اعطا جایزه یک میلیارد تومانی به بهترین معلم مسلمان

اعطا جایزه یک میلیارد تومانی به بهترین معلم مسلمان

نماینده دبیرخانه جایزه معلم در استان کرمانشاه گفت: مسابقه «جایزه معلم» برای معلمان و مربیان برگزار و به منتخب آن جایزه یک میلیارد تومانی اعطا می‌شود.

کد خبر : ۱۶۲۸۲۹
بازدید : ۱۹

میثم محمدی، درباره روند برگزاری جایزه معلم، اظهار کرد: مخاطبان این جایزه عموم مردم هستند تا توجه افراد جامعه به معلمان جلب شود.

وی افزود: افرادی که می‌توانند در این جایزه نامزد شوند افرادی هستند که در کسوت معلمی و مربی گری فعالیت کرده و با کودکان و نوجوانان ۱۸ سال به پایین سروکار دارند.

نماینده دبیرخانه جایزه معلم در استان کرمانشاه فرایند ثبت نام در این جایزه را اعلام و تصریح کرد: بعد از اینکه فراخوان جایزه اعلام می شود امکان نامزد شدن معلمان در سایت جایزه معلم فراهم خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: تا پایان آذرماه بازه ثبت نام است سپس در یک فرایندی انتخاب هایی روی افراد نامزد شده صورت می‌گیرد و بر اساس پنج معیار ارزیابی انجام می‌شود.

محمدی عنوان کرد: شایستگی‌های فردی و حرفه ای معلم نامزد، اولین معیار است که توسط تیم ارزیاب متخصص تعلیم و تربیت ارزیابی می شود و دومین معیار اثرگذاری و نوآوری حل مسأله توسط معلم در حوزه تعلیم و تربیت است،

وی افزود: سومین معیار اثرگذاری معلم بر زندگی دانش آموزان است، چهارمین معیار اثرگذاری معلم بر جامعه محلی و پنجمین معیار ظرفیت معلم برای تبدیل شدن به سفیر و نماینده جامعه معلمان کشور خواهد بود.

محمدی خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی متشکل از ترکیبی از ارزیابان حرفه ای و تخصصی آموزش و پرورش، روانشناسان، کارآفرینان، هنرمندان و معلمان است که معلمان را بر اساس پنج معیار می‌سنجند و در یک برنامه، نماینده جامعه معلمی را انتخاب می‌کنیم و جایزه سال معلمی را دریافت می کنند.

وی بیان کرد: گستره جایزه معلم محدود به کشور ایران نیست معلمان کشورهای دیگر مسلمان نیز می‌توانند در این جایزه شرکت داشته باشند و این رقابت همراه با رفاقت در بین معلمان بین المللی نیز وجود دارد.

برگزاری مراسم اختتامیه «جایزه معلم» در بهمن ماه امسال

این مسئول اضافه کرد: در ایام مبعث پیامبر (ص) و اواخر بهمن ماه امسال، مراسم اختتامیه جایزه معلم برگزار می‌شود و برای شناسایی معلمان نیز از این افراد دعوت می کنیم تا خود را به ما معرفی کنند.

وی تأکید کرد: تلاش داریم معلمان مناطق روستایی و عشایری را شناسایی کنیم تا در خدمت این افراد نیز باشیم.

به گفته وی جایزه معلمی یک جایزه مردمی است و بنیاد تعلیم و تربیت برهان در کنار آموزش و پرورش تلاش دارد اقدامات اجتماعی را برای معلمان انجام دهد.

محمدی این جایزه را یک جایزه وقف پایه دانست تا خیرین نیز در این جایزه پای کار بیایند و درباره این جایزه موقوفه اذعان کرد: وقف به شکلی است که اصل سرمایه نگهداشته می‌شود و عایدی‌های آن در زمینه هدف در نظر گرفته شده، هزینه می‌شود.

وی ابراز کرد: عدد جایزه امسال یک میلیارد تومان خواهد بود اما مبلغ جایزه سال‌های بعدی مشخص نیست و با برگزاری جایزه معلم، مقام تعلیم و تربیت اسلامی را در جامعه اسلامی گسترش می‌دهیم لذا علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام باید به آدرسmuallemprize.yek.link مراجعه کنند.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید