پیش‌بینی بورس فردا 8 خرداد 1402؛ نظاره‌گر بودن به‌جای فروشنده بودن

پیش‌بینی بورس فردا 8 خرداد 1402؛ نظاره‌گر بودن به‌جای فروشنده بودن

در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با افت بیش از 54 هزار واحدی همراه شد و عدد شاخص به رقم 2 میلیون و 257 هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن نیز اوضاع خوبی را نداشت و با افت 26 هزار واحدی کار را تمام کرد.

کد خبر : ۱۳۵۰۳۲
بازدید : ۵

شاخص بورس تهران در حالی با افت بیش از 2 درصدی همراه شد که ارزش معاملاتی روز جاری در بورس تهران در حدود 7 هزار و 400 میلیارد تومان بود و ارزش معاملات بازار فرابورس نیز در محدوده 2 هزار و 200 واحدی قرار گرفت.

تا در نتیجه معاملات روز جاری ارزش بازار بورس تهران در محدوده‌های 8 هزار و 300 همتی قرار بگیرد و شاهد افت بیش از 200 همتی در ارزش بازار بورس تهران باشیم.

11

در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با افت بیش از 54 هزار واحدی همراه شد و عدد شاخص به رقم 2 میلیون و 257 هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن نیز اوضاع خوبی را نداشت و با افت 26 هزار واحدی کار را تمام کرد.

نمادهای فولاد کچاد، و نماد شستا بیشترین تأثیر منفی  را روی شاخص کل داشتند و نماد میدکو همچون رو ازقبل در تلاش برای مثبت نگه‌داشتن شاخص عمل می‌کرد.

خبرهای روز

خبرگزاری ایرنا گزارش داد که در مرز ایران و افغانستان و پس از آرام‌شدن وضعیت؛ مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی پل ابریشم ازسرگرفته شده است.همچنین یک روز پس از درگیری مرزی بین ایران و افغانستان، اعضای کمیسیون سیاسی حکومت طالبان افغانستان امروز (یکشنبه) در نشستی ضمن تأکید بر رعایت توافقنامه‌ رود هیرمند میان ایران و افغانستان، داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران را بخشی از سیاست حکومت طالبان خواندند.

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ایران عنوان کرد؛ ابتدای خردادماه امسال تالار برق سبز بورس انرژی راه‌اندازی شد و نخستین خریدهای این برق را شرکت‌های فولادی انجام دادند.

هم‌اکنون ۱۳۰ نیروگاه تجدیدپذیر در ایران وجود دارند و ۱.۱ درصد برق کشور را تأمین می‌کنند. با راه‌اندازی تالار برق سبز در بورس انرژی ایران، مسیر جدید و شفافی فراهم شده است و شرکت‌های فولادی و سایر صنایع می‌توانند از این طریق بخشی از برق موردنیاز خود را تأمین کنند.

آمار تجمیعی تولید شرکت ایران‌خودرو در اردیبهشت‌ماه امسال حاکی است، در کارخانه ایران‌خودرو مرکزی تهران تولید پژو ۲۰۶، پژو پارس، پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، سمند ال‌ایکس، دنا، رانا گیربکس ۶ دنده و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز متوقف شده است.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

بررسی شاخص بورس تهران از منظر تکنیکالی نشان می‌دهد با وجود اینکه شاخص امروز را با منفی سنگین بیش از 2 درصدی تمام کرد و عدد شاخص بیش از 54 هزار واحد افت کرد. اما ارزش صف‌های فروش به‌قدری پایین بود که خیلی از اهالی بازار معتقد بودند صرفاً بازار نظاره‌گر است تا فروشنده باشد.

اخبار زیادی حول محور شاخص بورس تهران در یکی دو روز گذشته در جریان بود از درگیری مرزی طالبان با نیروهای مرزبان تا اخبار انتخابات ترکیه به همراه سفر سلطان عمان به تهران. همگی می‌توانست به‌گونه‌ای در دل اهالی بازار سرمایه ترس و یا امید ایجاد کند.

از منظر تکنیکالی بازار امروز با سیگنال‌های همراه شد. خط روند اندیکاتور RSI  در رو جاری با شکست همراه شد تا نشان دهد دیگر توان حمایت ندارد و اعتبار این خط از بین رفت باشد. 

از سویی همچنان خط روند صعودی کف کانال صعودی بلندمدت از اعتبار خاصی برخوردار است و می‌تواند به‌عنوان یک سطح حمایتی عمل کند (صرفاً از منظر تکنیکالی) چرا که این محدوده در هفته‌های پیش به‌عنوان یک سطح حمایتی این وظیفه را انجام داده است سطحی که با محدوده 23 درصدی فیبوناچی موج قبلی خود برابری می‌کند. 

در صورتی که شاخص بورس تهران این سطح حمایتی را از دست بدهد این انتظار را برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه ایجاد می‌کند که بازار به سمت اعداد و ارقام پایین‌تری خواهد رفت و این خطر برای ماندگاری شاخص زیر اعداد و ارقام پایین‌تر ایجاد خواهد شد.

از سویی خط میانگین 55 روزه شاخص در حال رسیدن به کندل‌های شاخص بورس تهران است و ممکن است که این سطح حمایتی نیز به کمک شاخص بشتابد تا از افت بیشتر آن جلوگیری کند.

منبع: اکوایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید