طالبان: می‌خواهیم جلوی تبلیغات را بگیریم

طالبان: می‌خواهیم جلوی تبلیغات را بگیریم

ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید که حکومت امارت اسلامی با دعوت از مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان می‌خواهد «جلو تبلیغات را بگیرد و واقعیت‌هایی را با مردم پاکستان شریک کند».

کد خبر : ۱۶۷۱۶۲
بازدید : ۶۴

ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید که حکومت امارت اسلامی با دعوت از مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان می‌خواهد «جلو تبلیغات را بگیرد و واقعیت‌هایی را با مردم پاکستان شریک کند».

او در نوار صوتی‌ای که از سوی تلویزیون ملی منتشر شده، می‌گوید که مولانا فضل‌الرحمان «می‌تواند مردم پاکستان را در آگاهی قرار دهد تا تبلیغات و برخی پروپاگنداهایی که صورت می‌گیرد، اذهان عامه را در آن کشور علیه مردم [افغانستان] خراب نکند».

مجاهد می‌افزاید که امارت اسلامی می‌خواهد «جلوی تبلیغات را بگیرد و همچنین بعضی از واقعیت‌ها را با مردم پاکستان شریک کند و در این راستا مولانا فضل‌الرحمان می‌تواند نقش خوب بازی کند».

حزب جمعیت علمای پاکستان می‌گوید که طالبان افغانستان «پیام ویژه»‌ای را به مولانا فضل‌الرحمان، رهبر این حزب فرستاده‌اند.

این پیام توسط سردار احمد شکیب، سرپرست سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد به مولانا فضل‌الرحمان رسیده است.

به‌ گفته‌ی حزب جمعیت علمای پاکستان، امارت اسلامی فضل‌الرحمان را برای سفر به افغانستان دعوت کرده‌ است.

دعوت فضل‌الرحمان به کابل در حالی است که رابطه‌ی امارت اسلامی و اسلام‌آباد به‌دنبال حملات اخیر در پاکستان تیره شده است.

پاکستان می‌گوید که طالبان پاکستانی و سایر گروه‌ها از خاک افغانستان برای حمله به پاکستان استفاده می‌کنند. به‌گفته‌ی پاکستان، این گروه‌ها در افغانستان تحت کنترل امارت اسلامی پناهگاه دارند.

منابع گفته‌اند که فضل‌الرحمان در دیدار با سردار احمد شکیب، کاردار سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد از حکومت امارت اسلامی خواسته است تا تحرکات تروریست‌ها را کنترل کند. او به‌طور خاص به حمله‌ی اخیر در منطقه‌ی دیره اسماعیل‌خان که محل زادگاه و حوزه‌ی انتخاباتی او است، اشاره کرده است.

در این حمله که هفته‌ی گذشته انجام شد، ۲۳ سرباز پاکستانی کشته شدند.

به‌گفته‌ی پاکستان، پشت این حمله تحریک جهاد پاکستان، گروه وابسته به تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) بوده است.

وزارت خارجه‌ی پاکستان در واکنش به این حمله کاردار سفارت امارت اسلامی در اسلام‌آباد را احضار کرده و از او خواسته است که به کابل اطلاع دهد که حمله‌ی اخیر را به‌گونه‌ی «کامل» بررسی کند و علیه عاملان آن اقدامات «جدی» انجام دهد.

ذبیح ‎الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی اما گفته است که این حمله ربطی به افغانستان ندارد و از خاک این کشور انجام نشده است. او افزوده است که پاکستان باید متوجه امنیت خود باشد.

منبع: خبر آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید