تکنیک طلایی الف مشاور برای مدیریت همزمان کنکور و امتحانات نهایی

تکنیک طلایی الف مشاور برای مدیریت همزمان کنکور و امتحانات نهایی

دانش آموزان این دغدغه را دارند که چطور و با چه روشی مطالعه کنند که امتحانات نهایی دوازدهم به خوبی سپری شود و پس از تمام شدن چطور خود را برای کنکور آماده کنند؛ اما باید این را به یاد داشته باشند به جای مطالعه تشریحی درس ها باید به دنبال یک راه حل کوتاه باشند و به روش کنکوری و تستی درس ها را مطالعه کنند.

کد خبر : ۱۳۴۵۷۲
بازدید : ۲۰

آیا کنکور اهمیت بیشتری دارد یا امتحانات نهایی؟ این سوال برای بسیاری از داوطلبان کنکور مطرح می شود. این که چطور باید عمل کنند، آنها را دچار سردرگمی و ترس می کند.

دانش آموزان این دغدغه را دارند که چطور و با چه روشی مطالعه کنند که امتحانات نهایی دوازدهم به خوبی سپری شود و پس از تمام شدن چطور خود را برای کنکور آماده کنند؛ اما باید این را به یاد داشته باشند به جای مطالعه تشریحی درس ها باید به دنبال یک راه حل کوتاه باشند و به روش کنکوری و تستی درس ها را مطالعه کنند.

می دانید که برنامه ریزی درسی درست میتواند امتحانات و کنکور را بدون تداخل به شکل همزمان و به روشی کاربردی پیش ببرد و همچنین تاثیر مثبت امتحان نهایی در کنکور به  وسیله سازمان سنجش بررسی می شود و عملکرد شما در امتحانات نهایی و کنکور با هم مقایسه می می شود، تراز بالاتر امتحان نهایی فرد نسبت به تراز کنکور او در نمرات امتحان نهایت تاثیر می گذارد.

اما اگر این تراز پایین باشد، تاثیر نخواهد داشت. این مقاله برای بهتر شدن مطالعه شما و نتیجه بخش بودن آن در امتحانات نهایی و کنکور است با ما همراه باشید.

امتحانات نهایی یا کنکور؟

از آنجایی که ایام امتحان بهترین زمان برای مطالعه کنکوری است، دانش آموزان می توانند روش مطالعه خود را اصلاح کنند و با برنامه ریزی منظم در امتحانات نهایی و کنکور عملکرد موفقی داشته باشند.

مطالعه همزمان و آمادگی برای امتحانات نهایی دوازدهم یک دغدغه مهم برای هر دانش آموز شده است. برخی ها فقط مطالعه دروس کنکور را مد نظر قرار می دهند و به کلی امتحانات را فراموش می کنند. بدون توجه و دقت کافی برخی از دروس را امتحان می دهند اما نمی دانند تاثیر قابل توجهی در رتبه کنکور آنها دارد. 

1700000

باید توجه کنند نیازی به حذف هیچ کدام از آنها نیست، بر خلاف عقیده برخی که می گویند: دوران امتحانات نهایی به کنکور صدمه وارد می کند، اتفاقا فرصت بسیار مناسبی برای جبران عقب افتادگی پایه دوازدهم خواهد بود.

این سه نکته در موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور بسیار کمک کننده است:

مدیریت زمان: یک برنامه‌ ریزی دقیق و صحیح فرصتی برای خواندن نمونه سوال سوالات تشریحی به شما می دهد و زمانی برای تمرین کردن تست های کنکور خواهید داشت. اصولاً امتحانات نهایی را با این هدف برگزار می کنند که مطالب درسی و نکات مهم را جمع بندی کنید و فضایی شبیه به کنکور برای شما شکل بگیرد. امتحانات نهایی این امکان را فراهم می کند که شما سرعت و مهارت خود را در زمان پاسخگویی به سوالات افزایش دهید. 

پس داشتن برنامه ریزی برای کنکور و مشاوره تحصیلی از اهمیت بالایی برخوردار است تا روش های جمع بندی دروس مختلف بر اساس وضعیت درسی هر دانش آموز در برنامه ریزی او به دقت گنجانده شود. همچنین نکات فراموش شده درسی در زمان باقی مانده امتحانات نهایی و کنکور مرور می شود و پس از برگزاری امتحانات نهایی دانش آموز آمادگی بیشتری خواهد داشت.

مطالعه ترکیبی: از این روش در روزهای باقی مانده تا امتحان می توانید استفاده کنید، به طور مثال به مطالعه ۶ واحد درسی بپردازید که ۴ واحد آن امتحانی که دارید باشد و ۲ واحد دیگر به مرور درس دیگر اختصاص دهید. با این روش مطالب بهتر در ذهن تان ثبت می شوند. اینگونه برای امتحانات نهایی و کنکور آمادگی خواهید داشت. در کنار این روش از طریق تورق سریع در زمان هایی که فرصت کافی ندارید استفاده کنید.

زمان کوتاه: زمانی بین ۷۰ تا ۹۰ دقیقه در روز به دروس دوازدهم که در آن ها ضعیف تر هستید اختصاص دهید و همچنین این زمان برای تقویت پایه دروسی که ضریب بالا دارند نیز مناسب است.

چگونه در ایام امتحانات نهایی برای کنکور درس بخوانیم؟

با توجه به اینکه امتحانات نهایی تشریحی هستند اما کنکور به صورت تستی برگزار می شود، بهتر است دانش آموزان پایه دوازدهم مطالب درسی را به خوبی مطالعه کنند تا کاملاً برای هر دو آمادگی داشته باشند. اکنون به نکاتی که گفته می‌شود توجه کنید:

مطالعه چه دروسی در اولویت باشد؟

زمان باقیمانده بهتر است داوطلب ابتدا به سراغ مطالعه دروس پایه دوازدهم برود و سپس سایر دروس پایه را مطالعه کند.

داشتن دفتر برنامه ریزی

برای اینکه بدانید کدام درس به چه میزان مطالعه شده و مدیریت زمان کنکوری داشته باشید، این کار فقط با داشتن دفتر برنامه ریزی  امکان پذیر است. زمانی بین ۹ تا ۱۳ ساعت برای مطالعه دروس امتحانی اختصاص دهید و همچنین می توانید نتایج  آزمونهای درسی که نمره پایین گرفتید را بررسی کنید و بیشتر به مرور آن درس بپردازد. تست های تمرینی هر درس را بررسی کنید تا اگر  درسی را از لحاظ تستی ضعیف بودید زمان بیشتری برای جبران قرار دهید.

خلاصه نویسی مجدد

پس از مطالعه دروس دوازدهم خلاصه برداری از مطالب خوانده شده آخرین قدم برای آمادگی در کنکور سراسری است. نکات مهم را به خلاصه های قبلی خود اضافه کنید تا در هنگام مطالعه  برای کنکور از آنها استفاده کنید.

در آخر اگر بخواهید مدیریت همزمان امتحانات و  کنکور را داشته باشید بدون اینکه یکی از آنها را حذف و یا کمرنگ کنید و همچنین از تاثیر مثبت آنها بر یکدیگر و تاثیر سوابق تحصیلی بهترین استفاده را ببرید، الف مشاور به شما پیشنهاد می دهد از مشاوره تحصیلی رایگان و طرح رایگان برنامه ریزی شخصی برای امتحانات خرداد استفاده کنید تا مطالعه ای هدفمند برای امتحانات نهایی داشته باشید، این مطالعه مقدمه‌ ای برای موفقیت در کنکور خواهد بود به نوعی می توان گفت یک تیر و دو نشان است که همان برنامه ریزی گام به گام و هم قدم کنکور و امتحانات نهایی می باشد.

ثبت نام در طرح:

https://alefmoshaver.com/academic-advice/

 به یاد داشته باشید با کنار گذاشتن هر کدام از این دو به موفقیت در دیگری آسیب می زنید. بدون مطالعه امتحانات نهایی، کنکور بی نتیجه خواهد بود.

هر امتحان نهایی، کنکوری سرنوشت سازی است که ۶۰ درصد در آزمون سراسری موثر خواهد بود. همچنین آکادمی مشاوره کنکور الف مشاور امکان مشاوره انتخاب رشته را فراهم آورده تا داوطلبان با رتبه های مختلف بهترین انتخاب را داشته باشند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید