چرا محموله غول‌ پیکر جاده‌های ایران در مسیر زمین گیر شد؟

چرا محموله غول‌ پیکر جاده‌های ایران در مسیر زمین گیر شد؟

محوله غول‌پیکر جاده‌های ایران که در حال جابه‌جایی رآکتور آهن‌اسفنجی ماشین‌سازی اراک به سمت کرمان است، از ۵ روز پیش در طبس زمین‌گیر شد.

کد خبر : ۱۷۴۴۶۷
بازدید : ۱۰۱

محموله فوق سنگین رآکتور آهن‌اسفنجی که به دست مهندسان ماشین‌سازی اراک ساخته شده و قرار است به عنوان سنگین‌ترین، پهن‌ترین و مرتفع‌ترین محموله جاده‌ای کشور به شرکت فولاد بوتیای ایرانیان کرمان تحویل شود، از ۲۲ مهر با یک بوژی۳۶۰ چرخه در حال جابه‌جایی است.

روزی نیست که عکس‌ یا فیلمی از این محموله غول‌پیکر و فوق سنگین در شبکه‌های مجازی منتشر نشود؛ مسیری به طول ۹۹۰ کیلومتر که معمولا ۱۰ ساعته طی می‌شود برای حمل این محموله چند ماه طول خواهد کشید. این محموله به عنوان چهارمین محوله فوق‌سنگین دنیا با یک تیم ۱۵ نفره در حرکت است.

سرپرست تیم جابه‌جایی این محموله غول‌پیکر به همشهری گفت:‌ روال این‌طور است که ما پیش از رسیدن به حوزه هر شهرستانی، مکاتبه می‌کنیم و پلیس راهور و اداره راه آن شهرستان در حوزه استحفاظی خود با ما همراه است. همچنین از اداره برق می‌خواهیم برق فشار قوی را قطع کند. گاهی حتی مجبور می‌شویم تیر چراغ برق را جابه‌جا کنیم. همه پل‌های عابر پیاده و دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در طول مسیر را باز و بعد عبور دوباره نصب می‌کنیم. جاده‌ها کشش وزن را دارند، اما برخی از پل‌ها خیر.

«داوود محمدی» افزود: تا اینجا هم شهرستان‌ها با ما همکاری داشته‌اند و حتی با وجود اینکه گاهی مجبور به جاده‌سازی شده‌ایم مسیر را طی کرده‌ایم، اما از ۵ روز پیش با وجود مکاتبه با مسئولان طبس در استان کرمان و هماهنگی‌های صورت گرفته در این شهرستان زمین‌گیر شده‌ایم.

به گفته او، با وجود توان پل‌ها مسئولان طبس اجازه تردد محموله را نمی‌دهند و در این شرایط این محموله غول‌پیکر با وزن ۷۲۰ تن مجبور به دور زدن یک مسیر است که ۵۰ کیلومتر است در حالی که جابه جایی کیلومتر به کیلومتر محموله دردسرهای زیادی دارد.

بوژی حمل این بار ۲ سایت ۲۱ محوره است که جمعا ۴۲ محور با حدود ۳۶۰ لاستیک می‌شود. وزن محموله ۵۱۰ تن است که با وزن بوژی و متعلقات در مجموع ۷۲۱ تن در حال حمل است.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید