معرفی جاذبه‌های گردشگری در گرجستان

معرفی جاذبه‌های گردشگری در گرجستان

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای ایرانیان برای رفتن به سفری خارجی، گرجستان است. گرجستان کشوری ارزان برای مسافرت محسوب شده و درعین‌حال، جاذبه‌های فراوانی دارد. اما سوالی که وجود دارد، این است که کدام‌ یک از جاذبه‌های گردشگری گرجستان از سایر آن‌ها دیدنی‌تر هستند؟ در ادامه، با معرفی بهترین مکان‌های توریستی گرجستان، به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

کد خبر : ۱۸۲۱۲۶
بازدید : ۴۹

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای ایرانیان برای رفتن به سفری خارجی، گرجستان است. گرجستان کشوری ارزان برای مسافرت محسوب شده و درعین‌حال، جاذبه‌های فراوانی دارد. این قابلیت فراهم شده است تا با رزرو هتل از فلای تودی، چند روز را در این کشور سپری کرده و از این جاذبه‌ها دیدن کنید؛ اما سوالی که وجود دارد، این است که کدام‌ یک از جاذبه‌های گردشگری گرجستان از سایر آن‌ها دیدنی‌تر هستند؟ در ادامه، با معرفی بهترین مکان‌های توریستی گرجستان، به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

مجسمه علی و نینو

یکی از معروف‌ترین آثار هنری گرجستان که بسیاری از گردشگران نیز به‌صورت سالانه از آن بازدید می‌کنند، مجسمه علی و نینو است. این مجسمه در شهر باتومی قرار داشته و داستان عشق پسری مسلمان و دختری مسیحی را بیان می‌کند. ویژگی جالبی که در رابطه با مجسمه علی و نینو وجود دارد، این است که در ابتدا دو بخش اصلی آن نزدیک یکدیگر هستند اما بعدتر و با گذشت زمان، از یکدیگر دور می‌شوند.

نه‌تنها مفهوم این مجسمه، بلکه طراحی آن نیز به‌صورتی است که ذهن انسان را تا چند دقیقه به خود مشغول می‌کند. اگر شما نیز قصد بازدید از این اثر هنری را دارید، می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز و بدون‌نیاز به پرداخت هزینه، از این مجسمه دیدن کنید.

قلعه ناریکالا

یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری گرجستان، قلعه ناریکالا است. این قلعه در قرن چهارم میلادی ساخته شده و در طول عمر خود، بارها از‌طرف ایرانی‌ها، عثمانی‌ها و روس‌ها مورد حمله قرار گرفته است. امروزه بقایای این قلعه که روی تپه‌ای در شهر تفلیس هستند مورد بازسازی قرار گرفته‌اند و گردشگران می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب از این بقایا دیدن کنند. نکته دیگری که در این میان وجود دارد، این است که بازدید از این اثر تاریخی کاملا رایگان است؛ به‌همین‌خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان آن را از دست ندهید.

2

قلعه آنانوری

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گرجستان، قلعه آنانوری است. این قلعه علاوه‌بر این‌که کاربردی نظامی داشته است، دو کلیسا را هم در خود جای داده و به‌عنوان مکانی مذهبی نیز شناخته می‌شود؛ چندین دیوار دفاعی هم در اطراف این قلعه قرار دارند و تعدادی خانه مسکونی نیز داخل آن ساخته شده‌اند. امروزه تمامی متعلقات قلعه آنانوری، به مکانی گردشگری تبدیل شده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب از آن‌ها دیدن کنند. یکی از نکات قابل‌توجه در رابطه با این قلعه، این است که اطراف آن طبیعت بسیاری زیبایی وجود داشته و می‌توانید در کنار بازدید از قلعه آنانوری، از جاذبه‌های طبیعی اطراف آن نیز لذت ببرید.

میدان پیازا

یکی از مکان‌هایی که به‌هیچ‌عنوان نباید بازدید از آن را از دست بدهید، میدان پیازا است. این میدان در شهر باتومی قرار داشته و یکی از خاص‌ترین میدان‌های جهان به‌شمار می‌رود؛ چراکه نه‌تنها معماری خود میدان، بلکه معماری ساختمان‌های اطراف آن نیز به‌سبک خاصی انجام شده است. در تمامی این ساختمان‌ها، المان‌های هندسی متنوعی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و باعث شده‌اند تا میدان پیازا جلوه خاصی پیدا کند. یکی از نکات مثبتی که در مورد این میدان وجود دارد، این است که کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی اطراف آن مشغول به‌ کار هستند که می‌توانید در آن‌ها به استراحت بپردازید.

3

دریاچه ریتسا

اگر به جاذبه‌های طبیعی علاقه‌مند هستید، دریاچه ریتسا یکی از بهترین گزینه‌ها است. این دریاچه در میان کوه‌هایی قرار گرفته است که از جنگل‌هایی انبوه پوشیده شده‌اند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های دریاچه ریتسا، آب آن است که با نور خورشید تغییر رنگ پیدا می‌کند؛ برای مثال، در فصل‌های پاییز و تابستان که شدت تابش نور خورشید متفاوت است، رنگ آب دریاچه ریتسا نیز فرق می‌کند.

جالب است بدانید که آثار تاریخی فراوانی نیز اطراف این دریاچه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید. خانه رئیس‌جمهور سابق گرجستان و موزه استالین گوری، دو مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی هستند که حوالی این دریاچه قرار گرفته‌اند.

مجسمه مادر

مجسمه مادر یکی از معروف‌ترین آثار هنری است که در شهر تفلیس قرار گرفته و گردشگران می‌توانند به‌صورت ۲۴ساعته و بدون نیاز به پرداخت هزینه، از آن بازدید کنند. این مجسمه به‌ مناسبت چهلمین سالگرد استقلال گرجستان از روسیه ساخته شده است و نماد زنی گرجستانی است که در یکی از دست‌هایش یک شمشیر، و در دست دیگرش یک جام قرار دارد.

در فرهنگ مردم گرجستان، شمشیر به‌معنای شجاعت و اقتدار، و جام به‌معنای صلح و دوستی است؛ بدین مفهوم که گرجستان کشوری صلح‌طلب بوده و با تمامی همسایگان اطرافش ارتباط خوبی دارد. لازم به ‌ذکر است که مجسمه مادر ۲۰ متر ارتفاع داشته و حدود ۳۰ تن نیز وزن دارد.

آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت به‌شمار می‌رود. این قابلیت وجود دارد که با رزرو هتل و سفر به گرجستان، از این آبشار بی‌نظیر نیز دیدن کرده و چندین ساعت را به وقت‌گذرانی کنار آن بپردازید. عبارت «ماخونتستی»، به‌معنای «پیچ‌وخم» است و این آبشار نیز به‌خاطر پیچ‌وخم‌های فراوانی که دارد، بدین نام شهرت پیدا کرده است. برای این‌که به آبشار ماخونتستی دسترسی پیدا کنید، لازم است تا حدود ۴۵ دقیقه در جاده‌ای خاکی و صعب‌العبور پیشروی کنید.

موزه باستان‌شناسی گرجستان

گرجستان یکی از مناطقی است که تاریخی غنی داشته و چندین هزار سال است که مردم در این منطقه سکونت دارند؛ به‌همین‌خاطر، طبیعی است که آثار باستانی فراوانی نیز در این کشور کشف شده باشند. اگر شما نیز به آثار باستانی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از موزه باستان‌شناسی گرجستان دیدن کنید. در این موزه، حدود ۱۲ هزار اثر نگهداری می‌شود که هر کدام از آن‌ها داستان‌های دوره خاصی از تاریخ را روایت می‌کنند.

4

رزرو هتل گرجستان و سفر به این کشور

اولین چیزی که یک گردشگر باید در نظر داشته باشد، رزرو هتل و تعیین‌کردن محل اقامت است. امروزه این قابلیت فراهم شده است که به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی، در هر کدام از نقاط جهان هتل رزرو کنید. اگر شما نیز قصد چنین کاری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و بعد از بررسی هتل ‌های مختلف، گزینه‌ای که بیشترین سازگاری با شرایط‌تان دارد را رزرو کنید.

یکی از نکات قابل‌توجه در مورد فلای تودی این است که خدمات این مجموعه به رزرو هتل محدود نشده و می‌توانید کارهای دیگری از‌جمله خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار، تهیه بیمه مسافرتی و... را نیز از‌طریق همین وب‌سایت پیگیری کنید. فلای تودی همواره در تلاش بوده است تا امکاناتی درجه‌یک را با کم‌ترین هزینه ممکن برای کاربران خود فراهم کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید