آیا تغییر رنگ چشم با لیزر امکان پذیر است؟

آیا تغییر رنگ چشم با لیزر امکان پذیر است؟

مرسوم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش تغییر رنگ چشم با لیزر، ابلیشن استرومال ملانین است. این روش تأثیری مستقیم روی رنگ‌دانه‌های عنبیه چشم دارد و با برداشتن لایه‌های بالایی رنگ‌دانه یا همان ملانین‌ها رنگ چشم را تغییر می‌دهد. قدرت لیزر در این روش، در کمترین سطح انرژی قرار دارد و آسیبی به بافت چشم نخواهد زد.

کد خبر : ۱۴۹۴۷۲
بازدید : ۹۷

عمل تغییر رنگ چشم به دو روش کاشت عنبیه و عمل لیزیک انجام می‌شود. از آنجایی که تغییر رنگ چشم با لیزر کمترین خطر را دارد و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود، بسیاری از افراد این روش را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم قصد دارید در آینده‌ای نزدیک برای تغییر رنگ چشم‌هایتان اقدام کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر چیست؟

مرسوم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش تغییر رنگ چشم با لیزر، ابلیشن استرومال ملانین است. این روش تأثیری مستقیم روی رنگ‌دانه‌های عنبیه چشم دارد و با برداشتن لایه‌های بالایی رنگ‌دانه یا همان ملانین‌ها رنگ چشم را تغییر می‌دهد. قدرت لیزر در این روش، در کمترین سطح انرژی قرار دارد و آسیبی به بافت چشم نخواهد زد.

مهم‌ترین نکته در عمل تغییر رنگ چشم این است که فقط یک بار امکان تغییر رنگ وجود دارد؛ ضمن اینکه این عمل هم مانند بوتاکس زیر چشم جزء عمل‌های زیبایی است. بنابراین قبل از جراحی از تصمیم‌تان اطمینان حاصل کرده و تا وقتی مطمئن نیستید، اقدامی نکنید.

آیا تغییر رنگ چشم با لیزر دائمی است؟

پارامترهای مختلفی بر دا‌ئمی بودن نتیجۀ این جراحی تاثیرگذار است؛ اما این عوامل منحصربه‌فرد هستند و ممکن است برای هر شخصی نتایج متفاوتی درپی داشته باشند. در مجموع باید بگوئیم تغییر رنگ چشم با لیزر می‌تواند دائمی باشد؛ به شرط اینکه مراقبت‌های لازم را طبق دستور پزشک به‌صورت دقیق رعایت کنید.

همچنین باید بدانید که چشم‌های روشن‌تر به مراقبت بیشتری نیاز دارند و در صورت عدم مراقبت، ممکن است رنگ چشم‌هایتان دوباره تغییر کند. ناگفته نماند که تنها عامل غیر قابل اجتناب در تغییر رنگ چشم، پیری یا همان کهولت سن است که تاکنون درمانی نداشته است. در ادامه پارامتر‌های دیگری را که در تغییر رنگ چشم تأثیرگذار هستند، معرفی خواهیم کرد.

رنگ طبیعی چشم

این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان، چشم‌هایی با رنگ روشن مانند سبز، آبی و... ، کمی تیره‌تر شوند؛ اما باز هم از رنگ طبیعی و اولیۀ خود روشن‌تر خواهند بود. چشم‌هایی که رنگ تیره دارند و در طیف رنگدانه‌های تیره مانند قهوه‌ای و مشکی قرار می‌گیرند، ماندگاری بالاتر و تغییر رنگ کمتری خواهند داشت.

تعداد جلسات لیزر درمانی

برای پایداری و ماندگارکردن تغییر رنگ چشم با لیزر، ممکن است نیاز به چند جلسه لیزر درمانی داشته باشید که به نظر پزشک شما بستگی دارد. طول این درمان برای هر فرد و هر رنگ چشم متفاوت است. پزشک متخصص در این رابطه اطلاعات کامل را به شما خواهد داد.

مراقبت های بعد از عمل

میزان تعهّد شما به رعایت دستورالعمل مراقبتی که پزشک تجویز کرده است، در ماندگاری رنگ چشمتان به‌شدت تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، مراقبت‌هایی مانند دوری از تابش مستقیم خورشید، عدم استفاده از قطره‌های چشمی که باعث گشادشدن مردمک چشم می‌شوند و استفاده از عینک در طول دوره درمان به منظور محدود کردن نورهای ورودی به مردمک چشم، باعث حفظ تغییر رنگ چشم شما در مدت زمان طولانی‌تری می‌شود.

پیری طبیعی چشم

متاسفانه عمل لیزیک هنوز راهی برای مقابله با روند پیری در رنگ چشم پیدا نکرده است. باید بگوییم با پیرشدن چشم، امکان تیره‌شدن رنگ آن هم وجود دارد؛ با این حال همچنان روشن‌تر از حالت اولیه خواهد بود.

قرارگیری در معرض نور خورشید

یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌ها در عمل تغییر رنگ چشم با لیزر، محدودکردن و کنترل نور ورودی در طول مدت درمان است. به همین منظور در برابر پرتوی ماورا بنفش خورشید حتماً از عینک‌های محافظ استفاده کنید. رعایت این نکات به حفظ رنگ چشم شما کمک می‌کند و مانع از تیره‌شدن آن می‌شود.

جلسات لیزر اضافی

تعداد جلسات عمل لیزیک برای تغییر رنگ چشم در هر فرد متفاوت است. مثلاً بعضی افراد نیازی به جلسات لیزر درمانی ندارند؛ درحالی‌که عده‌ای دیگر ممکن است هر چند سال یک‌بار و برخی هر چند ماه یک‌بار نیاز به این جلسات داشته باشند.

71

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر چگونه است؟

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر چگونه است؟

عمل تغییر رنگ چشم با لیزر در تهران و شهرهای بزرگ کشور مانند مشهد و اصفهان نیز انجام می‌شود. این عمل مانند بوتاکس و تزریق ژل زیر چشم جزء عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود و چند مرحله دارد که در ادامه، دربارۀ آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

1)    مشاوره

در گام نخست باید به چشم پزشک مراجعه کنید. پزشک با معاینه رنگ‌دانه‌ها و سالم‌بودن شبکه چشم، تشخیص می‌دهد که عمل تغییر رنگ برای چشمتان امکان‌پذیر است یا خیر. سپس متناسب با رنگ درخواستی شما، بهترین گزینه را پیشنهاد می‌دهد.

2)    قبل از درمان

پزشک قبل از انجام عمل، از چشمان شما عکس تهیه می‌کند تا با دقت بالاتری جزئیات را ببیند. حتی ممکن است برای بازشدن شبکه چشم، از شما بخواهد قطره‌ای استفاده کنید که منجر به عکس باکیفیت‌تری شود.

3)    هدف قرار دادن عنبیه

محل دقیق رنگ‌دانه‌ها در عنبیه چشم هر فرد متفاوت است. بنابراین پزشک متخصص برای اطلاع از مکان دقیق رنگ‌دانه‌ها باید از تجهیزات خاصی استفاده کند. پرتو لیزر باید دقیقا این نقاط را هدف بگیرد تا با مختل‌کردن رنگ آن، تغییر رنگ مدنظر شما امکان‌پذیر باشد.

4)    کاربرد لیزر

همان طور که گفتیم، پرتو لیزر باید به طور کاملاً دقیق رنگ‌دانه‌هایی از چشم شما را هدف بگیرد که بیشترین تأثیر در رنگ دلخواهتان را داشته باشد. این عمل با بزرگ‌نمایی بالا و یک کاوشگر لیزری انجام می‌شود که ممکن است چند جلسه نیاز به تکرار داشته باشد تا به نتیجه مطلوب شما برسد.

5)    بهبودی و نتایج

پدیدارشدن رنگ دلخواه شما ممکن است چند هفته بعد از عمل صورت گیرد و تا سال‌ها ثابت بماند. در طول این مدت با رعایت دستورات پزشک می‌توانید مراقبت‌های لازم را انجام دهید. عواملی مانند سوزش چشم، تورم، قرمزی و حساسیت به نور شدید از عوارض طبیعی این عمل محسوب می‌شود و ممکن است برای درمان آن‌ها نیاز باشد به پزشک مراجعه کنید. با این وجود اگر برای زیباترشدن آماده‌اید، باید به جمله معروف «خوشگلی دردسر داره» اشاره کنیم.

6)    پیگیری

عکس‌های گرفته‌شده از چشم شما پیش از درمان برای مقایسه و ارزیابی نهایی به کار می‌روند. این عکس‌ها به عنوان مرجع در طول دوره تغییر رنگ چشم استفاده خواهند شد. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات پزشک برای تکمیل و ثابت‌ماندن تغییر رنگ چشم با لیزر، پیشنهاد چند جلسه درمانی دیگر را به بیماران می‌دهد.

بنابراین نگرانی از این بابت نداشته باشید. در ضمن، بسیار واضح است که این عمل بسیار حساس است و حتماً باید توسط پزشک مجاز و باتجربه انجام شود. بنابراین در یافتن پزشکی معتبر و کارآزموده کوتاهی نکنید.

72

لیزردرمانی و تغییر رنگ چشم

چند جلسه برای تغییر رنگ چشم با لیزر نیاز است؟

تعداد جلسات لیزردرمانی برای تغییر و ثابت ماندن رنگ چشم به طور متوسط بین 3 تا 6 جلسه خواهد بود؛ اما باید بدانید که این رقم به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است از فردی به فرد دیگر، بیشتر یا کمتر شود.

رنگ طبیعی چشم و رنگی که فرد مدنظر دارد، نوع و کیفیت دستگاه لیزر، عمق رنگدانه و میزان تجربه و مهارت پزشک، از عواملی هستند که تعداد جلسات لیزردرمانی برای تغییر رنگ چشم را مشخص می‌کند.

عمل لیزیک چشم در کلینیک تخصصی دکتر پورمازار

در این مطلب درباره تغییر رنگ چشم با لیزر یاد گرفتیم و فهمیدیم که میزان تاثیر این روش، به عوامل متعددی بستگی دارد. فراموش نکنید که حتی کسانی که عمل لیزیک انجام داده‌اند هم می‌توانند برای عوض شدن رنگ چشم با لیزر اقدام کنند.

برای انجام عمل لیزیک برای تغییر رنگ چشم بهتر است به بهترین دکتر تغییر رنگ چشم در تهران مراجعه کنید که از تبحر و تجربۀ کافی برخوردار باشد. دکتر رضا پورمازار ، پزشک متخصص و جراح چشم در بهترین بیمارستان‌های تهران است.

شما می‌توانید برای درمان هرگونه عارضه چشمی مانند آب مروارید، آب سیاه، جراحی لیزیک و لازیک، مجاری اشک و حتی جراحی زیبایی چشم به وبسایت ایشان به آدرس www.binaii.com مراجعه کرده و یا با شماره‌تلفن 02126760892 تماس بگیرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید