وسایلتان را برای گردش در جنگل ببندید!

وسایلتان را برای گردش در جنگل ببندید!

بستن کوله برای سفر به جنگل و طبیعتگردی ممکن است کمی شما را گیج کند، مخصوصا اگر اولین تجربه شما باشد، پس بهتر است قبل از هر چیز چک لیستی از لوازم ضروری خود تهیه کنید تا همیشه کوله خود را بر اساس آن ببندید.

کد خبر : ۱۳۶۲۰۸
بازدید : ۲۴

ماجراجویی در جنگل‌‌ها و طبیعت ایران بسیار هیجان انگیز است و به همین دلیل هر روزه به طرفداران طبیعتگردی افزوده می‌شود اما قبل از سفر به جنگل جیغ مشهد، بازدید از پارک ملی خشکه داران ماجراجویی در دل جنگل دالخانی باید لوازم موردنیاز خود را آماده کنیم.

بستن وسایل طبیعتگردی برای دفعات اول کمی سخت و گیج‌کننده است پس در این مقاله با ما همراه باشید تا وسایلتان را برای گردش در جنگل ببندید.

وسایل ضروری برای سفر به جنگل

بستن کوله برای سفر به جنگل و طبیعتگردی ممکن است کمی شما را گیج کند، مخصوصا اگر اولین تجربه شما باشد، پس بهتر است قبل از هر چیز چک لیستی از لوازم ضروری خود تهیه کنید تا همیشه کوله خود را بر اساس آن ببندید.

شما باید در ابتدا وسایل ضروری طبیعتگردی را آماده کنید، کوله‌پشتی چند روزه با کاور ضدآب، جعبه کمک‌های اولیه، نقشه کاغذی ضدآب، قمقمه، چاقوی همه‌کاره، سوت، زیرانداز، هدلامپ، چراغ قوه و ... از وسایل ضروری است.

اگر می‌خواهد شب را در جنگل کمپ کنید باید چادر مسافرتی، کیسه خواب، زیرانداز کیسه‌خواب، پتو مسافرتی، زیرانداز چادر و ملحفه با خود ببرید.

قبل از سفر باید آب و هوای منطقه را چک کنید و لباس‌های خود را بر اساس آن جمع کنید اما پانجو، عینک آفتابی، کلاه یا دستمال سر را همیشه همراه داشته باشید.

کرم ضدآفتاب از دیگر وسایل ضروری سفر است که باید در تمامی فصل‌ها آن را همراه داشته باشید و از آن استفاده کنید تا پوست صورتتان آسیب نبیند.

وسایل ضروری برای آشپزی در طبیعت و آتش روشن کردن را فراموش نکنید. بهتر است فندک، سنگ چخماق، اجاق گاز مسافرتی، قاشق و چنگال سعری، قابلمه سفری، ماهیتابه و ... را همراه ببرید. برای شارژ کردن موبایلتان باید پاوربانک همراه داشته باشید، باتری اضافی برای چراغ قوه و هدلایت فراموش نشود.

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، آن را با خود ببرید، همچنین قرص‌های مسکن را برای مواقع ضروری همراه داشته باشید. حال که لیست وسایل ضروری برای سفر به جنگل کامل شد، بهتر است با چند جنگل زیبای ایران آشنا شویم.

300

جنگل جیغ؛ یکی از ترسناک‌ترین جنگل‌های ایران

در روستای سربرج مشهد یکی از اسرارآمیزترین جنگل‌های ایران قرار دارد، مردم محلی معتقدند این جنگل محل زندگی اجنه و شیاطین و محلی نفرین شده است. از این جنگل صدای جیغ شنیده می‌شود و به همین دلیل جنگل جیغ نام گرفته است.

جنگل جیغ در جنوب شهر مشهد قرار دارد و تنها ۵۰ دقیقه با شهر فاصله دارد. دسترسی به جنگل آسان است و افراد سالمند و کم‌توان هم براحتی می‌توانند از این جنگل دیدن کنند.

روزها جنگل جیغ شبیه دیگر جنگل‌ها است اما به محض تاریک شدن هوا صدای جیغ زنی به گوش می‌رسد که انگار در حال سوختن است، این صدا تا سپیده‌دم ادامه می‌یابد و بعد قطع می‌شود.

هر چند محلی‌ها معتقدند اجنه منشا صدای جیغ است اما دهیار این روستا گفته که صدای جیغ‌ها درواقع صدای آواز دسته جمعی جیرجیرک‌هایی است که به آن کز می‌گویند

 جنگل جیغ که با نام جنگل مج و جنگل سر برج شناخته می‌شود، در کنار رودخانه سربرج قرار دارد و در آن درختان گیلاس، گردو، سیب و چنارهای سر به فلک کشیده قرار دارد و زیستگاه حیواناتی همچون روباه، گرگ، عقاب و قرقی است.

شما میتوانید برای اقامت در این منطقه در اقامتگاه بومگردی بمانید یا خانه روستاییان را اجاره کنید، کمپ در جنگل جیغ هم یکی از گزینه‌ها است اما گردشگران کمی این گزینه را انتخاب می‌کنند چراکه صداهای جیغ شنیده شده از جنگل فضایی ترسناک را رقم می‌زند. بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از جنگل جیغ است اما برای تجربه شنیدن صدای جیغ‌ها خردادماه زمان مناسب‌تری است.

400

جنگل دالخانی؛ دالان بهشت

جنگل دالخانی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مناطق ییلاقی جنت رودبار قرار دارد، اگر با ماشین شخصی به این جنگل بروید، در مسیر خود از تونل رویایی درختان عبور می‌کنید به همین دلیل هم جنگل دالخانی را دالان بهشت می‌نامند.

در جاده جنگل دالخانی شما بارها از میان دالان‌هایی عبور می‌کنید که بوسیله درختان ایجاد شده و فضایی رویایی و وهم آلود ایجاد کرده است و آن را می‌توان یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران دانست.

در جنگل دالخانی جاذبه‌های دیدنی زیادی همچون دریاچه، رودخانه، آبشار قرار دارد و با ارتفاع ۸۰۰ متری جنگل میتوانید دریای ابرها را نظاره کنید. پارک جنگلی دالخانی محل مناسبی برای کمپ است و حتی سرویس بهداشتی برای مسافران در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلی خشکه داران

در کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس پارک جنگلی خشکه داران قرار دارد که از جاده تنها ۱۲۰ متر فاصله دارد. این پارک جنگلی منطقه‌ای حفاظت شده است و تنها جنگل جلگه‌ای و بکر در شمال ایران است.

پارک جنگلی خشکه داران دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوعی است، شما می توانید پرنده‌هایی همچون حواصزل، اگوت بزرگ و کوچک، مرغابی و غاز را در این جنگل ببینید. همچنین ازگیل جنگلی، یاس وحشی، بلوط، انار، ملج و ... تنها بخشی از پوشش گیاهی جنگل خشکه داران است.

در حاشیه این پارک جنگلی موزه تاریخ طبیعی قرار دارد که شما در آن میتوانید تاکسیدرمی حیوانان وحش شمال ایران را ببینید.

سخن آخر

جنگل‌های ایران هرکدام پوشش گیاهی و حال و هوای خاص خود را دارد و هر ساله بسیاری از طبیعتگردان برای بازدید از این جاذبه‌های طبیعی به ایران سفر می‌کنند، شب‌مانی در جنگل تجربه‌ای زیبا و خاطره‌انگیز است اما پیش از هر اقدامی باید همراه با تورهای معتبر سفر کنید تا از خطرات احتمالی و آسیب دور بمانید. اگر شما تجربه سفر به جنگل‌های ایران را دارید، می‌توانید تجربه خود را در علی‌بابا پلاس در اختیار کاربران قرار دهید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید