شاهکار جدید گوگل؛ ویرایش حرفه‌ای تصاویر بدون نیاز به فتوشاپ

شاهکار جدید گوگل؛ ویرایش حرفه‌ای تصاویر بدون نیاز به فتوشاپ

ر تصویر دیگری، ویرایشگر جادویی گوگل کودکی را که روی نیمکت نشسته و بخشی از بادکنک‌های در دست او از کادر بیرون زده بودند را به وسط عکس می‌آورد و جای خالی او را با بخش های جدیدی از نیمکت و بادکنک‌ پر می‌کند. ابزار هوش مصنوعی گوگل در این تصویر نیز باز آسمان را آبی‌تر می‌کند.

کد خبر : ۱۳۲۶۳۷
بازدید : ۴۵

 ابزار هوش مصنوعی Magic Editor که برای Google Photos معرفی شده ویرایش حرفه‌ای تصاویر را در حد فوتوشاپ برای کاربر انجام می‌دهد.

گوگل در مراسم Google I/O ۲۰۲۳ که با تمرکز ویژه روی فناوری هوش مصنوعی برگزار شد، از ابزار جدیدی به‌نام Magic Editor برای گوگل فوتوز رونمایی کرد که ویرایش حرفه‌ای تصاویر را بدون نیاز به فوتوشاپ ممکن می‌کند.

ابزار Magic Editor به‌کمک هوش مصنوعی مولد که نمونه‌ای از آن را در مولد تصویر Dall-E و Midjourney دیده‌ایم به کاربر اجازه می‌دهد تغییرات بزرگ و چشمگیری را در تصاویر ایجاد کند. مثلا در چند نمونه عکسی که گوگل در این مراسم به اشتراک گذاشت، دیدیم که فردی که کنار یک آبشار ایستاده بود به‌کمک مجیک ادیتور به‌طور کامل به کناره‌ی عکس منتقل شد، افراد حاضر در پس‌زمینه کاملا حذف شدند و رنگ آسمان هم آبی‌تر و زیباتر شد.

یا در تصویر دیگری، ویرایشگر جادویی گوگل کودکی را که روی نیمکت نشسته و بخشی از بادکنک‌های در دست او از کادر بیرون زده بودند را به وسط عکس می‌آورد و جای خالی او را با بخش های جدیدی از نیمکت و بادکنک‌ پر می‌کند. ابزار هوش مصنوعی گوگل در این تصویر نیز باز آسمان را آبی‌تر می‌کند.

ویرایش حرفه‌ای تصاویر بدون نیاز به فتوشاپ/ شاهکار جدید گوگل

از دمویی که گوگل از توانایی‌های Magic Editor به نمایش گذاشت می‌توان گفت که این ابزار قابلیت‌های متعددی ازجمله جابه‌جایی سوژه‌ به نقطه‌ای بهتر در تصویر، تغییر اندازه‌ی سوژه، تغییر رنگ و میزان ابرها در آسمان یا پاک کردن موارد زاید از تصاویر را ارائه می‌دهد.

مجیک ادیتور به‌نوعی سیر تکاملی ابزارهای ویرایش تصاویر پیشین گوگل از جمله Photo Unblur و Magic Eraser است و آنچه در دمو دیدیم جالب‌توجه به‌نظر می‌رسند. البته حتی در دمو هم مشخص بود که این ابزار کارش را صددرصد دقیق انجام نمی‌دهد و مثلا چین‌های بند کیف در عکس آبشار یا سایه‌ای زیر نیمکت در تصویر دوم کماکان پس از ویرایش به جا مانده‌اند.

گوگل اعلام کرد Magic Editor اواخر سال میلادی جاری برای برخی از گوشی‌های پیکسل عرضه خواهد شد تا از فیدبک کاربران برای بهبود این ابزار استفاده کند.

منبع: زومیت

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید