جولان دارودسته های خلافکار در سوئد؛ بهشتی که توسط قاچاقچیان جهنم شده است

جولان دارودسته های خلافکار در سوئد؛ بهشتی که توسط قاچاقچیان جهنم شده است

سوئد ده‌ها سال است که با خشونت گروه‌های تبهکار دست و پنجه نرم می‌کند، اما به تازگی آمار این خشونت‌ها به بالاترین میزان خود رسیده است.

کد خبر : ۱۵۷۲۰۹
بازدید : ۱۶۲

سوئد، گرفتار باند‌های تبهکاری شده که با تیراندازی و بمب‌گذاری، آسایش مردم این کشور را بر هم‌ زده‌اند. رهگذران بی گناه، از جمله یک دختر ۱۲ ساله، به ضرب گلوله کشته می‌شوند؛ زیرا کشوری که زمانی صلح‌آمیز و امن تلقی می‌شد، به بهشت گانگستر‌ها تبدیل شده است.

پلیس برای جلوگیری از کشتار و انفجار‌های بی رحمانه در حالت آماده‌باش قرار گرفته و مقامات این کشور برای بکارگیری ارتش آماده هستند.

درگیری بین باند‌های گانگستر به خیابان رسیده و جسد نوجوانان به دلیل بودن در مکان اشتباه و زمان اشتباه، در نزدیکی خانه‌هایشان پیدا می‌شود.

زندگی خانواده‌ها در بحبوحه جنگ ادامه‌دار باند‌ها در حال فروپاشی است؛ زیرا این کشور به بالاترین میزان اتهام کودکان به جرم قتل از سال ۲۰۱۹ رسیده است.

اکنون، مقامات سوئد با چالش بزرگی مواجه بوده و در تلاش هستند تا صلح و امنیت را به کشور خود بازگردانند.

نیکوی دیجان، گانگستر سابقی که اکنون به عنوان جرم‌شناس فعالیت می‌کند، گفته است: «روند این اتفاق کند بود؛ اما در شهر مالمو در جنوب سوئد، حوالی سال ۲۰۱۰ شروع شده و میزان مجازات برای این جنایت‌ها آنقدر ناچیز بوده که به ادامه کشت و کشتار کمک کرده است.»

او اعتراف کرده که در دوران جوانی‌اش «در خشونت شرکت کرده» و در آن زمان، وضعیت به اندازه امروز مرگبار نبوده است.

تنها دو دهه پیش، سوئد یکی از کشورهای اروپایی با کمترین میزان مرگ و میر ناشی از خشونت مسلحانه بود. اکنون، با آمار بی سابقه کشتار مسلحانه که ۲.۵ برابر میانگین در اروپا بوده، در صدر لیست قرار دارد.

در سال گذشته، بیش از ۶۰ نفر در تیراندازی جان خود را از دست دادند که بالاترین رکورد در تاریخ سوئد بوده و امسال این آمار افزایش یافته است.

نخست وزیر سوئد، مجبور به احضار رئیس نیرو‌های مسلح برای کمک به جلوگیری از افزایش کشتار شده و قول داده که این باند‌ها را «شکار» کرده و آن‌ها را «شکست» دهد.

به گفته رئیس پلیس این کشور، آندرس تورنبرگ، باند‌ها کودکان را استخدام می‌کنند، به آن‌ها اسلحه داده و آدرس افراد هدف را به آن‌ها می‌دهند.

سوئد در ماه گذشته شاهد چندین تیراندازی مرگبار بوده؛ چهار مورد در شهر اوپسالا که مرگ دو نفر را به دنبال داشته و دو مورد در استکهلم که در آن یک پسر ۱۳ ساله جان خود را از دست داده است.

در سال ۲۰۲۰، در یک حادثه غم‌انگیز که موجی از شوک را در سراسر این کشور ایجاد کرد، یک دختر ۱۲ ساله در تیراندازی کشته شد.

در حال حاضر، خشونت نه‌تنها از نظر شدت، بلکه در میان نوجوانان افراطی که گاهی ۱۳ یا ۱۴ سال سن دارند، غیرمعمول است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید