بهترین روش استعلام خلافی موتور + پرداخت خلافی موتورسیکلت با پلاک

بهترین روش استعلام خلافی موتور + پرداخت خلافی موتورسیکلت با پلاک

لازم دانستیم که در این مقاله، در رابطه با استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت صحبت‌هایی داشته باشیم. قبل‌از اینکه آمار جریمه‌ها از دست‌تان خارج شود، این مطلب را بخوانید تا ضمن آشنایی با کارهایی که جریمه دارند، با اهمیت استعلام‌های دوره‌ای و پرداخت به موقع خلافی، بهتر آشنا شوید.

کد خبر : ۱۸۲۳۳۵
بازدید : ۴۱

استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت، به‌روش‌های متعددی قابل انجام است. اگر شما جزء رانندگانی هستید که از موتور برای تردد در خیابان‌ها استفاده می‌کنید، احتمالا تابه‌حال خواه به‌صورت آگاهانه و خواه از روی عدم آگاهی، دچار تخلفاتی شده‌اید.

درهرصورت، لازم دانستیم که در این مقاله، در رابطه با استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت صحبت‌هایی داشته باشیم. قبل‌از اینکه آمار جریمه‌ها از دست‌تان خارج شود، این مطلب را بخوانید تا ضمن آشنایی با کارهایی که جریمه دارند، با اهمیت استعلام‌های دوره‌ای و پرداخت به موقع خلافی، بهتر آشنا شوید.

انواع خلافی‌های موتورسیکلت

تنوع خلافی‌های موتور به‌شدت بالاست و فهرست‌کردن کامل آن‌ها، یک امر بی‌فایده خواهد بود. به‌علاوه اینکه مدام حرکاتی جدید از سوی رانندگان این وسیله سر می‌زند که باعث می‌شود، این فهرست را مدام به‌روزرسانی کنیم. اینکه ما بر صحبت از استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت تاکید داریم، به این دلیل است که به شما کمک کنیم تا از تخلفاتی که انجام داده‌اید و نمی‌دانید، آگاه شوید و با پرداخت به‌موقع، از ضررهای بعدی جلوگیری کنید.

تصمیم گرفتیم تعدادی از تخلفات رایج و متداول را از سوی موتورسواران بیان کنیم تا شما هم آن‌ها را بشناسید. این تخلفات شامل نداشتن گواهی‌نامه و بیمه‌نامه، نداشتن کارت موتور، حرکات نمایشی در جاده‌ها، استفاده از وسایل ارتباطی در حین راندن، عدم‌استفاده از کلاه ایمنی، حمل بیش از حد بار یا مسافر، تردد در معابر، مخدوش‌‌شدن پلاک، تردد در خط مخصوص اتوبوس و عبور از چراغ‌قرمز است.

انواع خلافی خودرو، آیا خلافی‌های موتور سیکلت و خودرو مشابه است؟

جریمه‌های موتورسیکلت و خودرو تقریبا مشابه است و به‌جز استفاده از کلاه ایمنی که فقط مختص موتورسواران است، تفاوت خاص دیگری مشاهده نمی‌شود. یعنی خودروسواران هم اگر مرتکب جرایمی همچون سبقت غیرمجاز، دور زدن در محل ممنوع، حرکات مارپیچ، استفاده از تلفن همراه درحین راندن یا عدم توجه به فرمان ایست پلیس شوند، ناچار به پرداخت هزینه‌ای برای جبران تخلفات خود هستند.

ذکر این نکته لازم است که خلافی‌های خودرو هم شبیه به یک لیست بی‌پایان است که هرچقدر هم بخواهیم نام ببریم، باز هم با به‌روزرسانی قوانین، تخلفاتی روی کار می‌آیند که مشمول جریمه خواهند بود. بنابراین، استعلام و پرداخت خلافی خودرو هم در موعد مقرر اهمیت زیادی دارد چون تاخیر شما، باعث تشدید عواقب ناخوشایند جرایم خواهد شد.

اهمیت استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت و خودرو

قوانین راهنمایی‌ورانندگی و اعمال جریمه، مهم‌ترین عامل در برقراری نظم و کاهش میزان تصادفات جاده‌ای است. در گذشته که خیلی از قوانین امروز وجود نداشت، آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادف به‌شدت بالا بود. اما زمانی که پلیس برای متخلفان، جرایم سنگینی را در نظر گرفت، آمار مرگ‌ومیر ناشی از بی احتیاطی افراد به‌طور چشمگیری پایین آمد.

محال است که شما راننده خودرو یا موتورسیکلت باشید و تابه‌حال جریمه نشده باشید. برای جبران این تخلفات هم، باید هزینه‌ای می‌پرداختید یا علاوه‌بر پرداخت هزینه، باید شاهد نمرات منفی ثبت‌شده در گواهی‌نامه خود می‌بودید. حواس‌تان هست که نمرات منفی چه دردسرهایی برایتان دارند؟

زمانی که از اهمیت استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت صحبت می‌کنیم، در واقع می‌خواهیم از دردسرهای توقیف‌شدن وسیله شما جلوگیری کنیم. اگر جرایم‌تان از حد مجاز بالاتر بروند و ندانید، احتمال باطل‌شدن گواهی‌نامه و توقیف وسیله شما ازسوی پلیس، زیاد است. اما اگر به‌موقع استعلام بگیرید و به‌موقع هم پرداخت کنید، هم جلوی ضررهای بعدی را می‌گیرید و هم به رانندگی محتاطانه خودتان کمک می‌کنید.

روش‌های سنتی استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت و خودرو

در گذشته، برای خلافی‌های زیر 3میلیون تومان باید به دفاتر پلیس مراجعه می‌کردید و برای خلافی‌های بالای 3میلیون تومان، به دفاتر راهنمایی‌ورانندگی. همچنین مراکز پیشخوان دولت و استفاده از دستگاه‌های خودپرداز راه‌حل مناسبی برای راه‌اندازی امور افراد بودند.

موارد فوق، جزء روش‌های اولیه برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت بودند. کمی بعد، کدهای دستوری و سرویس‌های گویا از طرف بانک‌ها ارائه شدند و معمولا توسط کسانی استفاده می‌شدند که گوشی هوشمند نداشتند یا نمی‌توانستند به اینترنت متصل شوند.

این افراد، با شماره‌گیری 88288888 و وارد کردن عدد یک، به اپراتور بخش بررسی وضعیت تخلفات راهنمایی‌ورانندگی وصل می‌شدند یا با استفاده از کد دستوری *110# و واردکردن کد VIN درج‌شده در پشت کارت گواهی‌نامه، از وضعیت موجود استعلام می‌گرفتند و در صورت نیاز، پرداخت جریمه‌ها را انجام می‌دادند.

روش‌های مدرن استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت و خودرو

وقتی سیستم‌های پرداخت الکترونیکی به دنیای ما وارد شدند، کدهای USSD و تلفن بانک‌ها رنگ باختند. خصلت راحت‌طلبی انسان‌ها در عصر حاضر، باعث شد به‌دنبال روش‌هایی باشند که سریع‌تر آن‌ها را به مقصد می‌رساند. همین دلایل، باعث شد که تعداد کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی و وب‌سایت پلیس راهور افزایش یابد.

شما می‌توانید در بستر ایمن سایت راهور، استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتورسیکلت را با دسترسی به شماره پلاک در دقایقی کوتاه انجام دهید اما اگر با پرداخت‌های اینترنتی سروکار زیادی دارید، نصب یک همراه بانک، می‌تواند سهولت بیشتری را برایتان رقم بزند. در واقع مثال بارز همان «با یک تیر چند نشان‌زدن» است.

استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت و خودرو با سوپر اپلیکیشن تاپ

یک سوپر اپلیکیشن، بهتر از چند اپلیکیشن است. یعنی به‌جای اینکه حافظه گوشی‌تان را با نرم‌افزارهای مختلف پر کنید، تاپ را نصب کنید و از سرویس‌ها و خدمات جامع آن در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوید. یعنی از خلافی‌های‌تان استعلام بگیرید، جریمه‌ها و عوارضی‌های‌تان را بپردازید، وضعیت گواهی‌نامه‌تان را بررسی کنید و هم از سایر خدماتی که برای مالکین وسایل نقلیه در نظر گرفته شده‌اند، بهره‌مند شوید. چه چیزی از این بهتر؟

جلوگیری از جریمه و عواقب ناخوشایند

استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت و خودرو، هیچ‌گاه راننده را به عواقب ناخوشایندی مانند ابطال گواهی‌نامه و توقیف وسیله گرفتار نمی‌کند. البته اگر این 2 کار، به‌موقع انجام شوند.

در گذشته، رانندگان برای فرار از ایستادن در شعب بانکی و دفاتر و نهادهای دولتی، دردسرهای زیادی را تجربه می‌کردند اما حالا که همه‌چیز در سریع‌ترین زمان و با استفاده از راحت‌ترین شیوه‌های پرداختی مانند تاپ انجام می‌شود، دیگر کسی نمی‌تواند برای سهل‌انگاری‌های خود دلیل موجهی داشته باشد.

سوپر اپلیکیشن تاپ، یک دوست همه‌کاره برای شماست که در هر زمان و مکانی به کمک‌تان می‌شتابد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید