(ویدئو) داستان کودکی که گورکن شد

(ویدئو) داستان کودکی که گورکن شد

کودکی که پس از یک حمله هوایی توسط ارتش سوریه پدر و دو برادرش کشته شدند برای حمایت از مادر و خواهر و برادرش مدرسه را رها کرد و اکنون روز‌های خود را با کندن قبر در قبرستان می‌گذراند.

کد خبر : ۱۳۷۸۶۶
بازدید : ۱۴۳

فرارو نوشت: یک کودک یتیم سوری با دستان کوچک و بدن لاغر خود با کندن قبر برای کمک به امرار معاش خانواده‌اش کمک می‌کند.

مصطفی ماردینی (۱۱ ساله) در سال ۲۰۱۶ در حمله هوایی به شهر حلب، پدر و دو برادر خود را از دست داد و به همین دلیل مسئولیت تأمین معاش خانواده‌اش را عهده‌دار شد. این کودک پس از فرار به همراه خانواده‌اش از بمباران شهر حلب به اردوگاه ازرق در شهر الباب پناه برد.

مصطفی برای مراقبت از مادر و خواهرش از سال ۲۰۲۰ کار خود را در به عنوان یک گورکن آغاز کرد و هر روز صبح به قبرستان می‌رود و برای ۱۲ ساعت فقط با ۴۰ تا ۵۰ لیره ترکیه (۲ دلار) دستمزد دریافت می‌کند.

این کودک به دلیل اینکه تنها نان آور خانواده‌اش است، نتوانست مدرسه برود و کار را ترک کند. او گفه که رفتن به مدرسه گران است و برای تامین معاش خانواده‌اش مجبور به کار است.

مصطفی با بیان اینکه‌ای کاش پدر و برادرانش زنده بودند و می‌توانست مثل بقیه بچه‌ها به مدرسه و شهربازی برود و بازی کند، خاطرنشان کرد: نبود آن‌ها را بسیار احساس می‌کند و روز‌های زیبای آن‌ها را در شهر حلب هرگز فراموش نمی‌کند.

وی افزود: زمانی که در حلب بودیم با پدرم به باغ می‌رفتیم و بازی می‌کردیم، پدرم برای ما غذا و بستنی می‌خرید، هیچ وقت نمی‌توانم آن روز‌ها را فراموش کنم.

مادر مصطفی نیز از نرفتن فرزندش در مدرسه ابراز ناراحتی کرد و دلیل اصلی این امر را شرایط خانواده دانست که او را مجبور به کار می‌کند، زیرا او تنها نان آور خانه آنهاست.

وی با تایید اینکه آرزو دارد روزی پسرش به مدرسه برود و مثل بچه‌های دیگر بازی کند، افزود: برای مصطفی آرزوی زندگی بهتری دارم.. زندگی خیلی سخت است.. الان فقط خدا و مصطفی را داریم.

11

 

حجم ویدیو: ۱۱.۵۶M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۸ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید