(ویدئو) وقوع زلزله‌ای قدرتمند در مراکش؛ حدود ۱۰۰۰ نفر کشته و زخمی شدند

(ویدئو) وقوع زلزله‌ای قدرتمند در مراکش؛ حدود ۱۰۰۰ نفر کشته و زخمی شدند

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۳ و ۱۱ دقیقه به وقت محلی منطقه کوهستانی اوکایمدن واقع در جنوب شهر مراکش در استان الحوز مراکش را لرزانده است.

کد خبر : ۱۵۱۱۱۰
بازدید : ۸۷

فرارو نوشت: یک زلزله قوی به قدرت ۶.۸ درجه مرکز مراکش را لرزانده که به گفته وزارت کشور مراکش دست‌کم ۶۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۳۲۹ نفر هم مجروح شده‌اند. حال دست‌کم ۵۱ مجروح وخیم گزارش شده است.

به گفته سازمان زمین‌شناسی آمریکا کانون این زلزله ۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر «مراکش» در عمق ۱۸.۵ کیلومتری زمین بود. زلزله در ساعت ۲۳:۱۱ به وقت محلی (۲۲:۱۱ گرینویچ) روی داد.

ویدئو‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی «اکس» (توییتر سابق) خسارت به ساختمان‌ها و خیابان‌هایی که آوار در آن‌ها ریخته است را نشان می‌دهد. مردم درحالی که سراسیمه فرار می‌کنند هم در فیلم‌ها دیده می‌شوند.

یکی از ساکنان این شهر به خبرگزاری رویترز گفت که برخی ساختمان‌ها در شهر کهن «مراکش» ریخته است.

مرکز زمین لرزه یک ناحیه کوهستانی دورافتاده است و لرزش‌هایی هم در رباط، پایتخت، در فاصله ۳۵۰ کیلومتری آنجا و همچنین کازابلانکا و صویره گزارش شد.

احتمال ریختن ساختمان‌ها در روستا‌های نزدیک کانون زلزله وجود دارد، اما با توجه به دورافتاده بودن محل، ارزیابی خسارات، مصدومان و کشته‌های احتمالی زمان خواهد برد.

مقامات مراکشی در نخستین گزارش رسمی خود در ساعات اولیه بامداد شنبه تعداد قربانیان را ۲۹۶ نفر اعلام کرده بودند که بیشتر آن‌ها در مراکش [پایتخت] و پنج استان نزدیک به مرکز زمین لرزه ساکن بوده‌اند. ۱۵۳ نفر دیگر نیز با جراحات وارده به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

به گفته یکی از ساکنان مناطق زلزله زده، زمین در حدود ۲۰ ثانیه لرزیده و پس از زلزله اولیه پس لرزه‌هایی هم رخ داده است.

این زلزله شدید تا اسپانیا و پرتغال هم احساس شده است.

حجم ویدیو: ۳۴.۵۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۵۳ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید