(ویدئو) مهاجران سرگردان و تشنه در بیابان سوزان

(ویدئو) مهاجران سرگردان و تشنه در بیابان سوزان

پلیس تونس بسیاری از این مهاجران را از خیابان‌ها جمع آوری کردند و به صحرا رانده است.

کد خبر : ۱۴۴۸۹۹
بازدید : ۱۳۸

وزارت کشور لیبی اعلام کرد اجساد شش مهاجر را در صحرای هم‌مرز با تونس پیدا کرده است. گفته شده این افراد پس از اخراج از تونس، به دلیل گرسنگی در یک منطقه بیابانی تلف شدند.

طبق گزارش‌ها، در هفته‌های اخیر نزدیک به ۲۰ جسد در این منطقه پیدا شده است. به‌دلیل منطقه وسیع و بیابانی و صحرایی که سریع اجساد را با طوفان‌های شن دفن می‌کند، احتمالا تعداد مهاجرانی که پس از اخراج از لیبی در اثر بی‌آبی و بی‌غذایی جان خود را از دست می‌دهند بسیار بیشتر باشد.

پس از یک درگیری بین مهاجران و مردم محلی که منجر به کشته شدن یک تونسی در سوم جولای شد، صد‌ها مهاجر صحرای جنوب صحرا توسط مقامات تونس از ابتدای ماه جولای به این مناطق مرزی بیابانی فرستاده شده‌اند.

پلیس تونس بسیاری از این مهاجران را از خیابان‌ها جمع آوری کردند و به صحرا رانده است.

این مهاجران که هدفشان رسیدن به اروپاست، اگر از بیابان سوزان جان سالم بدر ببرند، دریای مدیترانه را در پیش روی خود خواهند داشت که قتل‌گاهی برای آنان شده است.

بسیاری از این مهاجران آفریقایی در صحبت با رسانه‌ها گفتند که باید در خانه‌های خود پنهان می‌شدند تا هدف خشونت قرار نگیرند.

دیده‌بان حقوق بشر سوءاستفاده‌های جدی در ماه‌های اخیر علیه مهاجران سیاه‌پوست آفریقایی را محکوم کرده و از اتحادیه اروپا خواسته تا از حمایت تونس در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی دست بردارد.

اتحادیه اروپا با امضای یک مشارکت استراتژیک با تونس متعهد شد تا بروکسل ۱۰۵ میلیون یورو به تونس در قالب تجهیزات و برای تامین مالی بازگشت داوطلبانه ۶ هزار ساکن جنوب صحرا اعطا کند.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

منبع: فرارو
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید