(عکس) غنیمت جنگی اتفاقی اما ارزشمند ایران از اسرائیل

(عکس) غنیمت جنگی اتفاقی اما ارزشمند ایران از اسرائیل
کد خبر : ۱۴۸۲۲۴
بازدید : ۲۲۲

پارتیزان در خبری به توانمندی های پهپاد انتحاری هاروپ اشاره کرده که حالا نمونه های مهندسی معکوس شده اش بخشی از توان نظامی کشور ماست.

پهپاد هاروپ یک پهپاد انتحاری است که در جنگ قره باغ عملکرد بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشت و به شکل موثر بر علیه ارمنی ها به کار گرفته شد.

این پهپاد انتحاری معروف اسرائیل ، بخشی از توان نظامی ایران شد!/عکس

این پهپاد در صورت واگذاری مختصات هدف به آن برد ۱۰۰۰ کیلومتری بر علیه اهداف ثابت دارد، هر چند که این پهپاد در زیر دماغه خود از یک سایت اپتیکی استفاده میکند که این ویژگی باعث می‌شود اپراتور آن بتواند به منظور هدف قراردادن اهداف متحرک یا واگذاری هدف جدید از این پهپاد استفاده کند.

این اپتیک تا برد ۲۰۰ کیلومتر تصاویر میدان جنگ را به شکل لحظه ای برای اپراتور خود مخابره میکند، این موضوع باعث میشود که ارتش باکو ویدیو هدف قرار گرفتن موضع مد نظر را در اختیار داشته باشد که این مورد می‌تواند گزینه ای برای جنگ روانی باشد، چرا که به یاد داریم باکو با انتشار ویدیو هدف قرارگرفتن مواضع ارمنی ها از زاویه این پهپاد، جنگ تبلیغاتی را کاملا ربوده بود.

البته در زمان جنگ قره باغ یک فروند از این پهپادها به مرز ایران نزدیک شده بود که توسط جنگ الکترونیک ساقط شد و در اختیار ایران قرار گرفت.

و حالا چند سالی است که نمونه های مهندسی معکوس شده اش بخشی از توان نظامی ماست.

کلاهک این پهپاد ۲۳ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن ۴۰۰ کیلومتر است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید