۹ حقیقت جالب درباره کشور ایتالیا و فرهنگ مردم آن که نمی دانستید

۹ حقیقت جالب درباره کشور ایتالیا و فرهنگ مردم آن که نمی دانستید

برای ایتالیایی ها تخم مرغ، گوشت، نان و کره ایده ی خوبی برای صبحانه نیست. مردم ایتالیا ترجیح می دهند صبح ها یک چیز شیرین بخورند، مانند بیسکوییت یا غلات صبحانه با قهوه اسپرسو.

کد خبر : ۱۵۶۱۳۸
بازدید : ۱۰۲

صحبت از کشور ایتالیا که می شود، بیشتر ما اول یاد پاستا، پیتزا، برندهای لباس مشهور و برخی از حیرت انگیزترین آثار تاریخی دنیا می افتیم. اما ایتالیا محدود به این ها نیست. در آنجا ممکن است با چیزها و سنت هایی رو به رو شوید که در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارند.

۱- برای جذب شانس لباس زیر قرمز می پوشند

ایتالیایی ها با فرا رسیدن سال نو نه تنها حتماً لباس جشن به تن می کنند، بلکه مطمئن می شوند که لباس زیرشان هم به رنگ قرمز باشد. در ایتالیا هم مردان و هم زنان در شب سال نو لباس زیر قرمز به تن می کنند، چون این رنگ را جاذب شانس می دانند.

با این حال، مشابه این سنت در برخی کشورهای لاتین هم وجود دارد، با این تفاوت که آن ها لباس زیر زرد به تن می کنند. مردم این کشورها معتقدند رنگ زرد عشق و شادی می آورد.

۲- اسباب و وسایل خود را از پنجره بیرون می اندازند

8

در بسیاری از کشورها، مردم در شب سال نو تلاش می کنند کارهای ناتمام شان از رسوم آغاز سال جدید را به سرانجام برسانند. اما ایتالیایی ها سنت بسیار نامتعارفی برای شب سال نو دارند: آن ها از پنجره، گلدان، قابلمه و حتی اسباب و اثاثیه، به بیرون پرت می کنند. این کار نمادی از خلاص شدن از کهنگی ها و باز کردن در برای یک شروع تازه است.

۳- جزیره ی نفرین شده ی «ایزولا دلا گایولا»

9

ایزولا دلا گایولا، یکی از خرده جزایر شهر ناپل در ایتالیا، بدون شک زیبا اما ترسناک است. به دلیل مرگ مکرر صاحبان این جزیره، ایتالیایی ها آن را یک جزیره ی نفرین شده می دانند.

اولین ساکن این جزیره که زندگی منزوی داشت، یک روز ناپدید شد بدون اینکه هیچ ردی از او باقی بماند. صاحب بعدی جزیره بر اثر حمله ی قلبی درگذشت و صاحب دیگرش خود به زندگی اش پایان داد. و این ها تنها چند مورد از آن ها است. بعد از این اتفاقات، این جزیره حالا خالی از سکنه و متروکه است.

۴- دیر شام می خورند

10

ایتالیایی ها نسبت به اغلب دیگر کشورهای اروپایی، شام خود را دیر می خورند و در این کشور، بسیاری از رستوران ها هم تازه از حدود ساعت ۷:۳۰-۷ شب سرویس دهی را آغاز می کنند.

بسته به اینکه کدام منطقه ی ایتالیا باشد، مردم حوالی ۹ شب شام خود را می خورند. دلیلش این است که ایتالیایی ها یک زمان استراحت ۲ ساعته در میانه ی روز کاری خود دارند، به همین خاطر دیر شام می خورند.

۵- میوه ها را پوست کنده می خورند

11

مردم ایتالیا معمولاً میوه هایی مانند سیب، گلابی و هلو را با پوست نمی خورند و پیش از خوردن، پوست شان را می کنند. دلیلش این است که ایتالیایی ها دل شان می خواهد میوه ی سالم بخورند و معتقدند آفت کش هایی که به میوه ها زده می شود، حتی با شستشو هم خوب از روی آن ها پاک نمی شود.

۶- هرگز برای صبحانه تخم مرغ نمی خورند

12

برای ایتالیایی ها تخم مرغ، گوشت، نان و کره ایده ی خوبی برای صبحانه نیست. مردم ایتالیا ترجیح می دهند صبح ها یک چیز شیرین بخورند، مانند بیسکوییت یا غلات صبحانه با قهوه اسپرسو.

۷- جزیره ی شبح زده ی «پووگلیا»

13

در ایتالیا علاوه بر بعضی از کهن ترین آثار تاریخی دنیا، شاید یک جزیره ی شبح زده هم بتوانید ببینید. جزیره پووگلیا به دلیل گذشته ی خاصش به جزیره ی ارواح معروف است.

این جزیره برای بیش از ۱۰۰ سال محل قرنطینه ی مبتلایان طاعون بود. تصور می شود جسد نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر در این جزیره سوزانده شده باشد. حالا بازدید از این جزیره برای گردشگران به طور رسمی ممنوع است.

۸- عدد ۱۷ را نحس می دانند

14

در حالی که در اغلب کشورهای دنیا ۱۳ را عددی نحس می دانند که بدشانسی می آورد، عدد نحس ایتالیایی ها ۱۷ است. دلیلش این است که از جا یه جایی حروف در عدد ۱۷ رومی که XVII است، کلمه ی VIXI به دست می آید که در زبان لاتین به این معنا است: «زندگی ام به پایان رسیده». به همین خاطر در ایتالیا حتی بعضی هتل ها طبقه ی هفدهم ندارند.

۹- همیشه شیک پوش اند، حتی هنگام خرید از فروشگاه مواد غذایی

15

اینترنت مملوء از مطالبی است درباره ی اینکه چطور می توان مثل زنان ایتالیایی لباس پوشید. تعجبی هم ندارد، چرا که شهر میلان را یکی از پایتخت های مُد و فشن دنیا می دانند.

در ایتالیا هم مردان و هم زنان دنباله روی ترندهای مُد هستند و در هر موقعیتی شیک اند. زنان ایتالیایی حتی زمانی که به فروشگاه مواد غذایی می روند هم ظاهر فوق العاده ای دارند.

منبع: روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید