نوستراداموس «واقعا» برای سال 2024 چه پیش‌گویی‌هایی کرده است؟

نوستراداموس «واقعا» برای سال 2024 چه پیش‌گویی‌هایی کرده است؟

دوباره زمانی از سال فرا رسیده که معمولا وبسایت‌ها و مجلات مختلف شروع به انتشار فهرست بزرگ خود از اتفاقاتی می‌کنند که نوستراداموس، پیشگوی قرن شانزدهم میلادی، برای سال بعدی پیش‌بینی کرده است.

کد خبر : ۱۶۶۲۴۱
بازدید : ۴۷۰

فرادید| سال گذشته، پیش‌بینی‌های نوستراداموس شامل خیلی چیزها بود؛ از فاجعه در مریخ و رواج آدمخواری گرفته تا «آتش آسمانی در عمارت سلطنتی»؛ عبارتی که مفسران نوستراداموس آن را اینطور معنا کرده بودند: یک شهاب سنگ کاخ باکینگهام را به آتش می‌کشد و پادشاه را مجبور می‌کند در یکی از کاخ‌های متعدد دیگر زندگی کند.

به گزارش فرادید؛ خب به نظر می‌رسد که ما از این مسائل عبور کردیم؛ اما خیلی راحت نباشید، زیرا امسال رسانه‌ها ادعا می‌کنند که ما باید با همه موارد فوق که محقق نشدند و همچنین بلایای جهانی و جنگ با چین روبه رو شویم.

اگرچه هیچ کدام از این اتفاقات جالب به نظر نمی‌رسند، اما با توجه به اینکه نوستراداموس پیش‌بینی کرده بود که جهان در سال 1999 به پایان خواهد رسید، شاید خیلی هم جای نگرانی نباشد!

اما به هر حال بد نیست که ببینیم مفسران نوستراداموس چه اتفاقاتی را در سال 2024 یعنی 25 سال بعد از آخرالزمان برایمان پیش‌بینی می‌کنند.

جنگ با چین

برخی از رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که نوستراداموس جنگ آینده با چین را پیش‌بینی کرده است، بر اساس قسمتی که می‌گوید «یک دشمن قرمز از ترس رنگ پریده می‌شود و اقیانوس بزرگ را در هراس قرار می‌دهد». «مفسران» می‌گویند که کشورهای ناتو ممکن است با چین درگیر شوند و این به یک جنگ همه‌جانبه ختم شود؛ این قطعا یک تفسیر خیلی افراطی برای عبارت کوتاهی مثل «یک دشمن قرمز» است.

شاه چارلز اخراج می‌شود

به نظر می‌رسد که شاه چارلز ممکن است برای مدت طولانی از نقش جدید خود لذت نبرد. یکی از عبارات کتاب طولانی و مبهم نوستراداموس به «شاه جزایر» اشاره می‌کند که «به زور بیرون رانده شده است». عبارت دیگری هم هست که ادعا می‌شود درباره شاه چارلز است: «به زودی پس از [یک جنگ فاجعه بار] پادشاه جدیدی متبرک خواهد شد؛ کسی که برای مدت طولانی از زمین دلجویی خواهد کرد».

مفسران این متن را نیز به عنوان اشاره به پادشاه چارلز تعبیر کرده‌اند، که ظاهراً یک سال پرمشغله برای دلجویی از زمین در پیش خواهد داشت، پیش از اینکه به خاطر همین از کاخ خود بیرون رانده شود.

نوستراداموس «واقعا» برای سال 2024 چه چیزهایی را پیش‌بینی‌ کرده است؟

جواب این است: مطلقا هیچ چیز. نکته مهم در مورد پیش‌بینی آینده این است که هر چه مبهم‌تر باشید، حرف شما می‌تواند به تعداد بیشتری از موضوعات تعمیم داده شود. به همین دلیل است که طالع‌بین‌ها هیچوقت نمی‌گویند: «غذایی را که روز سه‌شنبه پختید دور بریزید زیرا می‌تواند شما را به اسهال مبتلا کند». آن‌ها در عوض جملاتی مانند این را می‌گویند: «خورشید در جنبۀ هارمونیکش باعث می‌شود شما تغییرات بزرگی را تجربه کنید». این جمله آنقدر مبهم است که می‌توانید آن را به هر چیزی ربط بدهید بدون اینکه عملا هیچ کمکی به شما بکند، حتی در این حد که از اسهال گرفتن جلوگیری کند!

نقطۀ قوت کار نوستراداموس هم در بیان پیش‌بینی‌هایی بود که آنقدر مبهم هستند که بالاخره هر کسی می‌تواند آن را به رویدادی در دنیای واقعی نسبت دهد. این همان چیزی است که می‌شود اسمش را «پس‌گویی» گذاشت. یعنی شما قبل از وقوع رویداد، از روی عبارات گفته شده نمی‌توانید حدس بزنید چه اتفاقی قرار است بیافتد اما پس از اینکه رویدادی خاص رخ داد می‌توانید قسمتی از پیشگویی را پیدا کنید که به نظر می‌رسد مربوط به همین رویداد بوده است؛ گرچه حتی پس از رخ دادن اتفاق هم، پیشگویی‌های نوستراداموس باز خیلی دقیق به نظر نمی‌رسند.

برای مثال، قسمتی که به عنوان پیش‌بینی ظهور هیتلر تبلیغ می‌شود، به هیچ وجه شما را در مورد خود هیتلر آگاه نمی‌کند:

«از اعماق غرب اروپا، کودکی از مردم فقیر به دنیا خواهد آمد، کسی که با زبانش لشکر بزرگی را اغوا خواهد کرد. شهرت او به سوی قلمرو مشرق زمین فزونی خواهد یافت».

اگر قبلاً این عبارات را می‌خواندید، شاید حدس می‌زدید که منظور نوستراداموس این است که یک فرد مشهور در اروپای غربی به دنیا خواهد آمد؛ همین. اما هنگامی که هیتلر به قدرت رسید، مردم به این نتیجه رسیدند که حتما منظور او هیتلر بوده است؛ تفسیری که نوستراداموس را به خاطر یک متن کاملا مبهم در جایگاه یک پیشگوی خارق‌العاده قرار می‌دهد.

بنابراین برای سال آینده نیز درست مانند امسال و هر سال دیگر، نوستراداموس هیچ چیز را واقعا پیش‌بینی نکرده است.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید