سالمندترین مناطق تهران کدامند؟

سالمندترین مناطق تهران کدامند؟

مدیر اداره سلامت اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: برخی مناطق تهران به نسبت جمعیت خود بالاترین تعداد سالمند را در خود جای داده اند. براین اساس، مناطق ۳ و ۱ و ۶ بیشترین و مناطق ۲۲ و ۲۱ و ۱۹ کمترین تعداد سالمند را به نسبت جمعیت درمیان مناطق ۲۲ گانه پایتخت به خود اختصاص داده اند.

کد خبر : ۱۴۱۵۳۶
بازدید : ۷۶

مدیر اداره سلامت اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: سالانه دست کم ۱۰ درصد به جمعیت استفاده کننده از خدمات کانون های سالمندی در سرای محله‌ها افزوده می شود که این موضوع از رشد جمعیت سالمندی در پایتخت حکایت دارد.

شعیبی در نشست بررسی و ارزیابی برنامه های نشاط سالمندی مناطق ۲۲ گانه تهران که با حضور معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ برگزار شد با بیان این مطلب افزود: کانون سالمندان ازسال ۸۴ فعالیت خود را در سرای محله های مناطق ۲۲ گانه تهران آغاز کرده است. این کانون ها تلاش دارند با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی زمینه را برای با نشاط کردن سالمندان عضو این کانون ها فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری های انجام شده ازجمعیت سالمندی پایتخت، یک میلیون و ۱۰۹ هزار سالمند در تهران زندگی می‌کنند، افزود: برخی مناطق تهران به نسبت جمعیت خود بالاترین تعداد سالمند را در خود جای داده اند. براین اساس، مناطق ۳ و ۱ و ۶ بیشترین و مناطق ۲۲ و ۲۱ و ۱۹ کمترین تعداد سالمند را به نسبت جمعیت درمیان مناطق ۲۲ گانه پایتخت به خود اختصاص داده اند.

مدیر اداره سلامت اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران اضافه کرد: کانون‌های سالمندی با اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی تلاش می کنند از بروز بیماری‌های روحی و روانی ناشی از دوران سالمندی جلوگیری و با این اقدام از بروز برخی بیماری های ناشی از کم تحرکی، افسردگی و انزوای سالمندی در این گروه سنی جلوگیری کنند.

وی به استقبال سالمندان از ۱۸ عنوان برنامه در کانون‌های سالمندی در سال گذشته خبر داد و گفت: با اجرای برنامه های متنوع از جمله دورهمی سالمندی، دوشنبه های سالمندی، رقابت های نشاط سالمندی، سلامت یاری سالمندی، تورهای گردشگری و نیز لیگ حافظه سالمندی، سالم پیر شویم و گذر خاطره دست کم ۳۰ هزار سالمند از این برنامه ها استفاده کرده اند.

شعیبی با بیان اینکه کانون های سالمندی در سرای محله ها به سالمندان درگروه سنی ۶۵ سال خدمات مورد نیاز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مورد نیاز آنان را ارایه می کنند، گفت: کانون سالمندان در مناطق ۶، ۱۴ و ۹ بیشترین و در مناطق ۲۰، ۱۱ و ۱۰ کمترین تعداد عضو را دارند.

مدیر اداره سلامت اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران به برنامه های سالجاری این اداره کل در حوزه سالمندی و نشاط سالمندی اشاره کرد و گفت: برگزاری رقابت گنجینه های شهر، اجرای ۵۰ دورهمی خاص افراد سالمند یا عنوان یاد ایام و نیز رقابت های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه هایی است که در این حوزه برای سالمندان اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ نیز در این نشست گفت: ۶ درصد جمعیت منطقه را سالمندان تشکیل می دهند که برای ارایه خدمت به آنان برنامه هایی از جمله تقویت زیرساخت های ارایه خدمت به این گروه سنی در دستور کار قرار گرفته است.

ابوذر حسینی افزود: در راستای توسعه خدمت به سالمندان منطقه، کانون سالمندان بزودی صاحب فضای اختصاصی برای ارایه خدمت به این گروه خواهد شد تا مرکزیتی برای ارایه خدمت به این گروه ایجاد شود. در این نشست برنامه های  سال گذشته نشاط سالمندی ارزیابی و بر توسعه فعالیت در این بخش در سال جاری تاکید شد.

منبع: فارس

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید