بازدید از برج العرب در سفر به دبی

بازدید از برج العرب در سفر به دبی

برج العرب از زیباترین سازه‌های مرتفع شهر دبی در امارات است که با هدف اقامت گردشگران و تاجران سراسر دنیا ساخته شد. اما همین زیبایی و امکانات داخلی برج، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی نیز تبدیل کرده است. اگرچه هزینۀ اقامت در اتاق‌ها و سوئیت‌های این برج کم نیست؛ اما می‌تواند تجربه‌ای بی‌بدیل را در سفر لوکس شما رقم بزند. پس اگر قصد اقامت در این هتل لوکس را دارید یا فقط می‌خواهید با برج عرب دبی آشنا شوید، ادامۀ مطلب را بخوانید.

کد خبر : ۲۰۸۴۴۶
بازدید : ۱۴

برج العرب از زیباترین سازه‌های مرتفع شهر دبی در امارات است که با هدف اقامت گردشگران و تاجران سراسر دنیا ساخته شد. اما همین زیبایی و امکانات داخلی برج، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی نیز تبدیل کرده است. اگرچه هزینۀ اقامت در اتاق‌ها و سوئیت‌های این برج کم نیست؛ اما می‌تواند تجربه‌ای بی‌بدیل را در سفر لوکس شما رقم بزند. پس اگر قصد اقامت در این هتل لوکس را دارید یا فقط می‌خواهید با برج عرب دبی آشنا شوید، ادامۀ مطلب را بخوانید.

آشنایی با هتل برج العرب

برج العرب هتلی لوکس و مجلل در امارات و در دل شهر دبی است. این سازۀ شکوهمند و پرابهت روی جزیره‌ای مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل معروف جمیرا قرار دارد.

برج عرب به عنوان تنها هتل 7 ستاره جهان شناخته می‌شود که با گنیجنه‌ای کامل و استثنایی از جاذبه‌های تفریحی و بصری، پذیرای گردشگران تور دبی است. سواحل رویایی، رستوران‌های مجلل، اتاق‌ها و سوئیت‌های سحرانگیز و تراس‌هایی وسیع با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این هتل به شمار می‌رود.

هتل برج العرب نمادی برجسته از دبی مدرن است که در همان سال تاسیس لقب بلندترین هتل جهان را دریافت کرد. البته بعد از رونمایی از این هتل آسمان‌خراش، سازه‌هایی بلندتر هم در این شهر ساخته شد؛ اما هیچ‌کدام به پای شهرت و محبوبیت هتل برج عرب نرسیدند.

برج عرب در سال 1999 میلادی افتتاح شد. این برج دارای 60 طبقه و ارتفاعی به بلندای 321 متر است. این سازه مرتفع اقامتی اگرچه در سال افتتاح خود جزء بلندترین برج‌های دنیا به شمار می‌رفت، اما درحال‌حاضر در بین 50 برج بلند دنیا هم قرار ندارد.

مشخصات و نمای ظاهری برج العرب

هتل برج العرب دبی بزرگ‌ترین شاهکار معماری نه فقط در خاورمیانه، که در کل جهان است. این هتل مجلل در جزیره‌ای درست در قلب دریا واقع شده است؛ ازهمین‌رو، وقتی از دور به آن نگاه می‌کنید، تصویری از یک ساختمان شناور روی آب مقابل چشمانتان نقش می‌بندد.

صاحب برج العرب دبی شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، حاکم دبی، است. شیخ محمد، معماری بریتانیایی با نام تام رایت را مامور طراحی و ساخت پروژه عظیم برج عرب کرد. مقصود از طراحی این هتل، ایجاد فرصت‌های ناب گردشگری در دبی و انعکاس میراث تاریخی و فرهنگی غنی این شهر بود.

اگر عکس برج العرب را در فضای مجازی دیده باشید، متوجه شباهت عجیب‌وغریب این سازه به بادبان یک کشتی شده‌اید. این نوع طراحی حکایت از سنت قدیمی مردم این سرزمین دارد. در طول قرن‌های مختلف، کسب‌وکار اصلی مردم دبی ماهیگیری بوده و غالبا برای انجام این حرفه از کشتی‌های بادبانی مخصوص کمک می‌گرفتند. از آنجایی که قرار بود برج عرب نمادی تمام‌عیار از شهر دبی باشد و همچنین به دلیل نزدیکی آن به ساحل جمیرا، این هتل را به شمایل بادبان یک کشتی طراحی کردند.

در ضلع شمالی برج دبی نمادی از صلیب هم دیده می‌شود که تا مدت‌ها بهانه جدال و مناقشه بزرگان امارات بود. در نهایت این قائله با خردورزی حاکم دبی مبنی بر ممنوعیت صدور مجوز برای پرواز و قایقرانی در ضلع شمالی خاتمه پیدا کرد.

از نمای بیرونی هتل که بگذریم، به فضای داخلی حیرت‌انگیز آن می‌رسیم. این برج آسمان‌خراش 202 سوئیت، 9 رستوران معروف و 32 کابانای لوکس، هلی‌پد معلق، یک اسپا با خدمات کامل و آتریومی در فضای لابی دارد. در طراحی تمام بخش‌های مختلف این هتل می‌توانید شاهد نشانه‌هایی از 4 عنصر مهم جهان یعنی آب، باد، خاک و آتش باشید.

سنگ‌های ارزشمند از جمله مرمر، لوسترهای فاخر و زیبا، فرش‌های دستباف نفیس، فواره‌های سربه‌فلک‌کشیده، ورق‌های طلای ۲۴ عیار به همراه عناصر نقره و کریستال، تزئینات خیره‌کننده نمای داخلی این هتل را تشکیل می‌دهند.

بخش‌های داخلی برج عرب دبی

چه برای اقامت و چه با هدف تماشای زیبایی‌های این برج راهی ساحل جمیرا شدید، بهتر است با بخش‌های مختلف آن آشنا باشید. یکی از رویاهای بسیاری از مسافرانی که برای اولین بار بلیط دبی را خریداری می‌کنند، بازدید از این هتل لوکس و جاذبه‌های درون آن است که عبارتند از:

آکواریوم

یکی از لحظات هیجان‌انگیزی که در انتظار مسافران دبی است، تماشای مناظر باشکوه دنیای زیر آب حین نوش‌جان ‌کردن غذاست. در یکی از رستوران‌های معروف این برج با نام «المهرا» آکواریومی عظیم به گنجایش 990 هزار لیتر آب قرار دارد. بدنه این آکواریوم باعظمت از شیشه‌های اکرلیک به قطر 18 سانتی‌متر تشکیل شده تا تحمل فشار آب را افزایش دهد.

آتریوم

یکی از بخش‌های بسیار دیدنی هتل برج عرب که لحظه ورود مسافران به این هتل را به لحظه‌ای خاص تبدیل می‌کند، آتریوم است. هدف از این بخش جذاب و مزین به ورقه‌های طلا، تامین نور کافی برای بخش‌های داخلی ساختمان است. آتریوم برج عرب با پیوستن به آبشارها و فواره‌های هتل، فضایی فوق‌العاده مطلوب و دلنشین برای گردشگران رقم می‌زند. بد نیست بدانید که آتریوم برج دبی عنوان بزرگ‌ترین آتریوم جهان را دارد.

اتاق های هتل

در میان تمام امکانات هتل برج العرب این سوئیت‌های طلایی برج هستند که قلب تمام مهمانان را به لرزه درمی‌آورند. در این آسمان‌خراش، 28 طبقه با 202 اتاق‌خواب متنوع و تماشایی جا خوش کرده‌اند که تنها ویژگی مشترک میان‌ آن‌ها دوبلکس‌بودنشان است. کوچک‌ترین سوئیت این هتل مساحتی بالغ 170 مترمربع و بزرگ‌ترین آن متراژی حدود 780 مترمربع دارد.

سوئیت‌های زیرآب، سوئیت کلاب، سوئیت مارینا، سوئیت پرزیدنتال، سوئیت دیپلمات و سوئیت رویال از بهترین اتاق های برج العرب هستند. جالب است بدانید که هر واحد در این برج کاربری خاصی دارد؛ مثلا برخی از سوئیت‌ها مختص مقامات ریاست جمهوری هستند و گروهی دیگر تنها به اقامت شاهزادگان یا سلبریتی‌های مشهور اختصاص دارند.

در این میان، شکوه و جذابیت واقعی هتل عرب دبی با اقامت در اتاق‌های زیر آب هویدا می‌شود. بد نیست بدانید که 7 طبقه از این برج باشکوه در زیر آب قرار دارد. سوئیت‌های زیر آب این برج که پوزیدن و نیپتون نام دارند، از پنجره‌هایی بزرگ مشرف به آکواریومی عظیم برخوردارند.

در این آکواریوم 65 هزار موجود دریایی زیست می‌کنند. بنابراین زمانی که درست وسط تخت گرم‌ونرم خود دراز کشیده‌اید یا در وان حمام مرمرین ریلکس می‌کنید، با منظره‌ای سحرانگیز از عبور یک کوسه یا ماهی غافلگیر می‌شوید.

31

قیمت اقامت در هتل برج العرب

قیمت هتل برج العرب دبی به نوع سوئیتی که انتخاب می‌کنید و مدت زمان اقامت‌تان در آن بستگی دارد. در این هتل واحدهای اقامتی با مساحت‌های مختلف و امکانات کاملا متفاوت در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود؛ ازهمین‌رو، تخمین‌زدن هزینه‌ای یکسان برای همه مسافران هتل عرب دبی عملا غیرممکن است. اما جالب است بدانید که این هتل 7 ستاره در ردۀ گران‌قیمت‌ترین هتل‌های جهان قرار می‌گیرد. گرانترین اتاق برج العرب هم سوئیت رویال است که به ازای هرشب، 24 هزار دلار از مهمانان خود دریافت می‌کند. بنابراین مسافرانی که قصد سفری لوکس به مدرنترین شهر جهان را دارند، می‌توانند با بلیط هواپیمایی فلای دبی پرواز کنند و در اتاق‌های لوکس هتل برج‌العرب ساکن شوند.

نشانی برج العرب دبی و دسترسی از مرکز شهر

همان‌طور که گفته شد، برج عرب در فاصله 280 متری از ساحل جمیرا قرار دارد. اگر هوس بازدید از این هتل به سرتان زد، کافی است خودتان را به وسایل نقلیه عمومی این شهر برسانید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مقابل برج باشکوه دبی حاضر شوید.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به برج عرب ایستگاه «Mall of the Emirates» در خط قرمز مترو است. خطوط اتوبوس، 8، 81 و 28 نیز از بهترین و نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوسرانی به این هتل زیبا هستند. تاکسی‌های اوبر یا تاکسی اینترنتی‌های محلی دبی با عنوان «careem» هم راهی دیگر برای دسترسی به این هتل محسوب می‌شوند.

برای بازدید از داخل هتل برج العرب دبی هم 3 راه پیش‌پای شماست. یا به صورت زمینی از روی پلی که به برج منتهی می‌شود، عبور کنید یا با کمک قایق‌ها خودتان را به ورودی اصلی این هتل برسانید. راه سوم هم استفاده از هلی‌کوپتری است که روی هلی‌پد برج فرود می‌آید. ناگفته نماند که روش سوم تنها به میهمانان خاص هتل اختصاص دارد.

چه زمانی از برج عرب دیدن کنیم؟

برای بازدید از برج عرب دبی لازم است یا مهمان این هتل باشید یا برای رزرو رستوران و استفاده از خدمات تفریحی آن اقدام کنید. راهی سومی هم برای تماشای فضای داخل برج العرب وجود دارد و آن همراه‌شدن با تورهای گردشگری است. این تورها غالبا از ساعت 10 صبح تا 7 شب در بازه‌های زمانی 90 دقیقه‌ای اجرا می‌شوند. معمولا بهترین زمان بازدید همان ساعات اولیه صبح است که هتل فضایی خلوت‌تر و آرام‌تر دارد.

مناطق دیدنی نزدیک به برج العرب

اتاق طلا برج العرب، خود به تنهایی یک جاذبه باشکوه و تمام‌عیار در کل ساحل جمیرا به شمار می‌رود. بااین‌حال، اگر چشمانتان از تماشای تزئینات و تجملات خیره‌کننده این هتل سیراب نشد، می‌توانید سری به جاذبه‌های گردشگری زیر هم بزنید:

  • پارک آبی وایلد وادی
  • مرکز خرید سوک مدینه جمیرا
  • پارک ساحلی جمیرا
  • جزیره نخل دبی
  • برج خلیفه

سفر به دبی با بهترین تور دبی تریپ

کمتر کسی است که نام دبی و برج معروف آن را نشنیده باشد. برج العرب دبی نه‌تنها برای گردشگران امارات نامی شناخته‌شده است؛ که حتی کسانی که قصد سفر ندارند هم این برج معروف با بادبان زیبایش را می‌شناسند. با همۀ این‌ها، شما هم می‌توانید با خرید ارزانترین تور دبی رویای تماشای این برج را به حقیقت برسانید.

آژانس گردشگری تریپ برگزارکننده بهترین تورهای دبی با هواپیمایی‌های ایرانی و خارجی است و هر دو نوع سبک سفر لوکس و اقتصادی را برای گردشگران عزیز تدارک دیده است. تنها کافی است وارد سایت www.trip.ir شوید و پکیج مناسب خود را انتخاب کنید. منتظر دیدار شما در شهر ترین‌ها هستیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید