(تصاویر) کمک ۱۰ هزار دلاری برای مراقبت از الاغی که الهام بخش شخصیت «خر شرک» بود

(تصاویر) کمک ۱۰ هزار دلاری برای مراقبت از الاغی که الهام بخش شخصیت «خر شرک» بود

الاغی به نام پریکلس یا «پری» توسط انیماتور‌های اولین فیلم شرک مورد مطالعه قرار گرفت تا نحوه حرکات و رفتار این حیوانات را بررسی کنند.

کد خبر : ۱۹۱۸۰۱
بازدید : ۳۶

سه الاغ در پارکی در ایالت کالیفرنیا که یکی از آن‌ها الهام‌بخش ادی مورفی، صداپیشه شخصیت «خر» انیمیشن «شرک» بود، کمک مالی به مبلغ ۱۰,۰۰۰ دلار از دولت آمریکا دریافت کرده‌اند.

همچنین شهردار گریر استون و شورای شهر پالو آلتو متعهد شده‌اند که مبلغ مشابهی را برای کمک به مراقبت از الاغ‌های پارک «بول» بپردازند.

این الاغ‌ها در زمینی به مساحت ۰.۴ هکتار زندگی می‌کنند و شرایط خوبی دارند.

image-89

الاغی به نام پریکلس یا «پری» توسط انیماتور‌های اولین فیلم شرک مورد مطالعه قرار گرفت تا نحوه حرکات و رفتار این حیوانات را بررسی کنند.

در حال حاضر، تنها چند روز تا تولد ۳۰ سالگی پری باقی مانده و با بزرگتر شدن او و دوستانش، هزینه مراقبت از آن‌ها به تدریج بیشتر می‌شود.

الاغ‌ها در اسارت می‌توانند تا ۳۰ سال زندگی کنند. همچنین این پارک در ماه ‌آوریل سال گذشته یک الاغ ۱۵ ساله را خریداری کرد که باعث افزایش هزینه‌ها شد.

تمامی هزینه‌های مراقبت از این حیوانات در پارک بول از طریق کمک‌های مالی تأمین می‌شود.

image-90

هزینه اولیه مراقبت از الاغ‌ها معمولاً بیش از ۲۵ هزار دلار در سال است که با احتساب هزینه‌های پزشکی، می‌تواند به بیش از ۴۰ هزار دلار برسد.

علیرغم سابقه چند صدساله این پارک، کمک مالی به آن با مخالفت مقاماتی که به کسری بودجه قریب‌الوقوع اشاره کردند، مواجه شد.

خوشبختانه، این کمک مالی از صندوق ذخیره شورای شهر که تا نخستین روز ماه ژوئیه ۷۷,۰۰۰ دلار بودجه دارد، تأمین می‌شود.

قدمت مراقبت از این حیوانات در پارک بول به دهه ۱۹۳۰ باز می‌گردد. چراگاه آن‌ها، زمانی بخشی از یک مزرعه متعلق به خانواده بول بود که در بحبوحه به قدرت رسیدن هیتلر از اروپا فرار کردند. پاتریارک کورنلیوس بول، مخترع لامپ بخار جیوه بوده است.

image-91

پارک بول به طور رسمی در ماه ‌آوریل سال ۱۹۷۴ افتتاح شد و الاغ‌ها یا فروخته و یا هدیه داده شدند تا اینکه تنها یکی از آن‌ها به نام «میکی» باقی ماند.

جوسینا بول پس از مرگ شوهرش مراقب میکی بود و هنگامی که جوسینا بیمار شد، همسایه‌هایش به او برای مراقبت از مزرعه کمک کردند. آن‌ها پس از مرگ جوسینا در سال ۱۹۹۶ به مراقبت از میکی ادامه دادند.

پری یک سال بعد به میکی در این مرتع پیوست. پری توسط یک زن به این پارک اهدا شده بود که او را به عنوان همراه برای اسب‌های خود نگه داشته بود. پری و میکی تا زمان مرگ میکی در سال ۱۹۹۸ جدایی‌ناپذیر بودند.

پری برای باری دیگر در سال ۲۰۱۶ شاهد مرگ یکی دیگر از دوستانش بود.

image-92

image-93

در نهایت‌، آوریل و بادی ۲۴ ساله به پری ملحق شدند و «سه‌گانه مشهور» این پارک را تشکیل دادند.

در سال ۲۰۰۱، پری به عنوان الگوی ادی مورفی، صداپیشه شخصیت «خر» در اولین فیلم شرک انتخاب شد.

گروهی از انیماتور‌های شرکت پاسیفیک دیتا ایمیجز که بعداً توسط دریم‌ ورکس خریداری شد، به پارک بول آمدند تا از این الاغ که در آن زمان ۵ سال داشت، عکس بگیرند.

حرکات پری برای طراحی شخصیت خر شرک مورد استفاده قرار گرفت.

image-94

با این حال، شرکت سازنده تنها ۷۵ دلار به این پارک اهدا کرد و نامی از پری در تیتراژ فیلم نیامد.

از آن زمان، پری و دوستانش محبت زیادی از سوی جامعه دریافت کرده‌اند، در رژه‌های هالووین شرکت کرده و بازدیدکنندگان را در پیاده‌روی‌های هفتگی خود در پارک سرگرم می‌کنند.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید