فرادید | مجله ماشین - نقد و بررسی
سوزوکی جیمنی، قوطی محبوب ژاپنی
نگاهی به فلسفه طراحی و وضعیت فروش خودروهای جعبه‌‌ای
شرکت سوزوکی با معرفی نسلی کاملا جدید از جیمنی تلاش کرده یک شاسی‌بلند کوچک همه‌جارو و جان‌سخت را در قالب محصولی اقتصادی به بازارهای جهانی عرضه کند.
میلیونر‌های یک ساعته سیتروئن و ٢٠٠٨
پیش‌فروش سیتروئن c٣ چگونه انجام شد
پیش فروش خودرو‌های برجامی یک ساعته تمام شد و سود‌های ٤٠-٥٠ میلیون تومانی به جیب خریدارانش ریخت حواله ٦٠ میلیونی پیش فروش سیتروئن c٣ در فضای مجازی ٧٥ میلیون تومان به فروش می‌رسد حدود ٢ هزار دستگاه سیتروئن c٣ در کمتر از یک ساعت به فروش رسید نبود بازار مناسب برای سرمایه گذاری، پیش خرید خودرو را برای مردم عادی جذاب کرده است رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل: سود عجیب و غریب پیش فروش را بردارند تا دلالی از بین برود...
جنگ تجاری چین و آمریکا ضرر هنگفتی متوجه خودروسازان خواهد کرد. به گزارش اتوموتیو نیوز تعرفه‌هایی که آمریکا و چین برای واردات کالا‌ها وضع کرده‌اند خودروسازان آلمانی نظیر دایملر و بی‌ام‌و را نیز بسیار متضرر خواهد کرد؛ چراکه این خودروسازان محصولات خود را در آمریکا تولید کرده و سپس به چین صادر می‌کنند.
گزارش سالانه فروش دو خودروساز فرانسوی در سال ۲۰۱۷ در شرایطی اعلام شد که آن‌ها طی سال گذشته میلادی تعداد ۶۰۶ هزار و ۶۷۹ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده‌اند. خودروسازان فرانسوی را می‌توان جزو شرکت‌های پیشگام سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو ایران بعد از برجام خواند حال آنکه مشتریان ایرانی بعد از گذشت دو سال از توافق هسته‌ای و سپس لغو تحریم‌ها هنوز طعم واقعی خودرو‌های جدید این دو شرکت را نچشیده‌اند.
هنگامی که قصد سفر دارید، در صورت داشتن یک کراس اوور خیلی دغدغه فضای بار و صندوق عقب را نخواهید داشت، به این دلیل که فضای بار این خودروها تقریبا به اندازه شاسی بلند‌ها است و می‌توانید حجم زیادی از وسیله را در خودرو خود جا بدهید.
هرچقدر قطر سیلندر‌ها بیشتر باشد، خودرو می‌تواند نیروی بیشتری تولید کند. به معنی دیگر، در شرایط مساوی، یک پیشرانه 10 لیتری، نیرویی 10 برابر بیشتر از خودرویی تولید می‌کند که حجم موتوری برابر با 1 لیتر دارد.
پس از گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌های بسیار، سرانجام وزیر صمت اعلام کرد که امروز سایت ثبت‌سفارش خودرو بازخواهد شد. این خبر را فرهاد احتشام‌زاد‌، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو به نقل از وزیر عنوان کرد.
کره‌ای‌ها با ارائه طیف وسیعی از آپشن‌ها، آلمان‌ها با اتکا بر قدرت فنی و چینی‌ها با ارائه قیمت‌های به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند و لذا پژو هم که قصد ندارد سهم بازار خود را در خیابان‌ها و جادهای ایران از دست بدهد.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بخش مطالعات بازار خودرو امروز، در ۸ ماهه نخست سال جاری درمجموع بیش از ۵۲هزار دستگاه انواع خودروهای سواری وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش ۲۹درصدی را نشان می‌دهد.
با اجرای فاز اول استاندارد‌های جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودرو‌های غیر استاندارد از جمله خودرو‌های MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰ (بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B. ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودرو‌های سنگین جاده‌ای از دستور کار خودروسازان خارج شد.
خودروهای فرسوده حدود 15 تا 20 برابر خودروهای نو و استاندارد، سوخت مصرف می کنند. اما هنوز این خودروها در خیابان ها تردد می کنند و در نهایت منجر به آلودگی هوا می شوند. حال این پرسش مطرح است که سهم خودروهای موجود در تهران در آلودگی هوا چه میزان است و دولت و خودروسازان چه تصمیماتی در این باره گرفته اند؟
طبق تصمیم دولت در لایحه بودجه ۹۷، قرار است قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین افزایش یابد و در این شرایط این پرسش مهم پیش می‌آید که رفتار مشتریان، خودروسازان و دولت، در آینده و پس از تصویب این بخش از لایحه، چه تغییری خواهد کرد؟
در حالی منابع خبری مختلف از زمان مشخصی برای باز شدن سامانه ثبت‌سفارش و افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور خبر می‌دهند که به‌نظر ...
ترکیب سهامداران دو خودروساز بزرگ کشور این روزها به محلی برای انتقاد جدی به ساختار این شرکت‌ها تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران چندی پیش واگذاری‌ سهام خودروسازان را عجیب و غریب خواند که سرمایه ملی را به سمت انهدام کشانده است.
این روزها هر خبری که از دستورالعمل یا مقررات واردات خودرو منتشر می‌شود، همگی ناشی از شنیده‌ها و شایعاتی است که در نبود اطلاع‌رسانی صحیح وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل واقعیت به خود گرفته است. اخباری که منبع آن مشخص نیست و تنها بازار را متشنج‌تر از گذشته می‌کند.
    صفحه  از ۲۰
نگاه ویژه

چرا نمی‌خندیم؟

عبدالرحمن نجل‌رحیم، مغزپژوه
پرطرفدار