( ویدیو+ عکس) مسجد متفاوت در یکی از روستاهای اندونزی

( ویدیو+ عکس) مسجد متفاوت در یکی از روستاهای اندونزی

مسجد پیش ساخته الکهف به عنوان یک راه حل بهینه نه تنها برای پذیرایی از فعالیت های مذهبی بلکه به منظور رسیدگی به مسئله کمبود آب وارد عمل شده است.

کد خبر : ۱۶۰۹۱۳
بازدید : ۵۷

شرکت معماری Aaksen Responsible Architecture به چالش های پیش روی پوکو ددنگ ؛ روستایی در اندونزی، از طریق طراحی خلاقانه مسجد الکهف پاسخ می دهد.

مسجد سابق این روستا که در دهه 1960 با دیوارهایی از جنس بامبو ساخته شده بود، در منطقه ای با زیرساخت های ضعیف و دسترسی محدود به آب تمیز قرار داشت. از این رو، مسجد پیش ساخته الکهف به عنوان یک راه حل بهینه نه تنها برای پذیرایی از فعالیت های مذهبی بلکه به منظور رسیدگی به مسئله کمبود آب وارد عمل شده است.

نقطه عطف این پروژه استفاده از تکنیک معماری جالبی است که پنل های پیش ساخته را در مدت زمان بسیار کوتاهی مونتاژ کرده و امکان تکمیل یک مسجد 9×9 متری را تنها ظرف سه هفته فراهم می‌ کند. ستون ها و به اصطلاح شاسی این سازه از جنس فولاد است که پنل های دیوار را میزبانی می کند.

2

نکته جالب دیگر در رابطه با پروژه مسجد، همکاری تمامی اهالی روستا در روند ساخت و ساز آن است

سیستم جمع آوری آب باران با تکیه بر شرایط استوایی اندونزی، تامین پایدار آب تمیز برای عبادت را تضمین می کند. الگوی طراحی سقف یکی از مهمترین بخش های این سیستم است.

 آب باران برداشت شده به نیازهای مذهبی مردم از جمله وضو پاسخ می دهد و در عین حال به فرآیند تصفیه نیز کمک می کند. علاوه بر این، آب مصرفی برای وضو در ادامه به رشد بهتر گیاهان اطراف مسجد یاری می رساند و بر تعهد پروژه به منظور حمایت از اکوسیستم گسترده ‌تر تاکید می‌ کند.

مسجد پیش ساخته الکهف

3

4

5

6

7

8

9

10

11

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید