هواشناسی برای ۲ استان کشور هشدار قرمز صادر کرد

هواشناسی برای ۲ استان کشور هشدار قرمز صادر کرد

سازمان هواشناسی برای ۲ روز آتی در ۲ استان کشور شامل استان‌های لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده است.

کد خبر : ۱۸۲۰۸۰
بازدید : ۷۲۴۱

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش سراسری در ۲ استان کشور که هشدار قرمز هواشناسی برای بارش باران و باد شدید دریافت کرده‌اند، خبر داد.

محمدحسن نامی روز شنبه در ستاد مدیریت بحران خوزستان با اشاره به صدور هشدارهای سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش باران و باد شدید، افزود: سازمان هواشناسی برای ۲ روز آتی در ۲ استان کشور شامل استان‌های لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده است.

وی افزود: در همین راستا نیز ستادهای بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این ۲ استان در آماده‌باش کامل هستند زیرا احتمال میزان بارش‌های شدید وجود دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: همچنین در ۱۴ استان دیگر که هشدار نارنجی دریافت کرده اند نیز آمادگی لازم وجود دارد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها از فردا شب آغاز شده و در روز دوشنبه با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به جغرافیای وسیع خوزستان و حضور گسترده گردشگران در این استان، لازم است که کارها با دقت بیشتری انجام شود.

نامی با بیان اینکه در بارندگی های چند روز گذشته، کارها به خوبی مدیریت شد و هیچ تلفاتی نداشتیم‌، گفت: خوشبختانه در دوره های گذشته با هدایت استاندار خوزستان، مدیریت خوبی در سطح استان انجام شد.

وی بیان کرد: وضعیت آب و هوای استان خوزستان در این موقع از سال به گونه‌ای است که تمام نقاط سرسبز است لذا تمام دشت‌ها و بیابان های استان باید رصد شود تا مردم با خطر مواجه نشوند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وضعیت آب موجود در سدهای استان گفت: تا این لحظه وضعیت آب سدهای استان به خوبی مدیریت شده و بی‌جهت آب رهاسازی نمی شود. همچنین صدا و سیما در دوره قبل اطلاع رسانی خوبی انجام داد.

وی افزود: از آنجا که بیشتر آب ها در خوزستان سرازیر می‌شود، به بازدیدهای عملیاتی بیشتری نیاز است همچنین مدیریت کارها باید با دقت بالایی صورت گیرد.

منبع: ایرنا

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید