گران‌ترین عمارت‌های استانبول

گران‌ترین عمارت‌های استانبول

در این پست با گران‌ترین عمارت‌های استانبول آشنا می‌شویم.

کد خبر : ۱۶۸۳۰۳
بازدید : ۷۱

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر قیمت املاک در استانبول به طور چشمگیری افزایش داشته است؛ اما چیزی که شاید ندانید آن است که برخی از گران‌ترین و مجلل‌ترین املاک دنیا، در استانبول و در امتداد خط ساحلی بسفر واقع شده است.

Tophane Müşiri Zeki Paşa Yalısı

آخرین ارزش تخمین‌ زده‌شده: ۱۲۵ میلیون دلار

عمارت زکی پاشا با قدمت ۱۳۰ سال، یک بنای تاریخی است که در قلعه روملی تنگه بسفر و زیر پل فاتیح سلطان ساخته شده است. این بنا توسط معمار فرانسوی الکساندر والوری در نیمه دوم قرن نوزدهم برای مشیری زکی پاشا، وزیر سلطان عبدالحمید دوم ساخته شد. عمارت زکی پاشا با ارزش بیش از ۱۲۵ میلیون دلار، یکی از گرانترین املاک ترکیه است.

Şehzade Mehmed Burhaneddin Efendi Villa

آخرین ارزش تخمین‌ زده‌شده: ۱۰۰ میلیون دلار

این عمارت که ارزشی حدود ۱۰۰ میلیون دلار دارد، ویلای شاهزاده محمد برهان‌الدین افندی، فرزند سلطان عبدالحمید دوم بوده است. این کاخ سه‌طبقه در سال ۱۸۸۰ ساخته شده و نمایی صورتی‌رنگ دارد. در برخی منابع ترکی آمده که ظاهر رویایی این عمارت، بازتابی از ویژگی‌های ذهنی و فکری شاهزاده بوده است. این عمارت از سال ۲۰۱۵ تاکنون متعلق به یک تاجر قطری است.

Tevhide Hanım Köşkü

آخرین ارزش تخمین‌ زده‌شده: ۸۰ میلیون دلار

عمارت توحیده خانم، کاخی با ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار است که در منطقه لوکس جاده‌بستان کادیکوی واقع شده است. این عمارت در سال ۱۹۰۶ توسط راگیپ ساریجا پاشا برای دخترش توحیده خانم ساخته شد. معمار این عمارت آگوست فریدریش جاسموند، یکی از اساتید معماری دانشکده مهندسی استانبول در آن زمان بوده است.

Ahmed Afif Paşa Yalısı

آخرین ارزش تخمین‌ زده‌شده: ۱۵۰ میلیون دلار

«عمارت احمد عفیف پاشا» که با نام «عمارت کمال اوزان» هم شناخته می‌شود، در حدود سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۰ در پنج طبقه ساخته شد. آگاتا کریستی، نویسنده مشهور داستان‌های هرکول پوارو هم در سال‌های ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۲ چندین بار به عنوان مهمان در این عمارت اقامت کرده بود. در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های ترکیه‌ای از این عمارت به‌عنوان پس‌زمینه استفاده شده است. سوزان سابانجی دینچر، تاجر ترک در سال ۲۰۰۹ این عمارت را به مبلغ ۴۰ میلیون دلار خریداری کرد.

منبع: عصر ترکیه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید