(ویدئو) وحشت در اندونزی؛ قوم یأجوج و مأجوج پیدا شدند؟

(ویدئو) وحشت در اندونزی؛ قوم یأجوج و مأجوج پیدا شدند؟

در مارس ۲۰۱۷، فیلم‌های ضبط شده تصادفی توسط گروهی از دوچرخه سواران در آچه اندونزی منتشر شد که مردی را نشان می‌داد که تصور می‌شد از افراد قبیله «مانته» یا «مانتیر» باشد. مرد ادعایی مانته در محل غافلگیر شد و بلافاصله فرار کرد و صحنه توسط یکی از دوچرخه سواران گروه ضبط شده است. فیلم ضبط شده در یوتیوب آپلود شد و به سرعت تبدیل به یک موضوع جنجالی برای بحث در رسانه‌های اجتماعی در اندونزی و سایر جهان شد.

کد خبر : ۱۹۸۵۷۱
بازدید : ۳۰۳

انتشار این خبر مورد توجه دولت آچه قرار گرفت تا یک تیم جستجو برای یافتن مردم مانته و بررسی وجود واقعی آن‌ها اعزام شود. وزارت امور اجتماعی نیز به منظور تامین امنیت اجتماعی افراد قبیله مانتی در عملیات جست و جو شرکت کرد.

این موضوع تا مدتی فراموش شد تا اینکه ماه گذشته دوباره این افراد ظاهر شدند و انتشار ویدئو‌های آن‌ها باعث ترس و وحشت در بین شهروندان اندونزی شدند. ظاهر عجیب و غریب آن‌ها و مو‌های پرپشت و ژولیده آن‌ها و تفاوت بسیار زیادشان با انسان‌های معمولی عامل رعب و وحشت در اندونزی شده است. گفته می‌شود که آخرین بار حدود ۴۰۰ سال پیش این افراد ناپدید شدند، اما ظهور دوباره باعث بحث و گفتگکو در رسانه‌های اجتماعی شده است. 

تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده از اعضای این قبیله عجیب و غریب باعث شده که بسیاری از افرادی که با مباحثات دینی آشنا هستند ظهور این افراد را به داستان قوم «یأجوج و مأجوج» مرتبط بدانند. 

38

قبیله مانتی چیست و کجاست؟

مردم مانتی یا مانتیر یکی از اولین گروه‌های قومی هستند که اغلب در داستان‌های افسانه‌ای فولکلور افسانه‌ای ذکر شده که محل زندگی آن‌ها در آچه، اندونزی بوده است. این قوم به همراه سایر مردم بومی مانند قوم ایلانون، قوم ساکای، قوم جاکون، سنوی و سمنگ، قومیتی هستند که امروزه قوم آچهنی موجود را تشکیل دادند. مردم مانته به عنوان بخشی از گروه مردمی پروتو - مالایی در نظر گرفته می‌شوند که در ابتدا در اطراف منطقه آچه بسر و در جنگل داخلی ساکن شدند. تصور می‌شد که این مردم بومی از طریق شبه جزیره مالایا به آچه مهاجرت کرده اند.

در افسانه آچهنی از مردم باتاک و مانته به عنوان نوادگان Kawom Lhèë Reutōïh به معنی «سیصد نفر» یاد شده که مردمان بومی آچه اندونزی بودند. امروزه، قوم مانته منقرض شده‌اند یا در نتیجه ازدواج با سایر گروه‌های مردمی غیربومی که بعداً وارد شدند، ناپدید شده‌اند. تا به امروز شواهد علمی قوی دال بر وجود این قوم وجود ندارد، اما ظهور افرادی در ویدئو‌های ضبط شده در چند سال اخیر دوباره این فرضیه مطرح شده که این افراد از انقراض برگشته‌اند. 

39

قوم یأجوج و مأجوج

یأجوج و مأجوج که در انگلیسی گاگ و ماگاگ خوانده می‌شود نام‌هایی در متون فرجام‌شناسی ادیان یهودیت، مسیحیت و اسلام هستند که در قرآن و انجیل و توران نام آن‌ها ذکر شده است. آن‌ها گاه دو شخص، مردم دو منطقه و گاه خود دو ممنطقه جغرافیایی‌اند. در قرآن و در عهد عتیق کتاب حزیال نبی در حوادث اخرالزمانی از آن‌ها نام برده شده است. 

ریشه اصلی این واژه مشخص نیست، اما گفته می‌شود که یأجوج و مأجوج عربی شده یاهونگ و ماهونگ است. اولین اشاره به یأجوج و مأجوج در کتاب پیدایش و جدول ملت‌هاست. در کتاب حزقیال نبی مگاگ یک محل جغرافیایی است و نه فرد. در مکاشفه یوحنا گاگ و مگاگ دارای دو موقعیت جغرافیایی خاصی نیستند بلکه ملت‌های دنیا هستند که به جنگ با مسیح می‌پردازند. 

40

در قرآن نیز در دو سوره نام یأجوج و مأجوج آمده است. اول در سوره کهف آیات ۹۳ تا ۹۸ و دیگبار در سوره انبیا آیه ۹۶. در سوره کهف داستان فردی درستکار به نام ذوالقرنین مطرح می‌شود که بعد از شنیدن آزار مردم به وسیله یاجوج و ماجوج دیواری از آهن مذاب بین آن‌ها و مردم ایجاد می‌کند؛ ولیکن ذوالقرنین وعده می‌دهد که آن زمان که روز آخر نزدیک شود این دیوار از بین خواهد رفت. 

در سوره انبیاء مطرح می‌شود که در مورد مردمان شهر خاصی که خداوند آن شهر را نابود کرده است ورودشان به آن شهر ممنوع شده است. این ممنوعیت تا زمان آزاد شدن یاجوج و ماجوج ادامه خواهد داشت و بعد از آن یاجوج و ماجوج در زمین فساد زیادی برپا خواهند کرد.

منبع: راز بقا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید