سه ارز دیجیتال با بیشترین ریسک خرید

سه ارز دیجیتال با بیشترین ریسک خرید

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازار ارز دیجیتال به بقیه توصیه می‌کنند به‌خاطر موقعیت حساس سولانا، آوالانچ و کاردانو، در معاملاتشان بی‌گدار به آب نزنند

کد خبر : ۱۶۹۶۴۳
بازدید : ۳۲

 آوالانچ زیرسایه تبلیغات یکسری از بانک‌های معروف و بین‌المللی، در بازار ارز دیجیتال سری بین سر‌ها پیدا کرد و حالا به لطف جهش قیمتی که از ابتدای آذر تجربه می‌کند، بازدهی سالانه آن حدود ۱.۵ برابر خود بیت‌کوین تخمین زده می‌شود. الان که بازدهی ماهانه آوالانچ به عدد خیره‌کننده ۸۰ درصد رسیده، بخشی از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به فکر فروش آن افتادند و به بقیه توصیه می‌کنند برای چند روزی هم که شده در معاملاتشان بی‌گدار به آب نزنند.

سولانا که با پاس گل اتریوم ظرف دو ماه از فرش به عرش رسید و روی قله دوساله خودش ایستاد، برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای حکم آوالانچ را دارد و از یک طرف دیگر به‌خاطر شگفتی‌سازی‌های کاردانو در هفته‌های اخیر، خیلی‌ها با ترس و لرز رفت‌وبرگشت‌های این روز‌های آن را زیرنظر دارند.

سولانا؛ بازدهی سالانه ۹۵۰ درصدی

قیمت سولانا از یک سال قبل تا الان نزدیک ۹۵۰ درصد جهش داشته است. سولانا با نماد SOL درحال حاضر حدود ۱۰۴ دلار یعنی پنج میلیون و ۳۱۶ هزار تومان ارزش دارد، اما یک سال قبل تقریبا ۱۲ دلار معامله می‌شد.

افزایش قیمت سولانا در یک سال گذشته تقریبا شش برابر میزان جهش قیمت بیت‌کوین بوده و حالا سولانا در بهترین موقعیت خودش از دو سال قبل یعنی دی‌ماه ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

جهش خیره‌کننده سولانا با این حال یکسری از سرمایه‌گذاران آن را به فکر فروش و فرار از موقعیت فعلی انداخته و طبق پیش‌بینی‌ها با رسیدن یک سیگنال منفی به بازار کریپتو می‌توانیم در اولین قدم منتظر ریزش تا محدوده ۱۰۰ دلار باشیم.

سولانا فعلا به خوبی در محدوده ۱۰۰ دلار حمایت می‌شود و در روز‌ها و هفته‌های اخیر از این مرز پایین‌تر نیامده است. قیمت سولانا با این وجود در حالت بدبینانه بعدی می‌تواند تا محدوده ۹۶، ۹۲ و حتی ۸۱ دلار تنزل داشته باشد.

افزایش قیمت سولانا در هفته‌های اخیر به سختگیری‌ها و بالارفتن هزینه تراکنش در شبکه اتریوم بی‌ارتباط نیست و بخش عمده‌ای از بازدهی تقریبا هزار درصدی سالانه آن فقط به یک ماه اخیر مربوط می‌شود.

آوالانچ؛ بازدهی سالانه ۲۷۰ درصدی

آوالانچ به‌عنوان یکی از ۱۰ رمز‌ارز برتر فعلی بازار، بازدهی سالانه بیشتری نسبت به بیت‌کوین داشته است. در این مدت که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به سود تقریبا ۱۶۰ درصدی رسیدند، ارزش موجودی سرمایه‌گذاران آوالانچ بیش از ۲۷۰ درصد رشد داشته است.

افزایش قیمت آوالانچ و بالارفتن تب خرید آن در هفته‌های گذشته ارتباط مستقیمی با اقدامات بانک‌های بین‌المللی مثل سیتی‌بانک و جی‌پی مورگان دارد و به‌خاطر مانور آن‌ها روی بلاک‌چین آوالانچ حالا شاهد افزایش توجه‌ها به این ارز دیجیتال هستیم. با این حال ماندگاری آوالانچ در پوزیشن فعلی از نظر بخش قابل توجهی از کارشناسان بازار نمی‌تواند دوام زیادی داشته باشد.

آوالانچ همین الان از نظر تسلط به بازار ارز دیجیتال بالاتر از رمز‌ارز‌های سرشناسی مثل دوج‌کوین و پولکادات و ترون قرار دارد و ممکن است با یک پالس منفی، به‌جای محدوده فعلی خودش یعنی مرز ۴۰ دلار، به سمت ۳۰ دلار نقل مکان کند.

آوالانچ تا قبل از حواشی و اتفاقات مربوط به سیتی‌بانک و جی‌پی مورگان، در محدوده ۲۳ دلار معامله می‌شد و بین ۳۰ رمزارز برتر بازار جایی نداشت.

کاردانو؛ بازدهی سالانه ۱۴۵ درصدی

کاردانو یا همان ADA در یک سال گذشته تقریبا معادل بیت‌کوین بازدهی داشته است. قیمت کاردانو درحال حاضر حدود ۰.۶۰ دلار یعنی کمی بیش از ۳۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود و این عدد به‌معنی رشد ۱۴۵ درصدی درمقایسه با دی‌ماه پارسال است.

افزایش قیمت کاردانو در هفته‌های گذشته دلیل واضح و روشنی ندارد و خیلی‌ها اعتقاد دارند نوسان روز‌ها و هفته‌های گذشته کاردانو تحت‌تاثیر روند خود بیت‌کوین قرار گرفته است. براساس همین تحلیل اگر بیت‌کوین دچار سقوط شود، ریزش آلت‌کوین‌هایی مثل کاردانو بیشتر خواهد بود و این ارز دیجیتال ممکن است اول به محدوده ۰.۵۹ دلار برگردد و بعد از آن حتی احتمال سقوط تا مرز ۰.۵۳ دلار وجود دارد.

کاردانو با نماد ADA درحال حاضر به حدود ۱.۲ درصد از کل ارزش بازار ارز دیجیتال تسلط دارد و از این حیث جایگاه هشتم را بین تقریبا ۹ هزار رمزارز فعلی به خود اختصاص داده است.

بازدهی خیره‌کننده سولانا، آوالانچ و کاردانو

بازه زمانی

سولانا

آوالانچ

کاردانو

بازدهی ماهانه

68 درصد

80 درصد

55 درصد

بازدهی ششماهه

457 درصد

212 درصد

112 درصد

بازدهی یکساله

950 درصد

270 درصد

145 درصد

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید