(ویدئو) خداحافظی عجیب آقای مجری

(ویدئو) خداحافظی عجیب آقای مجری

با دمای بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد در بسیاری از نقاط اروپا، مردم به استخر‌های شنا روی آورده‌اند. اتریش یکی از چندین کشور اروپایی است که دمای بالای ۳۰ درجه سانتیگراد را تجربه کرده است.

کد خبر : ۱۴۱۷۵۸
بازدید : ۱۷۰

دوشنبه، ۱۰ جولای، گرم‌ترین روز امسال در اتریش بود. طبق آمار منتشر شده در سال گذشته ۴۱۹ مورد مرگ و میر ناشی از گرما در اتریش رخ داد که تعداد تلفات بیشتر از حوادث رانندگی است.

در یک حرکت اعتراضی، آرمین ولف مجری مشهور اتریشی برای اولین بار به شکلی متفاوت و جنجالی با بینندگانش خداحافظی کرد. وی در پایان برنامه که به صورت زنده پخش شد برای ابراز نارضایتی از دمای بالای ۳۷ درجه شهر وین، پایتخت آب روی سرش ریخت.

این بالاترین دمایی است که تاکنون پایتخت اتریش به خود دیده است با این حال این اقدام مجری واکنش‌های متفاوتی را در بین بینندگان برانگیخت. در حالی که برخی آن را بیان صریح گرمای شدید و برخی دیگر آن را رفتار نامناسب و غیرحرفه‌ای رسانه‌ها دانستند.

یکی از کاربران گفته خبرنگاران باید در انجام کار خود به حرفه‌ای بودن پایبند باشند و از اقداماتی که ممکن است بر شهرت آن‌ها تأثیر بگذارد و رفتار غیرحرفه‌ای نشان دهند، اجتناب کنند.

در اتریش یک خط تلفن رایگان دایر شده است تا شهروندان در صورت نیاز راهنمایی‌هایی لازم درباره نحوه مقابله با گرما را دریافت کنند. علاوه بر این یک طرح حفاظت در برابر گرما در ایالت جنوبی کارینتیا برای زیر نظر داشتن وضعیت سلامت افراد در بیش از ۹۰۰ خانه مراقبتی، بیمارستان و سایر مکان‌ها به اجرا گذاشته شده تا افرادی که ممکن است به ویژه در برابر دمای بالا آسیب پذیر باشند، شناسایی شوند.

مقامات این ایالت همچنین تاکید کرده‌اند که فقط انسان‌ها نیستند که باید از گرما محافظت شوند.

خانم بیته پرتنر، مقام بهداشت این ایالت گفت: به دوستان چهارپای خود آب کافی بدهید، مطمئن شوید که جایی در سایه دارند و خطر رها کردن حیوانات در ماشین را دست کم نگیرید. زیرا حتی چند دقیقه غفلت می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.

هر ساله هزاران نفر در سراسر اروپا در اثر موج گرما جان خود را از دست می‌دهند؛ مشکلی که به گفته کارشناسان با تغییرات آب و هوایی تشدید خواهد شد.

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید