( عکس) «دکتر عقاب» دستگیر شد

( عکس) «دکتر عقاب» دستگیر شد

ماموران در بازرسی از سکونتگاه این متخلف هفت گونه مشتمل بر بالابان، عقاب طلایی، عقاب پرپا، لیل (گونه ای شاهین)، راکون، گربه وحشی و همچنین چهار تاکسیدرمی از گونه های بالابان، شاهین، ترم‌تای (گونه کوچکی از شاهین) به همراه پنج عدد چشم‌بند مخصوص حمل پرندگان شکاری را کشف و ضبط کردند.

کد خبر : ۱۵۴۷۹۸
بازدید : ۶۶۱

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: قاچاقچی گونه‌های حیات وحش ملقب به «دکتر عقاب» که به روش‌های مختلف در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های ارزشمند و نادر حیات‌وحش می‌کرد، دستگیر شد.

فرهاد زندی روز یکشنبه با اشاره به اینکه این فرد متخلف و سابقه‌دار با درج آگهی و نمایش‌های خاص، گونه‌های ممنوع، در حال انقراض یا حمایت شده را خرید و فروش می‌کرد، افزود: پس از دریافت دستور قضایی، ماموران اجرایی محیط زیست ضمن ورود به سکونتگاه این فرد، اقدام به بازرسی محل و دستگیری او کردند.

وی با تاکید بر اینکه محل نگهداری گونه‌های حیات وحش توسط این فرد از مدتی قبل با هماهنگی‌های لازم تحت نظر و رصد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بود، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از سکونتگاه این متخلف هفت گونه مشتمل بر بالابان، عقاب طلایی، عقاب پرپا، لیل (گونه ای شاهین)، راکون، گربه وحشی و همچنین چهار تاکسیدرمی از گونه های بالابان، شاهین، ترم‌تای (گونه کوچکی از شاهین) به همراه پنج عدد چشم‌بند مخصوص حمل پرندگان شکاری را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این متخلف ملقب به «دکتر عقاب»، فعالیت گسترده در فضای مجازی داشته است، اظهار داشت: فرد دستگیر شده در فضای مجازی ضمن نمایش گونه‌های حیات وحش و پرندگان کمیاب، اقدام به خرید و فروش و قاچاق گونه‌ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز می‌کرد.

زندی با تاکید بر اینکه این فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تحویل شد، افزود: گونه‌های جانوری کشف شده برای بررسی سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت به مراکز نگهداری حیات وحش و کلینیک‌های مربوطه تحویل داده شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون هفت عملیات مشابه در برخورد با متخلفان قاچاق پرندگان توسط ماموران یگان حفاظت استان انجام شده است و تعداد چهار نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین در علمیات یادشده در مجموع تعداد ۲۱ پرنده شکاری شامل سارگپه، دلیجه، کرکس، عقاب، جغد و سایر پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده خرید و فروش، نگهداری و یا شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست و یا شماره تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

41

منبع: ایرنا

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید