در این روز‌های گرم کجا برویم؟ / سفر یک روزه به این آبشار نزدیک تهران را از دست ندهید

در این روز‌های گرم کجا برویم؟ / سفر یک روزه به این آبشار نزدیک تهران را از دست ندهید

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روز‌های گرم سال سر زدن به آبشار‌های اطراف شهر است، آبشار‌هایی که می‌شود با طی کردن مسیر کوتاه‌تر نسبت به جاده‌های شمال در پای آن‌ها آب‌تنی کرد تا میان گرمای تابستان خنکی را هم حس کرد.

کد خبر : ۱۴۵۱۴۴
بازدید : ۴۲۲۰

اگر می‌خواهید سفر یک‌روزه بروید این آبشار می‌تواند انتخاب خوبی در فصل گرما باشد.

برای کسانی‌که اهل سفر هستند چندان فرق نمی‌کند فصل تابستان باشد یا زمستان، آن‌ها جا و مکان تابستانی و زمستانی خودشان را انتخاب می‌کنند و تحت هر شرایطی بساط سفر را می‌بندند، اما خیلی‌ها هستند که وقت و زمان مناسب برای سفر ندارند، این گروه احتمالاً شغل و کسب‌وکارشان اجازه نمی‌دهد چند روزی در سفر باشند، بنابراین کار این گروه سخت‌تر است، اگر هم مانند چهارشنبه و پنجشنبه این هفته تعطیلی هماهنگ نشده‌ای داشته باشند، فرصت برنامه‌ریزی برای سفر ندارند، اما همیشه جا‌هایی هست که می‌شود روی سفر یک‌روزه به آن‌جا حساب باز کرد، جاهایی‌که نه ترافیک چالوس را دارند و نه برای رسیدن به مقصد نیاز به رانندگی طولانی و خسته کننده است.

1675531_545

کجا برویم؟

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای روز‌های گرم سال سر زدن به آبشار‌های اطراف شهر است، آبشار‌هایی که می‌شود با طی کردن مسیر کوتاه‌تر نسبت به جاده‌های شمال در پای آن‌ها آب‌تنی کرد تا میان گرمای تابستان خنکی را هم حس کرد.

برای تهرانی‌ها و کرجی‌ها نام طالقان غریبه نیست، آن‌ها در مسیر رفتن به قزوین، زنجان، تبریز، گیلان وقتی از کرج عبور می‌کنند نام این منطقه را زیاد دیده و شنیده‌اند، شهرستان طالقان یکی از زیباترین و سرسبزترین نقاط در دامنه البرز است، تابستان‌های طالقان بسیار معتدل، خوش‌آب‌وهوا و مناسب برای گردشگری است.

روستای کرکبود که در بخش بالای طالقان قرار دارد، از این قاعده مستثنا نیست، منطقه‌ای که در دل خود آبشار زیبایی با همین نام جا داده است. فاصله شهرستان طالقان تا آبشار کرکبود حدود ۱۴ کیلومتر است و فاصله این آبشار تا شهر تهران حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

1675530_389

چه‌طور برویم؟

برای رسیدن به آبشار کرکبود چندان کار سختی وجود ندارد، فقط باید صبحِ حرکت وسایل را جمع و جور کنید، بعد با کنترل خودرو که بنزین و آب و روغن داشته باشد به دل جاده بزنید که تا ظهر نشده زیر آبشار باشید. برای سفر و بازدید از آبشار کرکبود، وارد اتوبان تهران‌-‌قزوین شوید و پنج کیلومتر پس از منطقه آبیک به‌سمت زیاران تغییر مسیر دهید. بعد از پیمودن حدود ۳۵ کیلومتر وارد شهرستان طالقان، در استان البرز خواهید شد. در ادامه باید ۸ کیلومتر به مسیر خود ادامه دهید تا در سمت چپ جاده به تابلوی روستای کرکبود برخورد کنید. جاده این روستا اندکی پرپیچ و ناهموار است، اما پس از آن با طبیعت بکر این منطقه روبه رو خواهید شد.

البته برای رسیدن به آبشار باید خودروی خودتان را در روستا پارک کنید و به کمک تابلو‌ها حرکت خود را به‌سمت آبشار ادامه دهید، بنابراین یادتان باشد نیاز به کفش‌های مناسب برای این سفر یک‌روزه دارید، مسیر منتهی به آبشار حدود نیم ساعت پیاده روی دارد که در تمام طول مسیر به علت حضور رودخانه، آب و هوا بسیار خنک و سرد است و پیاده روی در فصل تابستان در این منطقه حس لذت بخشی را به انسان منتقل می‌کند.

همه چیز درباره این آبشار ۵ متری

کرکبود، آبشاری پنج متری است که از ارتفاعات حصارچال مازندران سرچشمه می‌گیرد. آب این آبشار آهکی پس از گذر از دره‌ای عمیق، به رودخانه شاهرود می‌پیوندد. با وجودی که آبشار مذکور ارتفاع زیادی ندارد، قدرت و حجم آب عبوری از آن به دلیل دهانه باریک، بسیار باشکوه به نظر می‌رسد. در پایین آبشار، حوضچه‌های کوچکی به چشم می‌خورد که برای آب‌تنی مناسب هستند. البته موقع آبتنی باید مراقب بود، به‌گزارش مهر همین یک ماه گذشته بود که فردی از آبشار کربود سقوط کرد که به‌همت تیم‌های امدادی از این سقوط نجات پیدا کرد.

به آبشار کرکبود، آبشار «کر» نیز می‌گویند؛ کر در زبان محلی به معنی صخره یا تخته سنگ است. در هر دو طرف آبشار و زیر صخره‌های کوه، حفره‌هایی به‌صورت طبیعی ایجاد شده‌اند که ظاهرا در قدیم آن‌ها را به‌صورت اتاقک‌هایی مجزا درآورده بودند و خوشنویسان و کاتبان قرآن در آن‌ها زندگی می‌کردند و قرآن و سایر آثار ادبیات اسلامی را می‌نوشتند. همچنین از طریق این حفره‌های طبیعی می‌توان به پشت آبشار رفت.

با کمی جستوجو می‌شود متوجه شد در اطراف آبشار و روستای کرکبود، امکانات تفریحی-رفاهی خاصی وجود ندارد؛ بنابراین حتما با خودتان لوازم ضروری را ببرید.

منبع: خبرآنلاین

 

۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید