چرا سال ۱۴۰۲ دو ماه رمضان دارد؟ / تاریخ روز اول ماه رمضان و عیدفطر

چرا سال ۱۴۰۲ دو ماه رمضان دارد؟ / تاریخ روز اول ماه رمضان و عیدفطر

در سال 1402 دو ماه رمضان خواهیم داشت، ماه رمضان در این سال یک بار در بهار و بار دیگر در زمستان همان سال رخ می دهد.ماه رمضان اول سال 1402 مصادف است با پنجشنبه ، 3 فروردین و ماه رمضان دوم سال 1402 مصادف است سه شنبه ۲۲ اسفند می باشد. ماه رمضان ماه قمری است که در ایران و در تقویم شمسی ما تاریخ ثابتی ندارد و هر ساله در حال گردش است. تعداد روز های شمسی 365 روز و در سال کبیسه 366 روز است اما تعداد روزهای ماه قمری 354 روز است.

کد خبر : ۱۷۹۵۹۸
بازدید : ۵۴

نهمین ماه قمری رمضان نام دارد که از جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان سراسر جهان برخوردار است. رمضان ماه نزول قرآن و مهمانی خدا بوده چنان که در این ماه درهای بهشت و رحمت الهی بر روی بندگان گشوده شده و درهای جهنم بسته می‌شود. روزه در ماه رمضان بر مسلمانان واجد شرایط واجب است.

در جوامع اسلامی، آداب و رسوم گوناگونی همچون مهمانی‌ها و مراسمات جمعی، نظافت مساجد و اماکن مذهبی، مراسم آشتی‌کنان، مراسم کلوخ‌اندازان، پخت انواع شیرینی‌ها و غذاها برای ماه رمضان شکل گرفته است.

تاریخ شروع ماه رمضان در تقویم هجری شمسی برابر با روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ است.پایان ماه رمضان ۱۴۰۳: روز پنچشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ پایان ماه رمضان می باشد.

منبع: منیبان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید