بارش‌های سیل‌آسا در ارتفاعات؛ آخر هفته از دره نوردی بپرهیزید

بارش‌های سیل‌آسا در ارتفاعات؛ آخر هفته از دره نوردی بپرهیزید

طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز نیز شرایط بارش‌های رگباری موقتی شدید و رعدوبرق را تجربه می‌کنند.

کد خبر : ۱۳۵۵۱۲
بازدید : ۲

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و باران‌های سیل‌آسا در ارتفاعات خبر داد و گفت: از قرار گرفتن در مکان باز در زمان رعدوبرق اجتناب شود همچنین دره‌نوردی در مناطق ذکر شده مخاطره آمیز است بنابراین از این فعالیت بپرهیزید.

صادق ضیاییان با توجه به فعالیت سامانه بارشی در کشور درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان‌ها اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۱۱ خرداد) در ارتفاعات شمال‌ غرب به‌ویژه اردبیل، ارتفاعات البرز به‌ویژه البرز شرقی، جنوب شرق سیستان و بلوچستان و به‌صورت پراکنده در ارتفاعات مرکزی کشور، افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ، افزایش سرعت باد همراه با تندباد موقتی به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: طی روزهای جمعه تا دوشنبه هفته آینده( ١٢ تا ١٥ خرداد)، به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر در ارتفاعات مرکزی کشور همچون استان‌های کرمان، یزد، اصفهان، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان و به‌صورت پراکنده در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ همراه با وزش باد موقتی شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب و افزایش جریان آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد. جمعه شدت بارش‌ها به‌ویژه در ارتفاعات کرمان منجر به بارش‌های سیل آسا می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: علاوه بر مناطق مذکور، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز نیز شرایط بارش‌های رگباری موقتی شدید و رعدوبرق را تجربه می‌کنند.

وی با ارائه توصیه‌هایی تصریح کرد:با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری در این فصل به‌ویژه برای ساعت‌های بعدازظهر به تغییر شرایط ابرها، رشد ابر، تغییر ضخامت ابرها و تیره شدن ابرها و افزایش سرعت باد به‌صورت جهشی توجه و از قرار گرفتن در مکان باز در زمان وقوع رعدوبرق اجتناب شود همچنین فعالیت‌های دره‌نوردی در مناطق ذکر شده مخاطره آمیز است بنابراین از این فعالیت بپرهیزند.

ضیاییان در پایان درباره ارتفاعات استان تهران گفت: وضعیت جوی ارتفاعات تهران آفتابی همراه با وزش باد به‌تدریج از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه (۱۱ تا ۱۲ خرداد) به تناوب افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده و موقتی همراه با افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید