فرادید | مجله ماشین - ایرانی

Faradeed

کدام خودروهای چینی ساخت داخل ارزش خرید دارند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از میان خودرو‌های چینی ساخت داخل محصولاتی همچون "SWM G ۰۱"، جک T ۸، "جک S ۳" و جیلی "GC ۶" قیمت معقول تری نسبت به دیگران دارند. در حال حاضر معقول‌ترین قیمت به خودروی "SWM G ۰۱" تعلق دارد که تولید آن را در ایران گروه سیف خودرو برعهده دارد. این شرکت قیمت فروش SWM G ۰۱ را ۴۶۵ میلیون تومان اعلام کرده، این در حالی است که این محصول در بازار‌های جهانی با قیمت ۲۰ هزار و ۵۷۰ دلار به فروش می‌رسد که معادل ریالی آن به دلار روز ۵۹۶ میلیون تومان می‌شود. این بدان معناست که خریداران این خودرو در ایران ۱۳۱ میلیون تومان کمتر از قیمت جهانی خودرو پرداخت می‌کنند.

"جک T8"؛ پیکاپ جدید بازار خودرو

گیربکس مورد استفاده در این خودرو نیز از نوع ۶ سرعته دستی است که نیروی پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. از منظر ابعاد این محصول برابر با ۵۳۲۵ میلیمتر در طول، ۱۸۸۰ میلیمتر در عرض و ۱۸۳۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.
پیشرانه جدید

پیشرانه جدید "پژو پارس"، سمند و سورن چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گفته مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، قرار است تا بزودی نمونه جدید پیشرانه XU با نام «XU پلاس» بر روی محصولات اقتصادی این خودروساز نصب شود. آن طور که مشخص است، موتور ایکس یو پلاس بر روی پژو پارس، سمند بهینه و سورن نصب خواهد شد.
ارائه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید

ارائه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید

معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید، این گیربکس بر روی خودرو‌های رانا پلاس با موتور EC۵ و دنا پلاس با موتور EF۷ توربو شارژ نصب می‌شود. این پروژه در اوایل پاییز امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
جاده در انتظار فیس لیفت رانا؛ همه چیز درباره «رانا پلاس»

جاده در انتظار فیس لیفت رانا؛ همه چیز درباره «رانا پلاس»

در آخرین فهرست افزایش قیمت منتشر شده محصولات ایران خودرو، بهای خالص رانا در کارخانه (بدون محاسبه مالیات، هزینه بیمه، شماره‌گذاری، عوارض و…) ۹۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان اعلام شد. این در حالی است که قیمت خالص و جدید پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ به ۹۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسیده است. حال با توجه به توضیحات ارائه شده توسط معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو، مشخص شد که این قیمت جدید مربوط به نسخه پلاس است.
نسخه‌های اسپرت دنا پلاس توربو دنده‌ای و اتوماتیک معرفی شدند

نسخه‌های اسپرت دنا پلاس توربو دنده‌ای و اتوماتیک معرفی شدند

روز گذشته شرکت "تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو" (ایپکو) نمایشگاه یک روزه‌ای در بخش معاونت فروش و بازاریابی گروه صنعتی ایران خودرو برپا کرد و در آن جا دستاورد‌های جدید خود را به نمایش گذاشت. در این نمایشگاه، نسخه‌های پرشتاب دنا پلاس توربو دنده‌ای و اتوماتیک نیز معرفی شدند. آن طور که گفته می‌شود، «دنا پلاس توربو دنده‌ای اسپرت» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک اسپرت» به عنوان تیپ‌های جدید این سدان داخلی وارد خط تولید خواهند شد.

جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مبنای این طرح اصلاح توزیع خودرو با عرضه خودرو در بورس کالا است و تلاش شده است تا با استفاده از این سازکار، همه راه‌های توزیع خودرو صفر به غیر از مسیر بورس بسته شود تا خودروساز‌ها نتوانند از درب‌های پشتی خودرو را به فروش برسانند. با فروش خودرو در بورس کالا، عرضه و تقاضا است که قیمت را تعیین میکند و عملا قیمت گذاری دستوری به دلیل ناکارآمد بودن حذف می‌شود.
«سورن پلاس توربو»؛ محصول تازه نفس ایران خودرو

«سورن پلاس توربو»؛ محصول تازه نفس ایران خودرو

سورن پلاس توربو نسبت به سورن توربو موجود در بازار، با بهبود عملکرد فنی همراه شده و سیستم اینترکولر و برنامه ریزی آن متحول گردیده است. این خودرو با پیشرانه EF۷ توربو یا همان TC۷ توان تولید ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر دارد. در سورن پلاس توربو هم جعبه دنده ۵ سرعته دستی قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. نکته مهم اینجاست که بازدهی و یکنواخت بودن عملکرد در این نمونه سورن به مراتب بهتر از سورن توربو فعلی خواهد بود.

همه چیز درباره «دنا پلاس توربو اتوماتیک» محصول تازه ایران خودرو

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت ایران خودرو، در نسخه فول آپشن دنا پلاس که با نام توربو اتوماتیک شناخته می‌شود، طیف وسیعی از امکانات -که پیشتر در یک خودرو ایرانی عرضه نشده است- وجود دارد. رینگ و لاستیک اسپورت ۱۶ اینچی تا موتور توربو ۱۵۰ اسبی، گیربکس ۶ سرعته خودکار با امکان تنظیم در سه حالت برفی، اسپورت و نرمال، دوربین دید عقب، سانروف، کروز کنترل، دکمه انجین استارت، دو نوع ترمز EBD به همراه سیستم کنترل پایداری و ABS، فرمان کمکی برقی، صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی به همراه ۴ ایربگ مهم‌ترین امکاناتی است که در این خودرو وجود دارد.
کوییک R و کوییک R پلاس سایپا چه ویژگی هایی دارند؟

کوییک R و کوییک R پلاس سایپا چه ویژگی هایی دارند؟

نسخه R پلاس کوییک که نسبت به دو مدل پیشین، به امکانات رفاهی بیشتری مجهز شده، به احتمال زیاد رقیب سرسخت تری برای رقبای خود در بازار خواهد بود. کوییک R پلاس که در نسخه سفید و مشکی، سفید و قرمز، مشکی قرمز و مشکی و نقره‌ای معرفی شده است، به احتمال زیاد با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. اما با این وجود قیمت نهایی این محصول در زمان صدور دعوتنامه برای خریداران نهایی خواهد شد.  
۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

۱۳ خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

براساس گفته‌های مدیران سایپا، این شرکت در نیمه دوم سال خودرو‌های ساینا نیوفیس، سایپا کراس کانتری، کوییک S و شاهین را به بازار عرضه خواهد کرد. ایران خودرو نیز قصد دارد رانا پلاس، دنا توربو پلاس اتومات و k ۱۳۲ و k ۱۲۵  را وارد بازار کند. در این میان شرکت «زامیاد» با خودروی فودی، «سروش دیزل» با واز، «شرکت بهمن» با دانگ فنگ آی ایکس ۵، «شرکت خودروسازی بم» با محصولی از لیفان و «مدیران خودرو» با چری تیگو ۸ در نیمه دوم سال وارد میدان خواهند شد.  
نسل دوم «سمند» در راه است؟

نسل دوم «سمند» در راه است؟

سدان جدید ایران خودرو که در برخی جلسه ها، سمند جدید معرفی می‌شود خودرویی فست بک و با طراحی به روزتر از محصولات قبلی این خودروساز است. البته که برخی کارشناسان طراحی صنعتی، خطوط طراحی نمونه مفهومی این خودرو را بسیار شرقی و کره‌ای می‌دانند و معتقد هستند که باید نسخه نهایی این محصول، با خطوط طراحی متناسب با زمان عرضه معرفی شود.
در آستانه ورود شاهین به بازار

«شاهین» سدان جدید سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟

براساس اطلاعاتی که سایپا منتشر کرده، شاهین S نمونه پایه سدان جدید این شرکت خواهد بود و نمونه‌های کامل‌تر با پسوند G و… به بازار عرضه خواهند شد. با این حال قرار است این سدان رده C با پیشرانه TCM۱۵ به بازار بیاید. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و با ۸ سوپاپ و سامانه توربو شارژ، ۱۰۸ تا ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ تا ۱۷۷ نیوتن متر در اختیار راننده می‌گذارد. جعبه دنده ۵ سرعته جدید سایپا نیز بر روی این خودرو قرار می‌گیرد و توان پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودروی می‌رساند.
همه چیز درباره SP100 اولین کراس اوور ملی سایپا

همه چیز درباره SP100 اولین کراس اوور ملی سایپا

براساس گزارش ها، SP ۱۰۰ پلتفرم چندگانه کمپانی سایپا است که تا به امروز دو محصول بر روی آن معرفی شده است. "سایپا رهام" اولین محصول این پلتفرم بود که سال ۹۷ به عنوان یک سدان رده C یا B پلاس به بازار ایران معرفی شد. حالا هم SP ۱۰۰ کراس که هنوز نام تجاری آن مشخص نشده و قرار است دومین عضو این خانواده باشد و تا پایان سال هم به خط تولید برسد.