(تصاویر) گران ترین بازسازی ساختمان در تاریخ؛ ۴۶۶ میلیون دلار ناقابل!

 (تصاویر) گران ترین بازسازی ساختمان در تاریخ؛ ۴۶۶ میلیون دلار ناقابل!

این کاخ ۷۷۵ اتاق دارد که ۵۲ اتاق خواب سلطنتی و ویژه مهمانان، ۱۸۸ اتاق برای کارمندان و ۹۲ دفتر کاری از جمله آن‌ها هستند و شامل ۷۶۰ پنجره و ۱۵۱۴ در می‌باشد که از نظر تاریخی بسیار ارزشمند هستند.

کد خبر : ۱۷۸۸۹۷
بازدید : ۸

بازسازی کاخ باکینگهام، محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی بریتانیا، از جمله پروژه‌های بزرگی است که جهان را به وجد آورده است. بازسازی کاخ کاکینگهام یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین پروژه‌های بازسازی ساختمان محسوب می‌شود که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

d27a8695-5e1f-46a0-89a3-a5b4826541e6

کاخ باکینگهام: قصر تاریخی سلطنتی

این کاخ ۷۷۵ اتاق دارد که ۵۲ اتاق خواب سلطنتی و ویژه مهمانان، ۱۸۸ اتاق برای کارمندان و ۹۲ دفتر کاری از جمله آن‌ها هستند و شامل ۷۶۰ پنجره و ۱۵۱۴ در می‌باشد که از نظر تاریخی بسیار ارزشمند هستند. هرچند این قصر در برابر بسیاری از محله‌ها و ساختمان‌های دیگر لندن از نظر ارتفاع بلندتر نیست، اما با تاریخچه و زیبایی خاص خود، توجه همه را به خود جلب می‌کند.

بزرگترین و گران‌ترین بازسازی ساختمان در تاریخ؟

طبیعی است که بازسازی یک سازه مشابه کاخ باکینگهام یک پروژه پرهزینه و پیچیده است. با توجه به ابعاد و اهمیت این ساختمان، هزینه های بازسازی نیز بسیار بالا خواهد بود. این پروژه با هزینه بیش از ۴۶۶ میلیون دلار (معادل ۳۶۹ میلیون پوند) احتمالا بزرگترین و گران ترین بازسازی ساختمان در تاریخ محسوب می‌شود.

جزئیات بازسازی کاخ باکینگهام

سقف کاخ و بیشتر شبکه لوله‌کشی و سیم‌کشی آن هم که از دهه ۱۹۵۰ نصب شده بودند، تعویض خواهد شد.

 

آسانسورهایی جدید هم نصب می‌شوند تا رفت‌وآمد را در کاخ تسهیل کنند. این نوسازی اولین بازسازی مفصل کاخ از زمان پایان جنگ جهانی دوم است.

این پروژه گسترده شامل تعویض ۱۰۰ مایل کابل برق، ۶۵۰۰ پریز برق، ۵۰۰۰ سرپیچ نور، ۲۰ مایل لوله‌کشی آب گرم، ۱۰ مایل لوله‌کشی آب سرد و ۲۵۰۰ رادیاتور و ۲۰ مایل نرده است. همچنین، سیستم‌های قدیمی برق، گرمایش و لوله‌کشی با سیستم‌های مدرن، سازگار با محیط‌زیست و کم‌مصرف جایگزین می‌شوند.

این پروژه عظیم نه تنها به بهبود وضعیت فنی و ایمنی قصر بکینگهام کمک می‌کند، بلکه با کاهش مصرف انرژی و اثرات زیست‌محیطی، مسیری جدید برای اداره این میراث فرهنگی را ایجاد می‌کند. این پروژه نه‌تنها برای انگلستان، بلکه برای جهان یک نمونه الگویی از بازسازی و مدیریت میراث فرهنگی است.

نمای+بیرونی+کاخ+باکینگهام+-+تصویر+2

زمین تا آسمان تفاوت هزینه بازسازی کاخ باکینگهام در مقابل خانه‌های معمولی

اگر نگاهی به هزینه بازسازی خانه های معمولی داشته باشیم، آیا هزینه بازسازی چند صد میلیون دلاری برای کاخ های سلطنتی سرسام‌آور و عجیب نیست؟ برای روشن شدن مسئله بیایید، مقایسه کنیم.

در کشور خودمان و در حال حاضر (یعنی زمستان 1402)، بازسازی کامل یک واحد مسکونی 100 متری حداقل حدود 1 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. اگر 1 میلیارد تومان را با دلار 56,000 تومان حساب کنیم، هزینه بازسازی حداکثر حدود 18,000 دلار خواهد شد. یعنی هر مترمربع حدود 179 دلار.

(منبع هزینه بازسازی ساختمان در ایران، یکی از شرکت های فعال و متخصص در زمینه بازسازی ساختمان، یعنی ابنیه طراحان نصر است. هزینه های بازسازی که در سایت این شرکت درج می‌شود، معمولا دقیق و بروز است.)

حالا برویم سراغ بودجه‌ای که برای بازسازی کاخ باکینگهام در نظر گرفته شده است؛ بیش از ۴۶۶ میلیون دلار (معادل ۳۶۹ میلیون پوند). گفته می‌شود مساحت کاخ باکینگهام حدود 77,000 مترمربع است. بنابراین هزینه بازسازی کاخ باکینگهام به ازای هر مترمربع بیش از 6,000 دلار خواهد شد!

جدول+مقایسه+هزینه+بازسازی+کاخ+باکینگهام+و+بازسازی+یک+خانه+100+متری+-+تصویر+3

تفاوت، بین هزینه‌های بازسازی کاخ سلطنتی انگلیس و خانه‌های مردم معمولی انقدر زیاد است که بهتر است زیاد به آن فکر نکنیم.

شاید شهروندان انگلیسی هم با شنیدن اینکه بازسازی کاخ باکینگهام با 466 میلیون دلار، احتمالا گران‌ترین بازسازی ساختمان در تاریخ است، احساس خوبی نداشته باشند، چرا که چنین رقمی باید از مالیات‌هایی که از آن‌ها گرفته می‌شود، تامین انجام گردد.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که با این رقم، یک میراث تاریخی و فرهنگی که جزء ثروت‌های ملی انگلیس محسوب می‌شود، حفظ و نگهداری شده است.

منبع: هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید