۹ کاری که باید در مواجهه با یک موقعیت مشکوک انجام دهید

۹ کاری که باید در مواجهه با یک موقعیت مشکوک انجام دهید

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای محافظت از خود در موقعیت های مشکوک و جلوگیری از عواقب احتمالی انجام دهید.

کد خبر : ۱۴۹۶۷۰
بازدید : ۱۰۰

به غیر از افراد غریبه، شریک زندگی یا حتی آشنایان سابق نیز ممکن است با انگیزه های نامشخص رفتار مشکوکی در قبال ما از خود نشان دهند. باآنکه هرگز نمی‌دانیم از افراد مختلف چه انتظاری داشته باشیم، اما می‌توانیم از قبل خودمان را برای شرایط مختلف آماده کنیم.

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای محافظت از خود در موقعیت های مشکوک و جلوگیری از عواقب احتمالی انجام دهید.

۱. از متوقف کردن خودرو خودداری کنید

2

اگر متوجه شدید که خودرویی برای مدت طولانی پشت سرتان بوده، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که ماشین را کنار بزنید و مطمئن شوید که خودروی مشکوک عبور می‌کند. با این حال، بهترین تصمیم این است که تنها باندتان را عوض کنید و به هیچ عنوان ماشین را متوقف نکنید.

۲. به چراغ های چشمک‌زن زیاد توجه نکنید

3

معمولا از چراغ چشمک‌زن برای هشداردادن به راننده دیگر در مورد مشکلی استفاده می‌شود که خود از آن بی‌خبر است. با این وجود، برخی از آن برای وادار کردن شما به کنار زدن خودرو استفاده می‌کنند. اگر مطمئن هستید که ماشینتان مشکلی ندارد، توقف نکنید و به راه خود ادامه دهید.

۳. غیرقابل پیش بینی عمل کنید

4

در حین رانندگی، راهنمای چپ را روشن کنید و به جای آن به راست بپیچید (البته اگر شرایط مناسب بود). اگر پیاده هستید، بپیچید و بعد در جهت مخالف قدم بزنید.

۴. بشمارید تا مطمئن شوید

5

به گفته یک افسر سابق سیا، سه مرحله وجود دارد تا مطمئن شوید که ظن شما موجه است یا خیر. اگر یک نفر را یک بار دیدید، تصادفی است، بار دوم اتفاقی است، و بار سوم، بهتر است کاری برایش بکنید. اگر در ماشین هستید، چهار بار به راست بپیچید، و اگر ماشین مشکوک هنوز پشت سرتان است، زمان اقدام فرا رسیده است.

۵. از مسیر دوربین های ترافیکی برانید

6

مطمئن شوید که از زیر دوربین های ترافیکی عبور می‌کنید تا تمام داده‌های ممکن ثبت شوند. نام خیابان ها را به خاطر بسپارید، اطلاعات ثبت شده در دوربین ها ممکن است مفید باشد و کمک بزرگی به افسران پلیس کند.

۶. روبه‌رو را نگاه کنید

7

اگر مرتب به اطراف نگاه کنید، این علامت را به فرد مشکوک می‌دهید که متوجه شده‌اید یک جای کار می‌لنگد. بهترین کار این است که طبیعی عمل کنید.

۷. از ارتباط برقرار کردن استفاده کنید

8

اگر فرد مشکوک را می‌شناسید و از نزدیک شدن به او احساس امنیت می‌کنید، به او بگویید که شما را تنها بگذارد. قاطع باشید و وارد گفتگوی طولانی نشوید، فقط خواسته خود را بیان کنید و بروید. اما اگر فرد غریبه است، با او ارتباط برقرار نکنید. رفتار و انگیزه افراد غریبه برای شما ناشناخته است.

۸. احساسات خود را بنویسید

9

هدف از این کار این است که زمان‌هایی را که احساس می‌کنید در موقعیت مشکوک قرار دارید، پیگیری کنید. مطمئن شوید که زمان، تاریخ و همچنین مکانی که چنین احساسی داشتید را یادداشت کرده‌اید. اطلاعات ثبت‌شده بعدا کمک بزرگی به افسران پلیس خواهد کرد. همچنین می‌تواند ثابت کند که برخوردها تصادفی نبوده‌ و واقعا شما را آزار داده‌اند.

۹. موهایتان را باز کنید

10

چنگ زدن به موهای دم اسبی راحت‌تر است. بهتر است زمانی که متوجه چیز مشکوکی شدید موهایتان را باز کنید.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید