۱۰ سنت زنانه از نسل های گذشته که زنان امروزی باید آن ها را کنار بگذارند

۱۰ سنت زنانه از نسل های گذشته که زنان امروزی باید آن ها را کنار بگذارند

در ادامه با برخی از این باورهای قدیمی آشنا خواهیم شد.

کد خبر : ۱۷۵۹۰۰
بازدید : ۸۸

بسیاری از سنت هایی که مادرها و مادربزرگ هایمان به آن ها پایبند بودند، هنوز هم وجود دارند. گرچه برخی از این سنت ها ارزشمندند و باید به نسل های بعدی منتقل شوند اما در میان آن ها مواردی هم هست که بهتر است در گذشته باقی بمانند و دیگر لزومی به رعایت آن ها توسط زنان امروزی نیست، چرا که این نگرش های قدیمی سنخیتی با زندگی در دنیای امروز ندارند.

در ادامه با برخی از این باورهای قدیمی آشنا خواهیم شد.

۱- پوشیدن سوتین در خانه

1-How-To-Organize-Your-Lingerie-in-3-Easy-Steps

سوتین یکی از اجزای اصلی پوشش زنان است. بعضی زن ها معتقدند نپوشیدن سوتین روی فرم سینه ها تأثیر می گذارد. اما حقیقت این است که هیچ مدرک علمی که ثابت کند پوشیدن یا نپوشیدن سوتین می تواند فرم سینه ها را تغییر دهد، وجود ندارد.

۲- بلند کردن موها

2-66a7405314a20484aa538f6703

این باور رایج وجود دارد که تنها زن هایی به سراغ مدل موهای کوتاه می روند که دوست ندارند وقت زیادی را صرف رسیدگی به موهای خود کنند و به ظاهر خود بی توجه اند. با این حال، حقیقت این است که میزان بلندی موها تأثیر در مدت زمانی که صرف آرایش موها می شود ندارد. مثلاً ممکن است برای آرایش موهای کوتاه خود مجبور باشید بیشتر از یک مدل موی بلند وقت صرف کنید. بنابراین مدل موها باید صرفاً بر اساس ترجیح شخصی انتخاب شود. به علاوه، از مناسب بودن آن برای فرم صورت تان هم اطمینان حاصل کنید.

۳- رنگ کردن موهای سفید

با ظاهر شدن اولین موهای سفید روی سر یک زن، اینطور به نظر می رسد که زندگی او دارد به سمت سالمندی می رود. به همین دلیل، برخی زنان شروع به کندن یا رنگ کردن موهای سفید خود می کنند. اما واقعاً لازم است به موهای سفید خود اهمیت دهیم. اول اینکه، ریشه های سفید مو خیلی زود درمی آیند، به همین دلیل ممکن است برای پنهان کردن آن تارهای سفید به موهای خود آسیب بزنید. خوشبختانه در سال های اخیر اقبال به موی سفید در زنان بسیار بیشتر شده و شاید وقتش رسیده که شما هم موهای سفید خود را بپذیرید و بالاخره آن ها را آزاد بگذارید.

۴- احساس خجالت هنگام خرید نوار بهداشتی

4-4ca14d5eb58411e9ff899f376d

شاید هر زنی زمانی در زندگی خود احساس شرم هنگام خرید نوار بهداشتی را تجربه کرده باشد. اما در سال های اخیر خرید نوار بهداشتی برای زنان امروزی دیگر امری ساده و بدون احساس شرم شده است.

۵- نگه داشتن لباس هایی که استفاده نمی شوند

6-8586555081a9fc2e4d4807e1ac

خلاص شدن از لباس های قدیمی دشوارتر از چیزی است که به نظر می رسد. ما وسایل مان را به دقت نگه می داریم، اما نه به خاطر مُد بودن یا اندازه بودن شان، بلکه صرفاً به این خاطر که برای خرید آن ها پول خرج کرده ایم و خلاص شدن از آن ها احساس بسیار بدی به ما می دهد. ما اغلب تصور می کنیم ممکن است بعداً دل مان بخواهد آن ها را بپوشیم اما اگر سال ها است لباسی را به تن نکرده اید، بهتر است آن را ببخشید. به علاوه، بهتر است از نگه داشتن لباس هایی که برایتان تنگ شده اند، به امید کاهش وزن و دوباره پوشیدن شان، خودداری کنید. این کار به جای آنکه مشوق شما باشد، بیشتر ناامیدتان می کند.

۶- پوشیدن کفش پاشنه بلند

8-aa3b4e544690e509264010643d

کفش های پاشنه بلند جایگاه ویژه ای در کمد لباس خانم ها دارند. این مدل کفش پاها را کشیده تر نشان می دهد و ظاهر کلی را زنانه تر می کند. اما کفش های پاشنه بلند هر قدر هم که زیبا باشند، نه برای سلامتی خوب اند و نه پوشش راحتی برای پاها هستند.

۷- برگزاری دورهمی های دوستانه در خانه

11-a04e1c555d830e8bdbc766063f

برگزاری مهمانی های متعدد نه تنها هزینه بردار است، بلکه میزبان را هم خسته می کند. برگزارکننده ی مهمانی باید خانه را تمیز کند، خرید کند، غذای زیادی آماده کند و بعد از اتمام مهمانی هم دوباره مشغول نظافت خانه شود. همه ی این ها باعث می شود میزبان به جای لذت بردن از یک دورهمی دوستانه، تنها درگیر خستگی شود.

۸- خرید لباس جدید برای تنها یک بار پوشیدن

13-3e94ba572eb0823c511410f2be

بعضی لباس ها صرفاً برای شرکت در مراسم بخصوصی خریداری می شوند، مانند عروسی یا مهمانی. با آنکه هزینه ی زیادی صرف این لباس های شیک می شود، اما تنها یک یا دو بار پوشیده می شوند و بعد از آن دیگر در کمد لباس خاک می خورند. اگر لباسی را واقعاً دوست داشته باشید، برای پوشیدن آن نیازی به دلیل ندارید. اگر هم علاقه ای به پوشیدن این مدل لباس ها ندارید و صرفاً برای مراسم بخصوصی آن ها را نیاز دارید، می توانید به قرض گرفتن لباس از دیگران هم فکر کنید.

۹- خرید کیف و کفش ست

15-54d000553db2c3e46c8739a4aa

دیگر لزومی ندارد ساعت ها در فروشگاه ها به دنبال کیفی مانند کفش هایتان بگردید، چون کیف و کفش های ست دیگر مُد نیستند. البته این بدان معنی نیست که ممکن نیست دوباره مُد شوند، اما به طور حتم این مُد دیگر به سفت و سختی گذشته نخواهد بود. بهتر است چیزهایی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند، نه اینکه عیناً مانند همدیگر.

۱۰- انداختن حلقه ی ازدواج

16-142a1852d485cca0a8b79b822f

نیانداختن حلقه ی ازدواج خود به معنای ضعیف شدن پایه های زندگی مشترک یا داشتن میل به خیانت نیست. تصمیم به خالی گذاشتن انگشت حلقه ی خود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل اذیت کننده بودن حلقه، تنگ شدن حلقه، داشتن حساسیت به فلزات یا اینکه صرفاً ممکن است یک زن علاقه ای به انداختن زیورآلات نداشته باشد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید