از پسری با دید سونار تا مردی که ۷۰ سال غذا نخورد؛ چند انسان‌ عجیب با ابرقدرت‌هایی واقعی

از پسری با دید سونار تا مردی که ۷۰ سال غذا نخورد؛ چند انسان‌ عجیب با ابرقدرت‌هایی واقعی

انسان هایی منحصر به فرد با ابرقدرت های واقعی در این دنیا وجود داشته اند، ابرقدرت هایی که دانشمندان توضیحی برای آن ها ندارند.

کد خبر : ۱۷۴۰۵۰
بازدید : ۸۳

تا به حال به این فکر کرده اید که اگر امکانش وجود داشت دوست داشتید از چه ابرقدرتی برخوردار می بودید؟

پرواز کردن، ثابت نگه داشتن زمان یا نامرئی شدن، از جمله پاسخ هایی اند که معمولاً به این سؤال می دهیم، اما هرگز انتظار به وقوع پیوستن شان را نداریم.

با این حال، انسان هایی منحصر به فرد با ابرقدرت های واقعی در این دنیا وجود داشته اند، ابرقدرت هایی که دانشمندان توضیحی برای آن ها ندارند.

در ادامه با بعضی از آن ها آشنا خواهیم شد.

۱- دختری با چشمان اشعه ایکس

ناتاشا دمکینای روسی مدعی است از چشمانی مجهز به اشعه ایکس برخوردار است. او می گوید علاوه بر دید عادی، می تواند درون بدن انسان ها را هم ببیند.

دمکینا یک پزشک است که به ادعای خودش با استفاده از این توانایی ابرقهرمان گونه ی خود توانسته بیماری های مختلف و همینطور اثر لحظه ای داروها را تشخیص دهد.

او مدعی است که بیشتر دوران زندگی اش از این قدرت برخوردار بوده است. دمکینا می گوید این توانایی او از همان کودکی اش آغاز شد و در ۱۷ سالگی وقتی پیش پزشکی به نام کریس استیل رفته بود، به او گفت که احتمالاً به سرطان دچار شده است.

استیل بعد از آنکه دمکینا به او گفت که می تواند ببیند که مشکلی در شکمش وجود دارد، تصمیم به گرفتن اسکن از شکمش گرفت. دمکینا به او گفته بود که چند غده لنفاوی متورم شده در شکمش می بیند، چیزی که می تواند از نشانه های سرطان روده باشد و به همین دلیل استیل بسیار نگران شده بود.

این پزشک بعد از انجام چندین آزمایش پزشکی متوجه شد که جای نگرانی نیست، گرچه بخشی از صحبت های دمکینا درست بود.

استیل گفته بود: «صحبت هایش در مورد فتق درست بود. اما در مورد سنگ کلیه، بزرگ شدن کبد و پانکراس درست نبود. اما حرف هایش در مورد کیسه صفرا درست از آب در آمد. بعضی ها از غده ها در کیسه صفرا بودند. او گفته بود مشکلاتی در کیسه صفرایم هست که نمی تواند توضیحش دهد.»

این پزشک همچنین گفته بود که ممکن است که این غده ها همان چیزی بوده که دمکینا دیده بود اما نمی دانسته که غده ی لنفاوی چه هستند، به همین دلیل، بخشی از صحبت هایش درست بود.

۲- مرد یخی

یک مرد ۶۴ ساله ی هلندی که پدر ۶ فرزند هم هست، به لطف قدرت تحمل رکورد شکنش در برابر سرما، توانسته دست به کارهای خارق العاده ای بزند.

ویم هاف با تنها یک شلوارک از کوه کلیمانجارو بالا رفت، به مدت ۱۱۲ دقیقه در یک محفظه ی مملوء از آب و یخ ایستاد و یک مسابقه ی نیمه ماراتن را با پای برهنه در برف طی کرد.

اما «مرد یخی» در حقیقت آنقدری که شاید تصور کنید سرما را دوست ندارد، بلکه از آن بیزار است.

هاف خود در اینباره گفته: «وقتی دیگران می گویند “این مرد عاشق سرما است” می گویم “نه از آن متنفرم!”. اما تحمل سرما قدرت بزرگی است و به خاطر همین بزرگ بودنش است که دوستش دارم.»

او یک متد مراقبه ای مخصوص به خود برای سالم تر، شادتر و قوی تر شدن، به نام «متد ویم هاف» ساخته است. این متد از ۳ جزء تشکیل شده است: تنفس عمیق، تماس با آب سرد و تمرکز ذهنی.

هاف برای تولد ۶۳ سالگی خود، ۶۳ دقیقه را در وان مملوء از آب و یخ سپری کرد.

او گفته: «صادقانه بگویم، وقتی در آب یخ هستم، خیلی به من خوش می گذرد. روی بدنم کنترل کامل دارم.»

هاف معتقد است که همین سبک زندگی او سبب شده اضطراب کمتری داشته باشد و هرگز دچار بیماری نشود.

۳- پسری با دید سونار

بن آندروود ِ آمریکایی، وقتی تنها ۳ سال داشت، به دلیل ابتلا به سرطان، بینایی خود را از دست داد، اما توانست دوران نوجوانی اش را بدون استفاده از عصا یا سگ راهنما سپری کند.

او با استفاده از قدرت شنوایی اش می توانست مسیر خود را در این دنیای شلوغ پیدا کند. او با دهانش یک صدای کلیک بلند تولید می کرد تا بتواند از شیوه ی جهت یابی پژواکی خودآموخته اش استفاده کند.

آندروود تنها یک سال بعد از آنکه بینایی اش را از دست داد، یک روز با انجام کاری که شبیه به معجزه به نظر می رسید، مادر خود را حیرت زده کرد.

آن ها در خیابان در ماشین بودند که آندروود از مادرش پرسید ساختمان بزرگی که از کنار آن رد شدند، چه بود. در حقیقت او با استفاده از بازتاب سر و صدای خیابان از ساختمان مورد نظر متوجه آن شده بود.

حدس دانشمندان این بود که از دست رفتن بینایی آندروود در سن پایین سبب تقویت قدرت شنوایی اش شده بود.

برادر کوچک تر آندروود در ابتدا از نابینا بودن او کاملاً بی خبر بود، چون هنوز می توانست مثل دیگران این طرف و آن طرف برود، بسکتبال بازی کند و دوچرخه سواری کند.

متأسفانه آندروود در سن ۱۶ سالگی با بازگشت همان سرطانی که بینایی اش را از او گرفته بود، جان خود را از دست داد.

۴- مردی که ۷۰ سال نه خورد و نه آشامید

پرالاد جانی، مرد هندی مدعی بود که به مدت ۷۰ سال توانسته بود بدون خوردن و آشامیدن زنده بماند. او می گفت از طریق سوراخی در سقف دهانش می توانست آب را جذب کند.

پزشکان یک بار در سال ۲۰۱۰ او را به مدت بیش از ۲ هفته مورد بررسی قرار دادند و وقتی دیدند که او در این مدت توانسته بود بدون آب و غذا سر کند، شگفت زده شده بودند.

او که در آن زمان ۸۲ سال داشت تنها یک بار در حال قرقره کردن آب هنگام حمام کردن دیده شده بود، اما هیچ چیزی نخورده بود.

جانی در مدت ۱۵ روز آزمایش نه ادرار و نه مدفوع نداشت.

او ۱۰ سال دیگر هم زندگی کرد و در نهایت در سال ۲۰۲۰ در سن ۹۱ سالگی از دنیا رفت. پیش از مرگ جانی چند آزمایش علمی دیگر هم بر روی او برای پی بردن به توانایی های ابر قهرمان گونه ی او صورت گرفت اما دانشمندان به هیچ نتیجه ی راضی کننده ای دست نیافتند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید