عکسی از دپوی نخاله بیخ گوش خانه‌های مردم

عکسی از دپوی نخاله بیخ گوش خانه‌های مردم

آتش ناشی از زباله سوزی و به ویژه زباله‌های عفونی و بیمارستانی، جان ساکنان فاز ۸ پردیس را تهدید کرده و خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست منطقه وارد می‌کند.

کد خبر : ۱۷۷۹۹۲
بازدید : ۲۵

دره بهشت در مجاورت فاز ۸ پردیس به واسطه عدم نظارت متولیان تبدیل به محل دپو نخاله و پسماند سوزی شده و ساکنان از دود ناشی از پسماندسوزی و دپو زباله‌های بیمارستانی گلایه دارند.

آتش ناشی از زباله سوزی و به ویژه زباله‌های عفونی و بیمارستانی، جان ساکنان فاز ۸ پردیس را تهدید کرده و خسارات جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست منطقه وارد می‌کند.

فعالیت‌های عمرانی شرکت عمران پردیس در ساخت مساکن مهر و تخلیه نخاله‌های ساختمانی نیازمند محلی مناسب برای دپوی نخاله است، اما تخلیه نخاله‌های ساختمانی در چندقدمی ساکنان فاز ۸ انجام می‌شود.

دره بهشت و اراضی رها شده اطراف فاز ۸ پردیس مکانی برای تخلیه زباله عفونی و بیمارستانی و حتی تخلیه کامیون‌های فاضلاب شده و این در حالی است که شهرداری پردیس با نصب تابلو از تخلیه هرگونه نخاله‌های ساختمانی ممانعت کرده است اما همچنان تردد شبانه‌روزی کامیون‌های سبک و سنگین زندگی ساکنان را با خطرات جدی زیست‌محیطی مواجه کرده است.

48

احمدی از ساکنان فاز ۸ پردیس در پردیس با ابراز گلایه‌مندی از عدم پیگیری مسئولان گفت: زندگی ما در کنار زباله‌ها و کوهی از نخاله‌های ساختمانی می‌گذرد و انگار کسی ما را نمی‌بیند و فراموش شده‌ایم.

میان‌سالی از ساکنان مسکن مهر فاز ۸ گفت: در چندقدمی این زباله‌ها فرزندان ما روزانه تردد می‌کنند.

نصیری با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان گفت: ما روزانه در جهنمی از زباله و دود آتش زندگی می‌کنیم و به‌جای سرانه‌های فضای سبز و ورزشی، سرانه‌زباله و نخاله داریم.

آقای بی‌غم با ابراز گلایه از شهرداری پردیس عنوان کرد: شهرداری در قسمت ورودی به محل دپو با نصب تابلوی تخلیه هرگونه زباله و نخاله ساختمانی ممانعت کرده و جالب اینکه کامیون‌های شهرداری به‌صورت شبانه‌روز در حال تخلیه نخاله و زباله هستند.

آقای زمانی هم ابراز داشت: ساخت مسکن مهر در تمامی فازهای پردیس در حال افزایش است و کوهی از نخاله‌های ساختمانی آپارتمان‌های اطراف را مدفون کرده است.

تذکر محیط‌زیست شهرستان پردیس به دستگاه‌های مربوطه

نوبخت رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس در خصوص عدم جلوگیری از تخلیه پسماند و صدور اخطار محیط زیستی اظهار داشت: موضوع در دستور کار اداره محیط‌زیست قرار گرفته زیرا که این معضل تهدید جدی برای مردم و محیط‌زیست است.

نوبخت افزود: جهت جلوگیری از این معضل بزرگ به شرکت عمران و شهرداری پردیس تذکر داده شده و باید به‌صورت جدی و قانونی برخورد شود.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: به گفته شهرداری پردیس، درصورتی که این محوطه از سوی شرکت عمران پردیس به شهرداری واگذار شود با احداث کیوسک از تخلیه پسماند و ورود خودروها جلوگیری خواهد شد.

منبع: تسنیم

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید