ذوب‌آهن در آستانه آسیایی شدن

مهلت فدراسیون فوتبال برای دریافت مدارک ٤باشگاهی که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند، روز گذشته به پایان رسید. البته باشگاه نفت تهران به خاطر مشخص نشدن بدهی‌ها،‌ زمین تمرین،‌ استادیوم، ‌بلاتکلیف بودن وضع مالکیت و شرایط اسفبار مالی و مدیریتی از مدت‌ها قبل از لیگ قهرمانان آسیا توسط خود فدراسیون فوتبال حذف شده بود.

کد خبر : ۴۵۵۳۹
بازدید : ۱۰۷۲
مهلت فدراسیون فوتبال برای دریافت مدارک ٤باشگاهی که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند، روز گذشته به پایان رسید. البته باشگاه نفت تهران به خاطر مشخص نشدن بدهی‌ها،‌ زمین تمرین،‌ استادیوم، ‌بلاتکلیف بودن وضع مالکیت و شرایط اسفبار مالی و مدیریتی از مدت‌ها قبل از لیگ قهرمانان آسیا توسط خود فدراسیون فوتبال حذف شده بود.
سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی در شرایطی مدارک خود را به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارایه دادند که از روزهای قبل عنوان شده بود مشکلات آنها با مساعدت دولت و کمک اسپانسر‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا حل شده است.
خبر خوب وزارت ورزش
دیروز در شرایطی که هنوز نگرانی‌هایی درباره احتمال حذف تیم‌های پرطرفدار ایران در لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت،‌ پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان رسما اعلام کرد که مشکلات مالی سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی برای اخذ مجوز حرفه‌ای حل شده است و با حفظ سهمیه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، آنها در مسابقات فصل جدید به‌عنوان نماینده ایران حضور خواهند داشت.
البته در خبر منتشر شده در سایت وزارت ورزش باز هم هیچ اطلاع‌رسانی شفافی درباره نفت تهران انجام نشد تا مشخص شود این باشگاه رسما از آسیا حذف شده است و تیم دیگری از ایران به جای نفت راهی لیگ قهرمانان خواهد شد. گفتنی است با وجود اعلام وزیر ورزش مبنی بر حذف نشدن سه تیم دیگر،‌ از روز‌های قبل نیز سایر مسئولان اعلام کرده بودند که احتمالا مشکل آنها برای حضور در آسیا حل خواهد شد.
صدور رأی نهایی تا امروز
با وجود این‌که اطلاعیه وزارت ورزش تا حدود زیادی خیال هواداران فوتبال در ایران را راحت کرده بود اما احمدرضا براتی رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال و عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در مصاحبه‌ای اعلام کرده ساعت ٩ صبح چهارشنبه (امروز) جلسه رسمی و نهایی برگزار می‌شود و سهیل مهدی به‌عنوان دبیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اسناد و مدارک ارایه شده توسط تیم‌ها را ارایه خواهد داد و پس از بررسی این اسناد رأی نهایی درباره نمایندگان ایران در آسیا اعلام خواهد شد. به این ترتیب خبر رسمی و نهایی احتمالا تا ظهر امروز از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال درباره سرنوشت باشگاه‌های ایرانی که سهمیه حضور در آسیا دارند اعلام خواهد شد که احتمالا همان اعلام رسمی حضور پرسپولیس،‌ استقلال و تراکتورسازی در آسیا خواهد بود.
وضعیت سهمیه‌ها
هرچند مسئولان باشگاه نفت اعلام کرده‌اند این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا خواهد کرد اما حقیقت امر اینجاست که نفت رسما از آسیا کنار گذاشته‌ شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طبق جدول رده‌بندی لیگ برتر، تیم ذوب‌آهن اصفهان نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان خواهد بود که این خبر هم رسما امروز اعلام خواهد شد. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بعد از حذف نفت تهران اما باشگاه پرسپولیس و استقلال با در نظر گرفتن سهمیه ٢+٢ ایران در آسیا،‌ به صورت مستقیم و تیم‌های تراکتورسازی و ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ قهرمانان حضور پیدا خواهند کرد.
سخت‌گیری‌های بیشتر
کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به همکاری با ناظران اروپایی، در فصل جدید سخت‌گیری زیادی درباره وضع باشگا‌ه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا دارد و همه تیم‌ها باید تمامی استانداردهای مدنظر نهاد حاکم بر فوتبال آسیا را رعایت کنند. به این ترتیب AFC در ماه‌های اخیر رسیدگی اولیه به مدارک حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال هر کشور را به فدراسیون‌های تابع واگذار کرد و به همین ترتیب در ایران مدیران فدراسیون فوتبال با تحت فشار قرار دادن باشگاه‌ها آنها را در مسیر حرفه‌ای شدن و تلاش برای دریافت مجوز حرفه‌ای قرار دادند.
مرحله بعدی اما این است که با تمام شدن فرآیند تکمیل مدارک فدراسیون فوتبال که تصمیم نهایی را درباره نمایندگان ایران در آسیا گرفته،‌ اسناد و مدارک و اطلاعات آنها را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه می‌کند و آخرین نظارت و بررسی هم توسط این کنفدراسیون درباره باشگاه‌ها صورت می‌گیرد و تصمیم نهایی درباره هر کدام از آنها اتخاذ خواهد شد. در صورتی که هر فدراسیونی اطلاعات دروغ و غیرواقعی به AFC ارایه کند علاوه بر محرومیت باشگاه مورد نظر،‌ فدراسیون کشور مربوطه تعلیق و حتی محرومیت‌هایی برای تیم‌های ‌آن کشور در نظر گرفته خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید