تعطیلات عید قربان در کشور‌های عربی و اسلامی چند روز است؟

تعطیلات عید قربان در کشور‌های عربی و اسلامی چند روز است؟

تعطیلات عید قربان در کشور فلسطین معمولاً ۴ روزه است و از روز عرفه یعنی سه شنبه ۶ تیرماه شروع و تا صبح یکشنبه (۱۱ تیرماه) ادامه یابد.

کد خبر : ۱۳۸۹۷۱
بازدید : ۸۸

دولت عربستان سعودی هنوز تاریخ شروع تعطیلات عید قربان را اعلام نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که این تعطیلات برای کارمندان دولتی از صبح روز سه‌شنبه ۶ تیر آغاز و روز یکشنبه ۱۱ تیر به پایان برسد تا این کارمندان صبح دوشنبه ۱۲ تیرماه به محل کار و اداره خود باز گردند.

عید قربان از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که کشور‌های اسلامی منتظر آن هستند و از مدتی قبل، قربانی‌های خود برای این عید را آماده می‌کنند. اما در کشور‌های اسلامی تعطیلات این عید چند روز است.

عید قربان از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که خانواده‌های کشور‌های اسلامی منتظر آن هستند و از مدتی قبل، قربانی‌های خود برای این عید را آماده می‌کنند، فروشگاه‌های تجاری مملو از مشتری می‌شود که به دنبال خرید شیرینی عید و لباس نو برای خود و فرزندانشان هستند.

این عید اسلامی امسال مصادف با فرارسیدن تابستان و شروع مرخصی سالانه کارکنان و کارگران مقیم کشور‌های اروپایی است و انتظار می‌رود بسیاری از افرادی که در خارج از کشور خود زندگی می‌کنند، برای این عید و دیدار با خانواده و نزدیکان و دوستان نیز به کشورشان باز گردند.

در گزارش زیر، به تعطیلات عید قربان سال جاری در کشور‌های مختلف عربی و اسلامی خواهیم پرداخت:

عربستان سعودی

دولت عربستان سعودی هنوز تاریخ شروع تعطیلات عید قربان را اعلام نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که این تعطیلات برای کارمندان دولتی از صبح روز سه‌شنبه ۶ تیر آغاز و روز یکشنبه ۱۱ تیر به پایان برسد تا این کارمندان صبح دوشنبه ۱۲ تیرماه به محل کار و اداره خود باز گردند.

قطر

دیوان امیری قطر هنوز تاریخ رسمی تعطیلات عید قربان را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود تعطیلات رسمی این عید در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و سایر ارگان‌ها و مؤسسات عمومی از روز سه شنبه ۹ ذی الحجه مطابق با ۶ تیر آغاز شود و در روز شنبه دهم همین ماه به پایان برسد.

مصر

به گزارش منابع خبری مصر، تعطیلات عید قربان در مصر از روز سه شنبه ۹ ذی الحجه (ششم تیرماه) آغاز می‌شود و به مدت ۵ روز تا پایان روز شنبه ۱۰ تیر ادامه می‌یابد.

امارات

بر اساس بخشنامه‌ای که توسط اداره فدرال منابع انسانی دولت صادر شده است، روز عرفات و تعطیلات عید قربان برای وزارتخانه‌ها و نهاد‌های فدرال از سه شنبه ۹ تا جمعه ۱۲ ذی الحجه ۱۴۴۴ هجری قمری خواهد بود.

اداره فدرال منابع انسانی این کشور اعلام کرد: این بخشنامه بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص تقویم تعطیلات عمومی مصوب سال ۲۰۲۳ در بخش‌های دولتی و خصوصی صادر شده است.

کویت

پیش بینی می‌شود تعطیلات عید قربان امسال کویت برای کارمندان بخش دولتی از روز سه شنبه ۶ تیرماه آغاز و به مدت ۵ روز ادامه یابد.

عمان

تعطیلات عید قربان ۲۰۲۳ عمان، ۵ روزه است که از روز سه شنبه منطبق با ۶ تیرماه شروع می‌شود و تا یکشنبه ۱۱ تیر ادامه می‌یابد.

عراق

تعطیلات عید قربان عراق امسال از روز عرفه (ششم تیرماه) آغاز و تا روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ادامه می‌یابد.

بحرین

پیش‌بینی می‌شود تعطیلات عید قربان در بحرین از صبح روز سه‌شنبه ۶ تیرماه که روز عرفه است، آغاز شود و تا صبح یکشنبه (۱۱ تیرماه) ادامه یابد.

یمن

تعطیلات عید قربان در یمن نیز از صبح روز سه شنبه ۶ تیر آغاز و تا صبح یکشنبه (۱۱ تیرماه) ادامه می‌یابد.

اردن

دولت اردن هنوز به طور رسمی تاریخ تعطیلات عید قربان را اعلام نکرده است، اما به نظر می‌رسد که از روز سه شنبه نهم ذی الحجه مطابق با ۶ تیر آغاز و تا پایان، ۱۰ تیرماه ادامه یابد.

فلسطین

تعطیلات عید قربان در کشور فلسطین معمولاً ۴ روزه است و از روز عرفه یعنی سه شنبه ۶ تیرماه شروع و تا صبح یکشنبه (۱۱ تیرماه) ادامه یابد.

لبنان

طبق قانون تعطیلات عید قربان در این کشور دو روز متوالی است و از این رو، امسال، روز‌های چهارشنبه (۷ تیرماه) و پنجشنبه (۸ تیر) تعطیل خواهد بود.

سوریه

پیش بینی می‌شود که تعطیلات عید قربان در سوریه از روز عرفه یعنی سه شنبه ۶ تیر آغاز و تا صبح روز یکشنبه ادامه یابد.

تونس

بر اساس محاسبات نجومی، تعطیلات عید سعید قربان از روز سه شنبه ۶ تیرماه در تونس آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

مراکش

مقامات مراکشی هنوز تاریخ تعطیلات عید قربان را اعلام نکرده اند، اما انتظار می‌رود این تعطیلات در این کشور از صبح روز سه شنبه ۶ تیرماه آغاز و تا پایان روز شنبه ادامه یابد.

الجزایر

تعطیلات عید قربان در الجزایر دو روزه است و از این رو، تعطیلات امسال در این کشور، روز‌های چهارشنبه (۷ تیرماه) و پنجشنبه (۸ تیرماه) خواهد بود.

لیبی

پیش بینی می‌شود تعطیلات عید قربان در لیبی از روز سه شنبه ۶ تیرماه آغاز شود و تا پایان روز شنبه ادامه یابد.

سومالی

انتظار می‌رود تعطیلات عید قربان همانند لیبی در سومالی از روز سه شنبه ۶ تیرماه آغاز شود و تا پایان شنبه ادامه یابد.

سودان

تعطیلات عید قربان در سودان نیز از روز سه شنبه ۶ تیر آغاز می‌شود و تا پایان شنبه ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

مجمع الجزایر قمر

انتظار می‌رود تعطیلات عید قربان در این کشور از صبح روز سه شنبه ۶ تیرماه آغاز و تا پایان روز شنبه یازدهم همین ماه ادامه یابد.

موریتانی

مقامات رسمی موریتانی هنوز تاریخ تعطیلات عید قربان را اعلام نکرده اند، اما انتظار می‌رود مانند اکثر کشور‌های اسلامی از صبح روز سه شنبه ششم تیرماه آغاز و تا پایان روز شنبه ادامه یابد.

ترکیه

تعطیلات عید قربان در ترکیه از روز عرفه آغاز می‌شود و به مدت ۹ روز ادامه می‌یابد.

سایر کشور‌های اسلامی

در کشور‌های اندونزی، مالزی، برونئی، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، غنا و هند نیز پیش بینی می‌شود تعطیلات عید قربان از روز چهارشنبه ۷ تیرماه شروع شود و تا یکشنبه یازدهم همین ماه ادامه یابد.

منبع: مهر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید