با قدبلندترین زنان دنیا آشنا شوید

با  قدبلندترین زنان دنیا آشنا شوید

قدبلندترین زن زنده دنیا از میان زنان ریزجثه چینی برخاسته. یائو دیفن هم مثل تمام غول پیکرهای گینس به‌خاطر بیماری ژیگانیسم در دنیا مطرح شد. او این روزها با۴۰ سال سن و دو متر و ۳۶‌سانتی متر قد، یکه تاز بلندقدترین زنان دنیا در کتاب رکوردهای جهانی است.

کد خبر : ۱۳۳۳۶۷
بازدید : ۲۷۸

مصائب قد بلندی را باید از زبان زنان و مردان غول‌پیکری بشنوید که به بهانه قد و قامتشان راهی کتاب رکوردهای جهانی شده‌اند!

با این حال زنان بلندقد گینسی، بی‌سر و صداتر از همه مردان آسمانخراشی که نامشان را در شماره‌های قبلی سرنخ خوانده‌اید، زندگی می‌کنند؛ شاید تنها به این دلیل که این زنان غول پیکر در دنیای ظریف دیگر زنان جایی ندارند! این تنها واقعیتی است که بعد از ورق زدن صفحات گینس دستگیرتان می‌شود.  

زن ۲۰۰ کیلویی!

 قدبلندترین زن زنده دنیا از میان زنان ریزجثه چینی برخاسته. یائو دیفن هم مثل تمام غول پیکرهای گینس به‌خاطر بیماری ژیگانیسم در دنیا مطرح شد. او این روزها با۴۰ سال سن و دو متر و ۳۶‌سانتی متر قد، یکه تاز بلندقدترین زنان دنیا در کتاب رکوردهای جهانی است.

قد: ۲۰۰+
  اشتباه نکنید، این دوچرخه بچگانه نیست اما در مقابل هیبت و درشتی یائو این قدر کوچک به نظر می‌رسد؛ انگار که او در سرزمین لی‌لی‌پوت‌ها راه می‌رود.
قد: ۲۰۰+
 او به خاطر فقر خانواده‌اش هیچ وقت امکان تحصیل پیدا نکرد اما در عوض تیم‌های زیادی به دنبال آن بودند که از یائو یک ورزشکار بسازند که به دلیل ضعف جسمانی او این هم امکان‌پذیر نشد

   یائو که به خاطر وجود توموری در غده هیپوفیزش به این روز درآمده، ۲۰۰ کیلو وزن دارد و باید کفش‌هایی با سایز ۷۸ به پا کند. یائو که مجبور بود کمک خرج خانواده باشد، همراه پدرش به شهرهای مختلف سفر می‌کرد تا با نمایش قد بلندش درآمدی کسب‌کند.

 شگفتی تاریخ

 ژنگ ژینلیان چینی، قد بلندترین زن تاریخ پزشکی دنیاست که در فاصله سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۲ شناخته شد! او که بعد از مرگش در فهرست زنان گینسی جای گرفت، با دو متر و ۴۹ سانتی متر قد، یکه تاز رکوردداران دنیاست. او هنوز هم از عجایب پزشکی جهان به شمار می‌رود.

قد: ۲۰۰+
 ژنگ ژینلیان چینی، قد بلندترین زن تاریخ پزشکی دنیاست

او که به دلیل ترس از بیهوشی هیچ وقت تن به جراحی نداد، به طور بی‌رویه‌ای رشد کرد، تا جایی که پاهای او تحمل وزن ۱۰۰کیلویی‌اش را نداشتند و در نهایت دیابت او را از پا در آورد. ژنگ که در ۱۸ سالگی از دنیا رفت، به خاطر قامت بلند و پشت خمیده‌اش هیچ‌گاه نتوانست به راحتی راه برود.

مرگ یک رکورد

 سندی آلن تا پیش از مرگش با ۲متر و ۳۲ سانتی متر قد، بلندقدترین زن دنیا لقب داشت. او تا ۱۰ سالگی کاملا عادی بود اما از همان زمان شروع به قد کشیدن کرد و در ۲۲ سالگی رکورد بلند قدترین زن دنیا را به دست آورد. او به خاطر خلق و خوی مهربانش طرفداران زیادی داشت.

قد: ۲۰۰+
 سندی آلن تا پیش از مرگش با ۲متر و ۳۲ سانتی متر قد، بلندقدترین زن دنیا لقب داشت

سندی که طعم تلخ یک زندگی غیرعادی را چشیده بود، تمام عمرش را صرف خدمات خیریه و کمک به کودکان استثنایی کرد و سال گذشته به دلیل از کار افتادگی کلیه‌هایش در یک بیمارستان خصوصی درگذشت.

پزشکان توموری در غده هیپوفیز او پیدا کردند که تعادل هورمونی بدنش را به هم می‌زد و باعث می‌شد سندی بیشتر از تمام همسن و سالانش قد بکشد؛ به همین دلیل زمانی که سندی ۲۲‌ساله بود، پزشکان دست به کار شدند و تومور را از مغز او خارج کردند.

بلندترین زن آسیایی

 زینب بی‌بی اهل پاکستان که در سال ۲۰۰۱ قد بلندترین زن دنیا در گینس نام گرفت، ۲۱۸ سانتی متر قد دارد. او البته در سال ۲۰۰۷ به بهانه اینکه هموطنانش قد بلند او را مسخره می‌کردند، با مهاجرت به انگلستان از دولت این کشور تقاضای پناهندگی کرد! او که حالا ۳۶ سال دارد، تنها سه سال رکورددار گینس بود تا زمانی که سر و کله سندی آلن مرحوم پیدا شد و رکورد او را شکست.

قد: ۲۰۰+
 زینب و شوهرش، آزاد مسعود بلندترین زوج پاکستانی بودند

زینب و شوهرش، آزاد مسعود بلندترین زوج پاکستانی بودند که چند سال قبل برای آنکه قد و قواره بلندشان را به دنیا نشان دهند، تور جهانگردی‌شان را شروع کردند! زینب بعد از دو سال و نیم، هنوز نمی‌تواند به خوبی انگلیسی صحبت کند اما معتقد است اگر زودتر به انگلستان مهاجرت کرده بود حالا می‌توانست یک ستاره ورزشی باشد.

قد: ۲۰۰+
 زینب بی‌بی اهل پاکستان که در سال ۲۰۰۱ قد بلندترین زن دنیا در گینس نام گرفت

زینب که بیشتر از قد بلندش به خاطر ادعاهای عجیب و غریبش در دنیا مطرح شده، مدعی است که جوانان پاکستانی در خیابان به او سنگ می‌اندازند، حمله می‌کنند و به او آسیب می‌رسانند؛ تنها به خاطر قد بلندش! شما باور می کنید؟

یک قدم تا رکورد

 مالگورزاتا دایدک با ۲۱۸ سانتی‌متر قد و ۱۰۱ کیلو وزن، سومین زن قدبلند دنیاست که با فاصله کوتاهی از زینب بی‌بی پاکستانی، رکورد گینس را از دست داد. او که اهل لهستان است در لیگ بسکتبال آمریکا بازی می‌کند و رقیبی هم قد و قواره خودش ندارد.

قد: ۲۰۰+
مارگو لقب بهترین بسکتبالیست زن اروپا را دارد

 او که ۳۶ سال دارد، از سلامت کامل جسمانی برخوردار است و خوشبختانه مشکلاتی مشابه دیگر زنان گینسی دنیا ندارد. مالگورزاتا که به مارگوی گنده معروف است، بلندترین زن تاریخ بسکتبال آمریکاست که حتی از شکلیل اونیل معروف هم بلندقدتر است.

مارگو لقب بهترین بسکتبالیست زن اروپا را دارد و امیدوار است پسر کوچکش هم پا جای پای او بگذارد؛ هم از نظر قد و قواره و هم مهارت ورزشی! مارگو و خواهرش که او هم ۱۹۰ سانتی متر قد دارد، خواهران افسانه‌ای بسکتبال اروپا لقب گرفته‌اند.

پشت مرزهای گینس

جیتیکا سریواستاوا، زن ۳۰ساله هندی‌ است که با ۲۱۱ سانتی متر قد از جا مانده‌های گینس به شمار می‌رود. با این حال، جیتیکا قد بلندترین زن جنوب آسیا لقب گرفته است. او که قبلا از بازیکنان تیم ملی بسکتبال هند هم بوده حالا در آمریکا زندگی می‌کند.

قد: ۲۰۰+
جیتیکا سریواستاوا، زن ۳۰ساله هندی‌ با ۲۱۱ سانتی متر قد از جا مانده‌های گینس است

جیتیکا فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه‌هاروارد است و این روزها درآمد خوبی از کار و حرفه‌اش کسب می‌کند.

بلندترین نوجوان

مالی دانگدی قد بلندترین دختر نوجوان تایلندی است. او اکنون که ۱۷‌سال دارد، به دو متر و هشت سانتی متر رسیده و در میان نوجوانان دختر دنیا سرآمد است. مالی تا به حال دو جراحی ناموفق برای بیرون آوردن تومور مغزی‌اش داشته است.

قد: ۲۰۰+
 مالی دانگدی قد بلندترین دختر نوجوان تایلندی است

در حال حاضر، تنها امید مالی این است که تومور مغزی‌اش با داروهای گران‌قیمتی که به زحمت تهیه می‌کند کوچک شود و رشدش را متوقف کند.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید