این مرد در تلاش برای ایجاد «جامعه بهشتی» به کره شمالی مشاوره ارز دیجیتال می داد

این مرد در تلاش برای ایجاد «جامعه بهشتی» به کره شمالی مشاوره ارز دیجیتال می داد

بر اساس سوابق دادگاه، این مرد ۴۸ ساله متهم به «توطئه» با همکاری ویرجیل گریفیث، شهروند آمریکایی و کارشناس ارز‌های دیجیتال، برای «ارائه غیرقانونی خدمات فناوری ارز‌های دیجیتال و بلاک‌چین» به کره شمالی بوده که نقض تحریم‌های ایالات متحده است.

کد خبر : ۱۶۶۰۶۵
بازدید : ۲۵

یک مرد اسپانیایی که به دلیل آموزش استفاده از ارز‌های رمزنگاری‌شده برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به کره شمالی حکم ۲۰ سال زندان را دریافت کرده، گفته که می‌خواهد یک «جامعه بهشتی» در این کشور ایجاد کند.

پلیس ملی اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده که آلخاندرو کائو دی‌ بنوس، هفته گذشته در ایستگاه قطار مادرید توسط مقامات اسپانیایی پس از هشدار پلیس بین‌المللی درباره حضور احتمالی او در این کشور، دستگیر شده است.

image-289-768x577_7_11zon

بر اساس سوابق دادگاه، این مرد ۴۸ ساله متهم به «توطئه» با همکاری ویرجیل گریفیث، شهروند آمریکایی و کارشناس ارز‌های دیجیتال، برای «ارائه غیرقانونی خدمات فناوری ارز‌های دیجیتال و بلاک‌چین» به کره شمالی بوده که نقض تحریم‌های ایالات متحده است.

کائو دی بنوس این اتهامات را رد کرده، اما سابقه‌ای طولانی در همکاری با این کشور دارد.

در یک مستند اسپانیایی در سال ۲۰۱۵ به نام در زمین متخاصم (On Hostile Ground)، او به فیلمسازان گفته که «ما برای بالا بردن آگاهی شهروندان برای ایجاد جامعه‌ای بهشتی که در آن می‌توانید واقعاً شاد زندگی کنید، تبلیغات می‌کنیم.»

image-290_6_11zon

این سفر، به عنوان بخشی از فعالیت‌های کائو دی بنوس به عنوان رئیس و مؤسس انجمن دوستی کره (Korean Friendship Association) انجام شده است.

کائو دی بنوس، تا به حال کنفرانس‌های زیادی را در سراسر جهان برای نشان دادن واقعیت کره شمالی و ترویج فرهنگ و تاریخ این کشور برگزار کرده است.

اما طبق گفته مجریان قانون ایالات متحده، دخالت او بسیار فراتر رفته است.

image-291_5_11zon

بر اساس کیفرخواست ایالات متحده، کائو دی بنوس، گریفیث را برای «ارائه خدمات» به کره شمالی استخدام کرده و سفر او را به پایتخت این کشور در تاریخ‌ آوریل ۲۰۱۹ برای برگزاری کنفرانس بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال ترتیب داده است.

طبق این کیفرخواست، کائو دی بنوس خود را در ایمیلی به گریفیث به عنوان «مسئول هماهنگی کنفرانس بلاک‌چین پیونگ یانگ» معرفی کرده و به او گفته که برای دریافت اولین تأیید ویزای خود به سازمان ملل در نیویورک مراجعه کند.

image-292-768x432_4_11zon

گریفیث، میزبان کنفرانسی بوده که در آن، توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی در مورد این که کره شمالی چگونه می‌تواند از بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده استفاده کند، ارائه کرده است.

او در سال ۲۰۲۲، پس از اعتراف به توطئه برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی در دوره ریاست جمهوری ترامپ، به ۶۳ ماه زندان و ۱۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

image-293-768x498_3_11zon

طبق گزارش دفتر روابط عمومی آمریکا، گریفیث می‌دانست که کره شمالی می‌تواند از این خدمات برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و تأمین مالی برنامه هسته‌ای و سایر فعالیت‌های غیرقانونی خود استفاده کند.

طبق فهرست تحت تعقیب اف‌بی‌آی، مقامات ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ به همین دلیل، حکم بازداشت کائو دبنوس را صادر کرد.

image-294-768x432_2_11zon

اف‌بی‌آی، کائو دی بنوس را متهم کرده که اقداماتی را برای پنهان کردن فعالیت‌های خود و تخطی از قوانین ایالات متحده انجام داده است.

اما کائو دی بنوس در مصاحبه‌ای مدعی شده که در «استخدام» گریفیث دخالتی نداشته و نقش او در انتقال داده‌های خود به کره شمالی محدود است.

image-295-768x432_1_11zon

کائو دی بنوس گفته که «تنها توضیح ممکن» برای او اتهامات او، فشار سیاسی و آزار و اذیت «جهت توقف فعالیت‌های دوستی بین کره شمالی و سایر کشور‌های جهان» است.

او گفته که ده‌ها سازمان رسانه‌ای برجسته جهان را به کره شمالی آورده و بزرگترین انجمن دوستی جهان را ایجاد کرده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید