فرادید | مجله ماشین - ایرانی

Faradeed

داخلی‌سازی پژو ۲۰۰۸؟!

داخلی‌سازی پژو ۲۰۰۸؟!

اینکه تولید پژو ۲۰۰۸ پس از اتمام تعهدات ایران خودرو ادامه خواهد داشت یا نه، موضوعی است که ظاهرا ایران خودرویی‌ها هنوز تصمیم قطعی در مورد آن نگرفته‌اند.
داخلی‌سازی حال خودروسازان را خوب می‌کند؟

داخلی‌سازی حال خودروسازان را خوب می‌کند؟

آن‌طور که مشخص است کاهش هزینه تولید، هدف نهایی تمامی شرکت‌های خودروساز مطرح دنیاست؛ این در شرایطی است که تحمیل هزینه به خودروسازی ایران روالی عادی برای بسیاری از دولت‌ها شده است.
خودرو‌های صفر بفرمایید معاینه‌فنی!

خودرو‌های صفر بفرمایید معاینه‌فنی!

بر مبنای این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون شهری ١٥‌سال و کشنده، کامیون و کامیونت ٢٢ سال، موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری ٦ سال، بنزینی انژکتوری ٨ سال، برقی ١٢‌سال و سواری دولتی ١٥‌سال خواهد بود.
پژو ۳۰۱ سجل ایرانی گرفت
افتتاح خط تولید در ایران‌خودرو

پژو ۳۰۱ سجل ایرانی گرفت

مدیرعامل طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو افزود: پژو ۳۰۱ در دو مدل وارد بازار می‌شود؛ ابتدا مدل دستی آن را عرضه می‌کنیم و سپس نوع اتومات. به گفته منصوری، ایران‌خودرو در آینده می‌تواند چهار محصول دیگر را روی پلت‌فرم پژو ۳۰۱ به تولید برساند.
زیان هنگفت خودروسازان از تولید
وقتی قیمت فروش از هزینه ساخت عقب می‌افتد

زیان هنگفت خودروسازان از تولید

بنابر آنچه ایران خودرو و سایپا به بورس ارائه داده‌اند، منهای برخی محصولات مونتاژی، سایر خودرو‌های تولید آن‌ها طی سال ۹۷ توام با زیان بوده است. این داستان در سال ۹۶ نیز با اعداد و ارقامی متفاوت اتفاق افتاده بود که البته طی سال گذشته اوضاع بدتر شده است.
واگذاری واردات به خودروسازان؟
خودروسازان از احتمال واردات برای رفع تعهدات معوق گفتند

واگذاری واردات به خودروسازان؟

در دوران پسابرجام، پیش‌فروش‌های کلان به نوبه خود مساله خاصی به‌نظر نمی‌رسید و روال طبیعی خودروسازان در فروش به حساب می‌آمد، اما بعد‌ها که آمریکا از برجام خارج و تحریم‌ها بازگشتند، چالش تعهدات ایجاد شده، گریبان خودروسازان را گرفت.
منوی پیشنهادی برای جلب رضایت مشتریان خودرو
خودروسازان چگونه با چالش تحویل محصولات فرانسوی و چینی کنار بیایند؟

منوی پیشنهادی برای جلب رضایت مشتریان خودرو

حال در شرایطی که خودروسازان فرانسوی به‌دلیل محدودیت‌های بین‌المللی ایران را ترک کردند و چینی‌ها نیز با گستردگی تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا فعالیت خود در ایران را کاهش دادند، خودرو‌های ثبت‌نامی از این دو کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟
بازار خودرو؛ آتش زیر خاکستر

کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟

بسیاری بر این باور بودند که روند قیمت خودرو در کوتاه‌مدت افزایشی خواهد بود؛ اما در بازه زمانی ۶ ماهه تا یکساله به‌تدریج قیمت در بازار کاهشی خواهد شد تا به نقطه تعادلی میان قیمت حاشیه بازار و قیمت کارخانه برسد.
دپوی خودرو‌های تولیدی در پارکینگ

دپوی خودرو‌های تولیدی در پارکینگ

اگرچه خودروسازان پس از عبور از شوک اولیه تحریم توانستند به اصطلاح کمی خود را جمع و جور کرده و تیراژ را تا حدی بالا ببرند، با این حال این افزایش تولید با بروز دوباره پدیده خودرو‌های ناقص توام شد.
پژو ۳۰۱؛ خودروی پسابرجامی تولید می‌شود؟!

پژو ۳۰۱؛ خودروی پسابرجامی تولید می‌شود؟!

مقیمی با اشاره به سبد پروژه‌های ساخت داخل ایران خودرو نیز تاکید کرد که ۲۵ پروژه در سبد این شرکت موجود است و به موجب آن ۵۶۸ یورو بابت هر محصول صرفه‌جویی ارزی صورت می‌گیرد که در نهایت ۳/ ۱۶۴ میلیون یورو کاهش ارزی رقم می‌خورد.
تداوم روند نزولی تولید خودرو

تداوم روند نزولی تولید خودرو

با توجه به آمار، تیراژ محصولات سواری سه خودروساز بزرگ کشور در دو ماه نخست امسال و نسبت به مجموع تولید فروردین و اردیبهشت سال گذشته حدود ۴۸ درصد افت کرده است.
چرا خودرو گران است؟

چرا خودرو گران است؟

بی‌تردید خروج دولت از این شرکت‌ها باعث می‌شود که حداقل هزینه سربار که براساس اظهارنظر کارشناس‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت تمام شده تولید را شامل می‌شود، کاهش یابد. همین مساله می‌تواند روی قیمت کالایی مانند خودرو در بازار اثر بگذارد و نمودار قیمتی آن را نزولی کند.
معمای خودرو‌های ناقص
کمبود قطعه واقعیت دارد؟

معمای خودرو‌های ناقص

گفته می‌شود به دلیل قیمت‌گذاری دستوری، خودروسازان عجله‌ای برای ترخیص قطعات از گمرک ندارند.