با ۵ مورد از پرتقاضاترین شغل ها در اروپا آشنا شوید

با ۵ مورد از پرتقاضاترین شغل ها در اروپا آشنا شوید

رایانش ابری با افزایش تقاضای داده، چشم‌انداز فناوری اطلاعات را متحول کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این بازار تا سال ۲۰۲۵ با توجه به نرخ رشد مرکب سالانه ۱۷.۵ درصدی به ۸۳۲.۱ میلیارد دلار برسد که نشان‌دهنده تأثیر زیاد این حوزه است.

کد خبر : ۱۷۴۳۷۳
بازدید : ۵۰

در این مقاله به بررسی ۵ شغل پرتقاضا در اروپا می‌پردازیم.

image-1004_5_11zon

۵. مهندس پروژه

برای تبدیل شدن به یک مهندس پروژه، باید مدرک لیسانس در زمینه مهندسی یا یک رشته مرتبط اخذ کرد. کسب تجربه عملی از طریق شرکت در دوره‌های کارآموزی یا فعالیت در موقعیت‌های شغلی برای افراد تازه‌کار جهت توسعه مهارت‌های فنی و مدیریت پروژه بسیار مهم است.

همچنین، برای موفقیت در این حوزه نیاز به آشنایی با انواع روش‌های مدیریت پروژه، ابزارها و مقررات صنعتی خواهید داشت. سپس، با توجه به ماهیت مشارکتی مهندسی پروژه، توصیه می‌شود که روی بهبود مهارت‌های ارتباطی و رهبری خود تمرکز کنید. اخذ گواهینامه‌های حرفه‌ای مانند Project Management Professional (PMP) می‌تواند به افزایش اعتبار شما در این زمینه کمک کند.

image-1005-1024x576_4_11zon

۴. مهندس رایانش ابری

رایانش ابری با افزایش تقاضای داده، چشم‌انداز فناوری اطلاعات را متحول کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این بازار تا سال ۲۰۲۵ با توجه به نرخ رشد مرکب سالانه ۱۷.۵ درصدی به ۸۳۲.۱ میلیارد دلار برسد که نشان‌دهنده تأثیر زیاد این حوزه است.

سایت لینکدین به رشد ۳۰ درصدی سالانه در مشاغل مرتبط با رایانش ابری اشاره کرده و آن را به عنوان یک نیروگاه صنعت فناوری معرفی کرده است.

image-1006-1024x683_3_11zon

۳. توسعه‌دهنده فول‌استک

در سال ۲۰۲۲، توسعه‌دهندگان فول‌استک ۵۶ درصد از کل درخواست‌های مصاحبه را تشکیل می‌دادند. شرکت های کوچک‌تر، استخدام توسعه‌دهندگان فول‌استک را برای تطبیق‌پذیری ترجیح می‌دهند و سازمان‌های بزرگ‌تر به طور فزاینده‌ای از افراد فعال در این زمینه به دلیل کارایی بالا استقبال می‌کنند.

دستمزد توسعه‌دهندگان فول‌استک در بریتانیا در حال رشد بوده و متوسط حقوق آن ها ۶۴ درصد بالاتر از میانگین سطح درآمد در این کشور است. این شغل، یکی از پردرآمدترین مشاغل در اروپا برای خارجی‌ها محسوب می‌شود.

image-1007_2_11zon

۲. دانشمند داده یا دیتا ساینتیست

بر اساس آمار سایت Studyportals، میزان تقاضا برای یادگیری علوم داده در اروپا در حال افزایش است. این تجزیه و تحلیل نشان داده که طی ۱۲ ماه گذشته، علاقه دانشجویان خارج از اروپا، به ویژه پاکستان و بنگلادش به این رشته ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است.

در حالی که آلمان سهم عمده‌ای از جذب و تحصیل دانشجویان جهانی را دارد، میزان تقاضا برای شرکت در برنامه‌های تحصیلی این کشور کاهش نسبی داشته است. به طور کلی، شغل دانشمند داده یا دیتا ساینتیست یکی از پرتقاضاترین مشاغل در اروپا در سال ۲۰۲۴ است.

image-1008_1_11zon

۱. مهندس DevOps

۳ شرکت مشهور در اروپا نیاز زیادی به جذب مهندسان DevOps دارند. زیمنس، یک شرکت چند ملیتی آلمانی است که تاکید زیادی بر فناوری و نوآوری داشته و مرتباً به دنبال استخدام متخصصان ماهر برای بهینه‌سازی توسعه نرم‌افزار و عملیات IT خود است.

یکی دیگر از شرکت‌های مطرح، شرکت SAP در آلمان بوده که در زمینه تولید نرم‌افزارهای سازمانی فعالیت دارد و اغلب مهندسان DevOps را برای افزایش کارایی فرآیندهای تحویل نرم‌افزار خود استخدام می‌کند.

علاوه بر این، ایرباس، یک شرکت بزرگ هوافضا و دفاعی مستقر در فرانسه، به دلیل ادغام مداوم فناوری‌های پیشرفته‌اش شناخته شده و تقاضای زیادی در این شرکت برای استخدام مهندسان DevOps به منظور ادغام یکپارچه نرم‌افزارها در محصولات و خدمات پیشرفته‌ ایرباس وجود دارد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید