(ویدئو) چرا ناوهواپیمابر با تعداد زیادی کشتی و زیردریایی اسکورت می‌شود؟

(ویدئو) چرا ناوهواپیمابر با تعداد زیادی کشتی و زیردریایی اسکورت می‌شود؟

ناوهای هواپیمابر با آن عظمت چند صدمتری خود و تعداد قابل توجهی هواپیمای جنگی که هرکدام می تواند هر تهدیدی را دفع کند، همیشه چند کشتی جنگی و حتی زیردریایی برای اسکورت با خود به همراه دارد و دلیل آن احتمالا برای شما باورپذیر نباشد.

کد خبر : ۱۴۳۹۲۳
بازدید : ۳۱۶

ناوهای هواپیمابر همیشه با تعداد قابل توجهی کشتی جنگی و زیردریایی اسکورت می شود اما این سلاح فوق قدرتمند چرا باید اسکورت داشته باشد؟

ناوهای هواپیمابر با آن عظمت چند صدمتری خود و تعداد قابل توجهی هواپیمای جنگی که هرکدام می تواند هر تهدیدی را دفع کند، همیشه چند کشتی جنگی و حتی زیردریایی برای اسکورت با خود به همراه دارد و دلیل آن احتمالا برای شما باورپذیر نباشد. این غول های چند هزار تنی بشدت در برابر موشک و اژدر آسیب پذیر هستند زیرا فاقد پوشش زرهی قوی هستند.

بله، شاید باورش سخت باشد اما ناوهای هواپیمابر فاقد زره ضد موشک قوی هستند، اما چطور ممکن است؟ تاپ گان یا این قدرتمندترین سلاح های جهان چرا باید اینقدر آسیب پذیر باشند؟ پاسخ ساده است؛ پوشاندن سازه فوق عظیمی همچون ناوهواپیمابر با زره وزن آن را به شکل چشمگیری افزایش می دهد و این موضوع هم در زمینه حفظ تعادل، هم سرعت، هم مصرف انرژی و هم عملکرد جنگی باعث کاهش بهره وری ناوهواپیمابر می شود. 

به همین دلیل سازندگان این سلاح مخوف به شکل منطقی از زره پوش کردن آنها صرف نظر می کنند و بجای آن از کشتی ها و زیردریایی های اسکورت برای دفاع از آن بهره می گیرند.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید