آیا برای موفقیت در کنکور خواندن کتابهای درسی کافی است؟

آیا برای موفقیت در کنکور خواندن کتابهای درسی کافی است؟

آی نو یک مدرسه مجازی است که در قالب آموزش از راه دور و در بستر اینترنت شکل گرفته است. دانش آموزان در هر شرایطی که باشند میتوانند از این ویدیوها استفاده کنند. امکان دسترسی به این ویدیوها برای تمام دانش آموزان در سراسر کشور مهیا است و از این بابت محدودیتی وجود ندارد.

کد خبر : ۱۶۱۱۷۵
بازدید : ۱۶

ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه دوم با اضطراب و نگرانی زیادی همراه است و این نگرانیها دلایل متعددی دارد از جمله:

⦁    حجم بالای مطالب

⦁    تاثیر معدل در کنکور

⦁    آماده شدن برای کنکور

⦁    رقابت بالا میان دانش آموزها

⦁    فشار خانواده و اطرافیان

و...

 در چنین شرایط پر اضطرابی که همه ی دانش آموزها به دنبال منابع کمک آموزشی جدید، استفاده از بهترین معلمها، دسترسی به نمونه سوالات برتر و... هستند به هیچ وجه منطقی نیست از دانش آموزها بخواهیم فقط به خواندن کتاب درسی اکتفا کنند. استفاده از جزوه ها، کلاسهای کمکی و ابزارهای کمک آموزشی امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است و یکی از پرطرفدارترین ابزارها که میتواند در مدت زمان کم سطح آموزشی دانش آموزها را به کیفیت بالا برساند، استفاده از ویدیوهای کمک آموزشی است.

اهمیت استفاده از ابزارهای کمک آموزشی

 زمانی که معلم برای آموزش در کلاس در نظر میگیرد، محدود است و به علت تعداد بالای دانش آموزان محدودیتهایی برای مرور و تکرار مطالب وجود دارد. سرعت درک و یادگیری در دانش آموزان نیز با هم فرق دارد. برخی از دانش آموزان با یک بار آموزش مطلب را می آموزند و برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز دارند.

 ابزارهای کمک آموزشی به هر دو گروه از دانش آموزان کمک میکند. این ابزارها میتواند نکات بیشتری را به دانش آموزان مستعد بیاموزد و یادگیری مطالب درسی را برای گروه دوم آسانتر کند.

 ابزارهای کمک آموزشی متعددی در اختیار دانش آموزان قرار دارد. از جمله آنها میتوان به کتابهای خود آموز، معلم خصوصی، جزوات آموزشی و ویدیوهای آموزشی اشاره کرد. ضریب بازدهی هر کدام از این ابزارها نیز متفاوت است که در ادامه به بررسی ویژگی هر یک از این ابزارها میپردازیم.

11

کتابهای خود آموز

 کتابهای کمک آموزشی شامل یک بخش آموزش مطلب و یک بخش سوال و پاسخ نامه تشریحی است. دانشآموزان میتوانند از این کتابها برای افزایش تسلط روی مطالب درسی استفاده کنند. یکی از نکات منفی استفاده از این کتابها عدم یادگیری عمیق مطالب درسی است. در واقع این کتابها برای افزایش تسلط دانش آموزانی طراحی شده است که مطالب کتاب درسی را به خوبی درک کردهاند و به دنبال حل تمرینات بیشتر و تست زنی هستند.

معلم خصوصی

 کمک گرفتن از معلم خصوصی برای تمامی دانش آموزان مثمر ثمر است. معلم خصوصی بر اساس تسلط دانش آموز و هدف او آموزش را ارائه میدهد و میتواند دانش آموز را برای امتحان نهایی و کنکور آماده کند.

 اما مشکل اینجاست که پیدا کردن معلم خصوصی خوب و در کنار آن پرداخت هزینه ی کلاسهای خصوصی بالا است و همه ی خانواده ها امکان این را ندارند که از معلم خصوصی استفاده کنند.

جزوات آموزشی

 جزوات آموزشی یکی دیگر از ابزارهای کمک آموزشی هستند و دانش آموز میتواند با کمک آنها و به صورت خودآموز مطلب را بیاموزد.  مشکل این روش این است که یادگیری به شکل خودآموز دشوار است و امکان رفع اشکال هم برای دانش آموزان وجود ندارد.

ویدیوهای آموزشی، موثرترین ابزار کمک آموزشی برای دانش آموزان

 ویدیوهای آموزشی یکی از جدیدترین ابزارهای آموزشی هستند که در بستر اینترنت ارائه میشوند. دانش آموزان استقبال زیادی از ویدیوهای آموزشی کردهاند و از دلایل این استقبال میتوان به:

⦁    راحتی دسترسی

⦁    هزینه ی اندک

⦁    احساس حضور در کلاس آموزشی

⦁    یادگیری اصولی و عمیق مطالب درسی

 اشاره کرد. برای دسترسی به ویدیوهای آموزشی دانش آموز باید به اینترنت دسترسی داشته باشد.

12

ویدیوهای آموزشی رایگان مدرسه مجازی آی نو

 آی نو یک مدرسه مجازی است که در قالب آموزش از راه دور و در بستر اینترنت شکل گرفته است. دانش آموزان در هر شرایطی که باشند میتوانند از این ویدیوها استفاده کنند. امکان دسترسی به این ویدیوها برای تمام دانش آموزان در سراسر کشور مهیا است و از این بابت محدودیتی وجود ندارد.

همچنین دانش آموزانی که در خارج از کشور زندگی میکنند و تمایل دارند در کنکور شرکت کنند هم میتوانند از این ویدیوها استفاده کنند.

کیفیت ویدیوهای آموزشی آی نو

  طی بررسیهای انجام شده از ویدیوهای آی نو مشخص شده است که کیفیت ویدیوها در سطح بسیار خوبی قرار دارد. ویدیوها در یک فضای زیبا و مناسب ضبط شده است و کیفیت صدای بسیار خوبی هم دارد. هیچگونه قطعی یا نویز در این ویدیوها وجود ندارد و اساتید حرفه ای و با تجربه، خط به خط کتابهای درسی را به شیوه های نوین همراه با داستان پردازی و با استفاده از ساده سازی مفاهیم پیچیده، تدریس کرده اند. همچنین بخشهایی نیز به حل تمرین اختصاص دارد.

مزایای آمادگی برای کنکور با ویدیوهای آموزشی

 ویدیوهای آموزشی برای داوطلبان کنکور بسیار مناسب است. صرفه جویی در زمان، امکان یادگیری انتخابی مطالب، امکان آموزش در هر ساعت از شبانه روز و یادگیری نکات تست زنی از مزایای استفاده از ویدیوهای آموزشی است.

یادگیری مطالب درسی با ویدیوهای آموزشی

 دانش آموزان هر پایه میتوانند برای یادگیری مطالب درسی خود از ویدیوهای آموزشی استفاده کنند. ویدیوها به صورت بخش به بخش تهیه شده است و دانش آموز میتواند اپیزود مورد نظر خود را انتخاب و مشاهده کند. یادگیری بر اساس مطالب کتاب، حل تمرین و تکرار پذیری از مهمترین مزایای این ویدیوها است که تاثیر بالایی بر عمق یادگیری دانش آموزها دارد. 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید