بلایی که حمله گرگ‌ها سر مردم این روستا آورد

بلایی که حمله گرگ‌ها سر مردم این روستا آورد

در مدت ۲۴ ساعت ۶ مورد گزش گرگ انجام می‌شود که ۲ مورد سرپایی و ۴ مورد به بیمارستان اعزام می‌شوند و ۳ نفر از آنها ترخیص و یک نفر تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۱۵۱۰۱۱
بازدید : ۲۴۹۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مصدوم شدن ۴ نفر بر اثر حمله ۳ قلاده گرگ در بخش مهردشت نجف‌آباد خبر داد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه گزارش رسید سه قلاده گرگ در محدوده روستای حسین‌آباد واقع در بخش مهردشت نجف آباد دیده شده است.

وی افزود: در مدت ۲۴ ساعت ۶ مورد گزش گرگ انجام می‌شود که ۲ مورد سرپایی و ۴ مورد به بیمارستان اعزام می‌شوند و ۳ نفر از آنها ترخیص و یک نفر تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

شیشه‌فروش بیان کرد: بلافاصله واکسیناسیون برای همه افرادی که مورد گزش گرگ قرار گرفتند، توسط گروه‌های بهداشت و درمان انجام شد و هماهنگی با اداره محیط زیست برای پیگیری موضوع انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کشته شدن یکی از گرگ‌ها و فرار ۲ گرگ دیگر گفت: قرار شد محیط زیست با همکاری محیط‌بانانی که در منطقه حفاظت شده قمیشلو در نزدیکی همان منطقه هستند و همکاری عوامل محلی در راستای رفع خطر از روستا در برابر آسیب‌های احتمالی بعدی ناشی از ورود حیوانات اقداماتی را به عمل آورند و گرگ ها را به محیط طبیعی خود بازگردانند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به دامداران داده شد تا دام‌ها را در معرض حمله گرگ‌ها قرار ندهند، ادامه داد: کمبود منابع آبی و فقر پوشش‌های گیاهی آن منطقه دسترسی به غذا برای این حیوانات وحشی را کم کرده و به همین دلیل برای پیدا کردن غذا به مناطق شهری و روستایی می‌آیند.

شیشه‌فروش عنوان کرد: از اول سال تاکنون چندین مورد حمله گرگ و شغال در استان در اردستان، در آران و بیدگل و چند مورد در مهردشت گزارش شده و در پارک ناژوان نیز در اوایل سال چند قلاده گرگ مشاهده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: فقر پوشش‌های گیاهی و خشکسالی در مناطق حفاظت شده، سبب می‌شود تغییراتی در گونه‌های جانوری ایجاد شود و برای دسترسی به غذا نزدیک مناطق مسکونی بیایند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد محیط زیست آموزش‌هایی برای محیط بانان و اهالی مناطق مسکونی مجاور مناطق حفاظت شده برگزار کند.

منبع: ایسنا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید