(ویدئو) سالن ماساژ گاوها پیش از ذبح شدن در عید قربان

(ویدئو) سالن ماساژ گاوها پیش از ذبح شدن در عید قربان

در داخل یک سالن ماساژ گاو در کنار بزرگراهی در جاکارتا، پایتخت اندونزی، سوماروان با دستان خود پا‌های یک گاو قهوه‌ای رنگ را نوازش می‌کند تا قبل از تقدیم آن به عنوان قربانی در عید قربان، آن را به بهترین شکل آماده کند.

کد خبر : ۱۹۳۲۰۴
بازدید : ۷۹

در داخل یک سالن ماساژ گاو در کنار بزرگراهی در جاکارتا، پایتخت اندونزی، سوماروان با دستان خود پا‌های یک گاو قهوه‌ای رنگ را نوازش می‌کند تا قبل از تقدیم آن به عنوان قربانی در عید قربان، آن را به بهترین شکل آماده کند.

 این مرد ۴۵ ساله می‌گوید: اگر او را با دستانم اینطور نوازش کنم، او احساس آرامش می‌کند، زیرا می‌داند که من این کار را با عشق انجام می‌دهم.

این گاو ۲ ساله قرار است در بهترین وضعیت خود باشد تا در روز عید قربان به عنوان قربانی فروخته شود.

سوماروان اشاره می‌کند که او یکی از تنها دو نفری است که گاو‌ها را در منطقه‌ای در شمال جاکارتا ماساژ می‌دهد. او گفت که مشت‌هایی که به حیوان می‌زند خشن به نظر می‌رسد، اما گاو به او اعتماد دارد.

او می‌گوید: اگر دیگران این کار را انجام دهند، گاو ممکن است عصبانی شود، زیرا احساس می‌کند مورد آزار قرار گرفته است.

این ماساژور می‌گوید: یکی از شروط قربانی کردن گاو سالم بودن آن است.

سالن او در زیرگذری قرار دارد که به یک بازار موقت دام تبدیل شده است، جایی که صد‌ها گاو و بز در آن فروخته می‌شود. به نظر نمی‌رسد حیوانات از عبور سریع کامیون‌ها در جاده آشفته باشند. اگرچه ترافیک بسیار پر سر و صدا است، اما سوماروان مکان سالن خود را ایده آل می‌داند، زیرا آن را از گرمای استوایی و باران‌های شدید جاکارتا محافظت می‌کند.

این بازار دام یکی از بسیاری از بازار‌هایی است که در اطراف جاکارتا واقع شده و حیوانات را برای عید قربان می‌فروشند، جایی که حیوان ذبح شده و گوشت آن بین نیازمندان توزیع می‌شود.

کاستونو، رئیس سوماروان، ۱۵ سال است که تجارت قربانی حیوانات خود را اداره می‌کند و دام‌هایی را از جاوا مرکزی می‌آورد تا در جاکارتا بفروشد.

وی گفت که امسال ۵۰ گاو و ۱۲۰ بز می‌آوریم. ما معمولاً ۲۵ روز قبل از عید قربان شروع به فروش می‌کنیم.

به گفته متا، همسر کاستونو، یک گاو با وزن ۲۵۰ کیلوگرم (۵۵۱ پوند) می‌تواند بین ۲۰ میلیون تا ۲۷.۵ میلیون روپیه (۱۲۲۵ تا ۱۶۸۵ دلار) بفروشد؛ و حفظ سلامت و شادی حیوانات برای تجارت مهم است.

متا گفت که آن‌ها شروع به آپلود ویدیو‌های کوتاه در رسانه‌های اجتماعی کردند که نشان می‌داد گاو‌ها در یک غرفه کوچک ماساژ داده می‌شوند تا راهی برای بهبود فروش شود.

او گفت: ما می‌خواهیم با چیزی منحصر به فرد مشتری جذب کنیم، همچنین نشان دهیم که با حیوانات به خوبی رفتار می‌کنیم.

اما کاستونو گفت که کسب و کار او چیزی فراتر از کسب درآمد است. وی گفت: کاری که ما انجام می‌دهیم با مناسک مذهبی مرتبط است، بنابراین ما روی جستجوی سود‌های کلان تمرکز نمی‌کنیم. ما نمی‌خواهیم بار بیشتری بر دوش مردم بگذاریم. ما یک سالن برای گاو‌ها درست می‌کنیم، زیرا می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها در وضعیت خوبی هستند.

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید