(تصاویر) زیباترین مسیرهای ریلی ایران که حتما باید با قطار تجربه کنید

(تصاویر) زیباترین مسیرهای ریلی ایران که حتما باید با قطار تجربه کنید

آیا خوش منظره ترین مسیرهای ریلی ایران را دیده اید؟ در ادامه با معرفی زیباترین مسیرهای ریلی کشور عزیزمان با ما همراه باشید.

کد خبر : ۱۴۸۰۷۴
بازدید : ۳۲۴۴

سفر کردن با قطار واقعا جذاب و هیجان انگیز است. افرادی که اهل گردشگری و سفر هستند، قطعا تا کنون این هیجان را تجربه کرده اند.

لم دادن روی صندلی راحت واگن، دراز کشیدن روی تخت کوپه و تماشای مناظر بکر و دست نخورده و زیبایی که از برابر چشمان ما می گذرد را در سفر با هیچ وسیله نقلیه دیگری نمی توان تجربه کرد. آیا خوش منظره ترین مسیرهای ریلی ایران را دیده اید؟ در ادامه با معرفی زیباترین مسیرهای ریلی کشور عزیزمان با ما همراه باشید:

تهران- ساری

مسیر ریلی تهران- ساری یکی از خوش منظره ترین مسیرهای راه آهن ایران محسوب می شود. زیبایی اصلی این مسیر بعد از گرمسار شروع می شوند. پس از گرمسار، زرین دشت و مهاباد به فیروزکوه می رسید.

از این جا به بعد زیباترین مناظر را خواهید دید. پس از گذر از فیروزکوه از تونل گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، سوادکوه، پل سفید گذر خواهید کرد و ادامه مسیر که جذابیت های منحصربه فرد خودش را دارد.

8

قزوین- رشت

مسیر راه آهن قزوین رشت یکی دیگر از زیباترین و جذاب ترین مسیرهای ریلی ایران است که بیش از 50 درصد مسیر آن از دشت می گذرد. نیمه دیگری از راه نیز با گذر از مناطق کوهستانی و تپه ها و تونل های زیبا سپری می شود.

این مسیر 164 کیلومتر طول دارد که در طی آن قطار از 52 تونل و 17 پل زیبا عبور می کند. در طول این مسیر بزرگترین پل راه آهن کشور یعنی پل منجیل با 1430 متر طول را خواهید دید. در حین حرکت قطار قطعا از تماشای جنگل ها، رودخانه ها  و شالیزارهای زیبا شگفت زده خواهید شد.

9

تهران- گرگان

مسیر ریلی تهران گرگان واقعا زیباست. در طول سفر از مسیری زیبا و پر پیچ و خم در وسط رشته ‌کوه البرز و پل های تاریخی ورسک و سه خط طلا عبور خواهید کرد و با گذر از 95 تونل به جنگل‌های سرسبز شمال می رسید. در طول مسیر با مناظر متنوع و چشم اندازهای زیبایی مواجه خواهید شد که یکی از یکی زیباتر و بکرترند.

10

گرمسار- شیرگاه

مسیر راه آهن گرمسار شیرگاه از بیابان‌های استان سمنان آغاز می‌شود و با گذر از طبیعت خشن و صخره های غول پیکر و  معادن متعدد نمک، سنگ آهک و گچ در گرمسار وارد منطقه حاصل خیر زرین دشت و سیمین دشت خواهید شد. جایی که باغ‌های درختان گردو، آلو، انار، زردآلو و سیب در کناره‌های مسیر صف کشیده‌اند.

ایستگاه گدوک با ارتفاع بیش از 2100 متر از سطح دریا بلندترین نقطه این مسیر قرار دارد که در پاییز و زمستان مه غلیظی آن را فرا می گیرد. در ادامه قطار منطقه کوهستانی را ترک کرده و وارد شیرگاه، متراکم ترین جنگل هیرکانی ایران می شود. بهار یا پاییز بهترین زمان برای لذت بردن از زیبایی های این مسیر است.

11

دورود- اندیمشک

مسیر ریلی دورود به اندیمشک یکی دیگر از لذت بخش ترین مسیرهای ریلی ایران است که از جمله زیبایی های این مسیر می توان به رودخانه دائمی و پر آب سزار، پل های زیبا و جنگل بلوط قارون اشاره کرد. در طول مسیر به ایستگاه قطار بیشه می رسید.

این ایستگاه درست بر فراز یکی از چشمگیرترین آبشارهای ایران یعنی آبشار بیشه واقع شده است. پس از ایستگاه بیشه با عبور از کنار جنگل های بلوط قطار باید به ارتفاعات پایین تر برود. در این قسمت پیچ های متعددی را مشاهده خواهید کرد و با کوه های ناهموار، بلندترین پل ها و طولانی ترین تونل های موجود در راه آهن ایران مواجه خواهید شد.

12

مشهد- رشت

مسیر ریلی مشهد- رشت یکی دیگر از مسیرهای ره آهن زیبای ایران است که با عبور از جاده های کوهستانی و جنگلی متعدد زیبایی های بکر و چشم نوازی را مقابل چشمان شما قرار می دهد. این مسیر از دل جنگل و کنار دریای خزر عبور می کند و مشامتان را با عطر جنگل و بوی دریا نوازش خواهد کرد.

13

منبع: راهنماتو

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید