حقایق عجیبی که ثابت می کنند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

حقایق عجیبی که ثابت می کنند ژاپنی ها در دنیای دیگری زندگی می کنند

با چند حقیقت عجیب درباره ی کشور ژاپن همراه باشید.

کد خبر : ۱۷۹۰۲۵
بازدید : ۳۹۱

ژاپن یکی از عجیب ترین و پررمز و رازترین کشورهای دنیا است و این سرزمین و مردمانش به رسوم و عادت های خاص شان مشهورند.

با چند حقیقت عجیب درباره ی کشور ژاپن همراه باشید.

۱- در فوکوشیما حتی ربات ها هم از میان رفتند

در سال ۲۰۱۱ در ژاپن زمین لرزه ای فاجعه بار باعث شکل گیری سونامی ای به ارتفاع حدوداً ۱۰ متر شد که حادثه ای وحشتناک در نیروگاه اتمی شهر فوکوشیما رقم زد.

سطح آلودگی رادیو اکتیو ناشی از این حادثه به قدری بالا بود که رفتن به داخل نیروگاه و از میان بردن بقایای میله های سوخت ذوب شده غیر ممکن بود. به همین دلیل ۵ ربات برای انجام این کار به داخل نیروگاه فرستاده شد اما این ربات ها دیگر بازنگشتند. به محض ورود ربات ها به نیروگاه، مدارهای آن ها از کار افتاد.

۲- اعتقاد دارند گربه های سیاه خوش شانسی می آورند

در ژاپن هرگز کسی را نخواهید دید که با دیدن یک گربه ی سیاه تصمیم بگیرد دیگر از خیابان رد نشود. ژاپنی ها اعتقاد دارند گربه های سیاه خوش شانسی می آورند. حتی زنان مجرد ژاپنی که گربه ی سیاه دارند را خوش شانس ترین می دانند، چون اعتقاد دارند باعث جذب مردان به آن ها خواهد شد.

۳- یک شرکت ژاپنی هست که ۱۴ قرن قدمت دارد

در سال ۲۰۰۹ گزارشی منتشر شده بود که بر اساس آن بیشتر از ۲۱ هزار شرکت با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در دنیا وجود دارد. اما قدیمی ترین شرکت دنیا، شرکت کونگو (Kongo) در ژاپن است که بیشتر از ۱۴ قرن قدمت دارد. این شرکت ساختمان سازی در سال ۵۷۸ میلادی تأسیس شده و تخصص آن ساخت معابد بودایی است. این شرکت بناهای معروف زیادی از جمله قصر اوزاکا را ساخته است.

این شرکت از جنگ ها و دوره های دشوار زیادی جان به در برده اما کماکان به فعالیت خود ادامه می دهد. در جنگ جهانی اول، این شرکت به ساخت تابوت روی آورد. بعد از جنگ اما به فعالیت اصلی خود بازگشت و استفاده از مصالح ساختمانی ضد زلزله به جای مصالح چوبی را در پیش گرفت.

تنها در سال ۲۰۰۶ به دلیل ورشکستگی این شرکت توسط شرکت دیگری خریداری شد.

۴- تا قبل از سال ۲۰۱۵ کلاب های شبانه در ژاپن اجازه ی فعالیت بعد از نیمه شب را نداشتند

در سال ۱۹۸۵ در ژاپن قانونی وضع شد که رقصیدن بعد از نیمه شب در کلاب های شبانه، بارها و دیگر مکان های عمومی را ممنوع می کرد. در سال های پس از جنگ، کلاب های شبانه در ژاپن تنها مکان برای تفریحات مخصوص بزرگسالان بودند. با گذشت سال ها اما این محدودیت بر سر جای خود باقی مانده بود، تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۵ این قانون لغو شد و به کلاب های شبانه و بارها اجازه داده شد در صورت داشتن نورپردازی مناسب بعد از نیمه شب هم به فعالیت خود ادامه دهند.

۵- یک برنامه تلویزیونی ژاپنی هست که در آن وسایل و اجسام مختلف را گاز می زنند

تلویزیون ژاپن برنامه های عجیب زیادی دارد که این تنها یکی از آن ها است. شرکت کنندگان این مسابقه باید با گاز زدن وسایل و اجسام مختلف تشخیص دهند که از شکلات درست شده اند یا خیر. شیرینی ها با شکلی بسیار شبیه به وسایل مختلف مانند اسباب و وسایل، اکسسوری و کفش درست می شوند و تشخیص آن ها از روی ظاهر بسیار دشوار است.

۶- چراغ های راهنمایی و رانندگی در ژاپن به جای رنگ سبز، رنگ آبی دارند

زبان ژاپنی کلمات زیادی دارد که در بقیه ی زبان های دنیا وجود ندارند، اما قرن ها است که ژاپنی ها از یک کلمه ی یکسان برای رنگ های آبی و سبز استفاده می کنند. در اواخر هزاره ی دوم میلادی کلمه ی Midori به زبان ژاپنی اضافه شد تا از آن برای رنگ سبز استفاده شود، با این حال، ژاپنی ها کماکان آن را نوعی رنگ آبی می دانند.

به همین دلیل است که در ژاپن چراغ های راهنمایی و رانندگی به جای رنگ سبز، رنگ آبی دارند.

۷- کافه های مخصوصی برای چرت زدن دارند

در ژاپن کافه های مخصوصی هست که در آن ها می توانید در یک تخت نرم و راحت چرت بزنید (مدت زمان چرت زدن تان را هم می توانید انتخاب کنید). در آنجا می توانید کتاب بخوانید یا با هدفون موسیقی گوش دهید. کارکنان کافه در زمانی که تعیین کرده اید شما را از خواب بیدار می کنند و برایتان یک فنجان قهوه می آورند.

منبع: روزیاتو

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید