مزایای دریافت انواع بیمه مسافرتی چه هستند؟

مزایای دریافت انواع بیمه مسافرتی چه هستند؟

بیشتر آژانس‌های مسافرتی، تهیه بیمه پیش از سفر را به مسافران خود توصیه می‌کنند. ما نیز در ادامه به بررسی مزایا و لزوم دریافت انواع بیمه‌های مسافرتی می‌پردازیم.

کد خبر : ۱۸۶۸۷۳
بازدید : ۴

برای تجربه سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز، باید مقدماتی فراهم کرد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تهیه بلیط، رزرو هتل یا اقامتگاه، برنامه‌ریزی برای گردش در مقصد و ...، اشاره کرد. یکی دیگر از اقداماتی که دغدغه‌های سفر را کاهش داده و موجب آرامش خاطر مسافران می‌شود، خرید بیمه مسافرتی است. این بیمه، هزینه‌های درمانی ناشی از حوادث حین سفر را پوشش داده و درصورت بروز مشکلاتی مانند گم‌شدن چمدان، تأخیر بیش از اندازه در پرواز و ...، خسارت‌های واردشده به مسافرین را جبران می‌کند.

بیشتر آژانس‌های مسافرتی، تهیه بیمه پیش از سفر را به مسافران خود توصیه می‌کنند. ما نیز در ادامه به بررسی مزایا و لزوم دریافت انواع بیمه‌های مسافرتی می‌پردازیم.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه‌ها است که طی قراردادی مشخص با یک شرکت بیمه‌گذار دریافت می‌شود. طی این قرارداد، شرکت بیمه موظف می‌شود که درصورت بروز حادثه یا هر اتفاقی که خسارتی به مسافران وارد کند، هزینه‌های آن را پرداخت کرده و مانع ضرر و زیان مالی مسافران شود.

تهیه این نوع بیمه که در سفرهای خارجی مرسوم است به‌اندازه دیگر هزینه‌های سفر مانند هزینه اضافه‌بار، رزرو تور و ... ضرورت دارد و باعث آرامش مسافران در سفر می‌شود. این بیمه انواع مختلفی دارد و مانند دیگر بیمه ‌ها موارد متفاوتی را پوشش می‌دهد که در زمان انتخاب و خرید بیمه باید به آن‌ها توجه کرد.

مهم‌ترین مزیت دریافت بیمه‌های مسافرتی

بیمه مخصوص سفر یا مسافرتی، مانند دیگر انواع بیمه ‌ها موارد مختلفی را پوشش می‌دهد. در زمان انتخاب بیمه، باید به خدمات آن دقت کنید و بیمه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر اتفاقات معمول در طول سفر را پوشش دهد. درصورت انتخاب بیمه مناسب، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد.

⦁    هزینه‌های پزشکی مانند درمان‌های دندان‌پزشکی فوری یا بستری در بیمارستان در طول سفر توسط بیمه پرداخت می‌شود.

⦁    درصورتی‌که مسافر در حین سفر دچار حادثه یا بیماری شود و قادر به بازگشت به کشور خود نباشد، جابه‌جایی و بازگرداندن او توسط شرکت بیمه انجام می‌شود.

⦁    علاوه‌بر شخص بیمه‌شده، اعضای خانواده بلافصل مانند همسر و فرزندان نیز همراه بیمه‌شده به کشور بازگردانده می‌شوند.

⦁    درصورت فوت مسافر در خارج از کشور، جسد متوفی توسط شرکت بیمه بازگردانده می‌شود.

⦁    درصورت نیاز به دارویی که در کشور مقصد یافت نشود، شرکت بیمه داروها را برای مسافر ارسال می‌کند.

⦁    ارسال حواله وجوه نقدی

⦁    درصورت فقدان گذرنامه، گواهینامه رانندگی بین‌المللی و ...، هزینه‌های مربوطه و اقدامات لازم برای رفع مشکل استفاده از آن‌ها در طول سفر توسط شرکت بیمه انجام می‌شود.

3

پوشش‌های بار همراه مسافر

موارد گفته‌شده در بالا اصطلاحا پوشش‌های مسافر نامیده می‌شوند؛ اما بیمه ‌های مسافرتی بسته به‌نوعی که دارند، پوشش‌های دیگری را نیز شامل می‌شوند. برای مثال، در پوشش بار موارد زیر جبران خسارت می‌شوند:

⦁    جبران خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما

⦁    جبران خسارت درصورت تأخیر ورود بار مسافر به هواپیما

⦁    یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی مسافر درصورت فقدان و گم‌شدن آن‌ها

پوشش تأخیر در حرکت

علاوه‌بر پوشش‌های گفته‌شده، بیشتر انواع بیمه‌های مسافرتی تأخیر در حرکت و ضرر و زیان ناشی از آن به‌خصوص برای مسافرانی که با هدف کار سفر می‌کنند را نیز پوشش می‌دهند. از مهم‌ترین پوشش‌های تأخیر در حرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁    پوشش تأخیر در حرکت هواپیما

⦁    پوشش هزینه از‌دست‌دادن پرواز به‌دلیل شرایط جوی نامساعد و ... .

کاربرد پوشش بیمه ‌های مسافرتی

همان‌طورکه اشاره شد، دریافت بیمه مسافرتی به‌نوعی شما را بابت حوادث و اتفاقاتی که احتمال رخ‌دادن آن‌ها در طول سفر وجود دارد، آسوده‌خاطر می‌کند. با استفاده از این بیمه، مسافر در سفرهای خارجی تحت حمایت شرکت بیمه قرار گرفته و هرگونه رخ‌داد یا حادثه‌ای که موجب ایجاد ضرر و زیان مالی برای مسافر شده یا رسیدگی به آن از عهده مسافر خارج باشد را برطرف می‌کند.

بد نیست بدانید که بیمه ‌های مسافرتی تنها مختص به پروازها و سفرهای خارجی هستند؛ اما برای سفرهای داخلی هم نوع خاصی از بیمه وجود دارد که در اصطلاح به آن بیمه حوادث انفرادی گفته می‌شود؛ همچنین ذکر این نکته نیز الزامی است که دریافت و خرید بیمه برای مسافران الزامی نیست و درصورتی‌که مسافر تمایلی به خرید بیمه نداشته باشد هم امکان سفر به خارج برای او وجود دارد؛ اما بنا به تجربه و باتوجه‌به غیرقابل‌پیش‌بینی‌بودن حوادث و رخ‌دادها در طول سفر، بهتر است این هزینه را نیز به‌عنوان بخشی از هزینه‌های خود مدنظر قرار داد.

2

بیمه ‌های مسافرتی چه مواردی را پوشش نمی‌دهند؟

باوجود تمام مزایای گفته‌شده برای خرید و دریافت بیمه ‌های مسافرتی پیش از سفر، بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که بیمه مخصوص سفر همه حوادث را پوشش نمی‌دهد و برخی موارد هم هستند که تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند. ازجمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⦁    خسارت‌های ناشی از جنگ، حملات تروریستی و ... در کشور محل سفر

⦁    زیان و خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله در کشور مقصد

⦁    خسارت‌های ناشی از بیماری‌های روانی و مشکلاتی که سفر برای این افراد ایجاد می‌کند.

⦁    خسارت‌های ناشی از اقداماتی مانند شرط‌بندی یا دعوا که باعث از‌دست‌رفتن مال مسافران شود.

⦁    خسارت‌های ناشی از بی‌احتیاطی مسافران در طول سفر و مشکلاتی که عمدا باعث بروز آن‌ها شوند.

⦁    خودکشی مسافر در کشوری دیگر

⦁    هزینه‌های درمانی پیش از سفر

⦁    هزینه‌های زایمان درصورتی‌که سه ماه به زمان زایمان باقیمانده باشد.

4

سفری بدون دغدغه با تهیه بیمه مسافرتی از فلای تودی

به‌منظور آسودگی خاطر در سفر و پیشگیری از هزینه‌هایی که در اثر حوادث رخ می‌دهند، تهیه بیمه مخصوص سفر یک راهکار مناسب است. بیمه این اطمینان را برای شما حاصل می‌کند که درصورت بروز حادثه یا هر مشکل دیگر، نیازی به پرداخت هزینه شخصی نخواهید داشت. درصورتی‌که تجربه‌ای خرید بیمه مسافرتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فلای تودی در ارتباط باشید.

فلای تودی به‌عنوان یکی از معتبرترین مراکز تهیه بلیط هواپیما، اتوبوس و ...، خدمات ضروری سفر مانند تهیه بیمه‌های مسافرتی را نیز به متقاضیان ارائه می‌دهد. با کارشناسان فلای تودی در ارتباط باشید تا ضمن آشنایی با انواع بیمه‌ها در‌مورد مزایای دریافت آن‌ها و روش‌های خرید آن اطلاعات کسب کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید