نمایندگان مجلس چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

نمایندگان مجلس چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان دو حساب دارند که حقوق‌شان به یک حساب و هزینه‌های دفترشان به حساب دیگر آنها واریز می‌شود.

کد خبر : ۱۳۹۱۱۸
بازدید : ۱۱۵

پویش هایی در سامانه فارس من ثبت شده است مبنی بر اینکه مبلغ دریافتی نمایندگان مجلس شفاف بشود. سردبیر یکی از پویش‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: نماینده های مجلس به عنوان وکیل مردم هستند و این حق مردم است که بدانند چه میزان حقوق و دریافتی بابت این وکالت از بیت المال برای آنها واریز می شود. در متن یکی دیگر از پویش ها که تحت عنوان «شفافیت حقوق دولتمردان و نمایندگان برای مردم» ثبت شده نیز آمده است: «یکی از مشکلات اساسی کشور شفاف نبودن حقوق مسئولین بلند مرتبه کشوری است که باعث بدگمانی مردم و همچنین سواستفاده دشمنان شده است تقریبا در تمام کشورهای پیشرفته حقوق واقعی مسئولین توسط سایت های مخصوص و به طور شفاف به اطلاع مردم میرسد... این کار باعث می‌شود که تمام دارایی‌های مسئول مربوطه از ابتدای شروع کار تا پایان مسئولیت در دسترس عموم باشد و ضمن جلوگیری از فسادهای احتمالی سوء ظن ها را هم از بین ببرد.»

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ و تشریح این مطالبه مردم گفت: نمایندگان دو حساب دارند که حقوق‌شان به یک حساب و هزینه‌های دفترشان به حساب دیگر آنها واریز می‌شود.

وی افزود: حقوق ماهانه نمایندگان حدود ۲۰ میلیون تومان است که افزایش حجم کار تأثیری در زیاد شدن آن ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: در مورد هزینه‌های دفتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابی نیز مبلغ واریزی متفاوت است و در حوزه‌های انتخابی که وسعت آنها بیشتر است این واریزی افزایش پیدا می‌کند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: بنده نماینده سه شهرستان در استان قم هستم و مبلغی که برای هزینه‌های دفتر به حسابم واریز می‌شود ۵۳ میلیون تومان است.

وی افزود: من در حوزه انتخابیه خود ۸ دفتر دارم که ۳ دفتر در قم و ۵ دفتر در شهرستان‌های دیگر استان است و ۳۳ کارمند در دفاتر بنده مشغول به کار هستند که ۱۰ نفر آنها از کارمندان دولت هستند و هزینه همه این دفاتر و ۲۳ کارمند باید از محل ۵۳ میلیون تومانی که ماهانه به حسابم واریز می‌شود پرداخت کنم.

وی اظهار داشت: هر نماینده می‌تواند ۵ نفر از کارمندان خود را از بین کارکنان دولت انتخاب کند و با توجه به اینکه من نماینده معین نماینده مستعفی قم هستم می‌توانم ۱۰ کارمند را به عنوان کارمندان دفتر و مشاوران خود داشته باشم.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: با این حساب از ۳۳ کارمند ۱۰ نفر از بین کارمندان دولت هستند و حقوق ۲۳ کارمند دیگر را باید خودم پرداخت کنم.

بنابراین مجموع واریزی نماینده های مجلس به طور متوسط از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد که تنها حدود ۲۰ میلیون تومان از این مبلغ برای حقوق شخصی نماینده ها است و مابقی هزینه دفاتر و مشاورین و مسوولین دفتر و هزینه های جاری مانند رفت و آمدها و ... است.

منبع: فارس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید